چگونه یک رزومه خوب برای معرفی کارهایمان بنویسیم؟
بهترین قالب برای یک رزومه کاری چیست؟
ابتدا چند قاعده اصلی قالب رزومه:
مختصر و کوتاه صحبت کنید.
اگر کمتر از 5 سال تجربه داشته باشید، رزومه های یک صفحه بهتر است، در غیر این صورت احتمالاً به دو صفحه نیاز خواهید داشت. اما نه بیشتر! استخدام كنندگان به سادگی به رزومه های طولانی یا كلمه ای توجه نمی كنند. مهم است که خود را نظم دهید. جملات را کوتاه نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که فضای سفید زیادی در هر صفحه وجود دارد تا رزومه آسان برای خواندن باشد و از قالب بندی برای جلب توجه به نکات کلیدی استفاده کنید.
قالب را محافظه کار نگه دارید. با مفیدترین کلمات در رزومه، از سرعت خواندن آن بکاهید.
استخدام کنندگان می خواهند از رزومه کاری شما به سرعت کاسته شده و اطلاعات برجسته را مشاهده کنند. اگر می خواهند این نکات مهم را بشناسند، نمی توانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل، لطفا از نوشتن یک رزومه کاربردی خودداری کنید.
با بهترین مطالب خود رهبری کنید تا بتوانید یک رزومه قوی و قدرتمند را ارائه بدهید.
با ایجاد یک معرفی رزومه قانع کننده از سمت راست در نقاط ارتباط برقرار شوید و با عنوانی شروع کنید که دقیقاً می گوید چه کسی هستید و در چه موقعیتی قرار دارید. ممکن است تصمیم بگیرید در این بخش یک لیست مهارت را در معرفی خود قرار دهید.
توجه و تأثیر را را بر روی نکات کلیدی ببرید. نکات کلیدی را در عنوان شغلی رعایت کنید.
کارفرمایان نمی خواهند چیزهای زیادی راجع به اینکه شما چقدر با مردم عالی هستید و چه ارتباط خوبی دارید را مطالعه کنند. آنها هنگام ملاقات با شما تصمیم می گیرند! در این مرحله، آنها فقط می خواهند بدانند که آیا شما کار خوبی را برای سایر کارفرمایان انجام داده اید یا نه. بهترین راه برای نشان دادن این کار نوشتن امتیازات برجسته عمل است.
حداقل لینک های وب را درج کنید ، باید نمایه شبکه های اجتماعی شما کاملاً تکمیل شده داشته باشید و پیوند این موضوع به طور برجسته در رزومه شما نمایش داده می شود. اگر رزومه شما این را از دست بدهد، استخدام کنندگان فرض خواهند کرد که شما در این مواقع عقب هستید و این به شانس مصاحبه شما صدمه می زند. اگر در توییتر، اینستاگرام یا هر سایت دیگر رسانه های اجتماعی حضور حرفه ای دارید و اگر در یک حرفه ای خلاق هستید، کاملاً باید پیوند پرتفوی وب را به طور برجسته در رزومه خود داشته باشید.
از کلیشه ها در رزومه شغلی خودداری کنید.
از صفت ها و اطلاعات مفصلی استفاده کنید که مخصوص شما باشد، نه برای همه متقاضیان کار. یک سرخط رزومه عمومی در توصیف شما با کلمات رزومه بیش از حد مانند "ماهر"، "با انگیزه" یا "سخت کوش" کار زیادی نمی کند تا شما را متمایز کند.
یک دستاورد یا داده های کمی را در رزومه کاری خود درج کنید.
جزئیات خاص خودتان را در عنوان سرخط قرار دهید. دستاورد یا نمونه ای که از داده های قابل اندازه گیری پشتیبان گرفته شده است، باعث می شود عنوان شما کمتر عمومی و چشمگیرتر شوید. دستاوردهای حرفه ای شامل درجه ها، مجوزها، گواهینامه ها و تجربیات خاص است.
چه چیزی را در بخش مهارتهای رزومه کاری خود قرار دهید
مدیران استخدام همیشه به دنبال کاندیداها با مهارت های متنوعی هستند.
به همین دلیل است که یک بخش مهارت رزومه کاملاً دقیق تا یک نقطه کاملاً مناسب برای بخش تجربه شماست و حتی می تواند شما را از سایر کاندیداها جدا کند.
مهارتهای خوب برای قرار دادن رزومه چیست؟
مطمئن نیستید که چه مهارتهایی برای قرار دادن یک رزومه کاری دارید؟ مشکلی نیست
ابتدا به موقعیت شغلی مورد نظر خود در فهرست کار نگاهی بیندازید. به طور معمول، یک آگهی شغلی به مهارتهای مورد نیاز برای موقعیت و همچنین مهارتهایی که کارفرما می خواهد شما داشته باشد، اشاره می کند.
سپس لیستی از مهارت های خود را که این شرایط را برآورده می کند و همچنین مهارت های فنی خاصی که ممکن است باعث تقویت برنامه شما شود، کامپایل کنید.
اگر هنوز مشخص نیست چه مهارتهایی را باید در رزومه خود ذکر کنید، این مهارت های عمومی سخت و نرم تقریباً برای هر شغل کاربرد دارد:
- مهارت های مردمی
- مهارتهای رهبری
- مهارت های ارتباطی
- مهارتهای بین فردی
- مهارت های سازمانی
- مهارت های مشتری
- مهارت های کامپیوتری
- مهارت های مدیریت زمان
امیدوارم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.
با مجموعه نرم افزاری ایماهو همراه باشید.
برای مشاوره رایگان و سفارش و طراحی سایت همین حالا با ما تماس بگیرید.
09907104568
09359840831