مقالات

فهرست و چک لیست سئو
فهرست و چک لیست سئو

فهرست و چک لیست سئو برای فهرست بندی مطالب سئو برای شما عزیزان آورده شده است که میتوانید با مراجعه به آن به مقاله های مجزا در مورد هریک از مطالب سئو دسترسی پیدا کنید.

تفاوت میان  SEO  و SEM و  SMO  و  SMM و CEO
تفاوت میان SEO و SEM و SMO و SMM و CEO

SEO  چیست؟ بهینه سازی سایت برای کاربر و موتورهای جست و جو

SEM چیست؟ Search Engine Marketing، باعث بالا رفتن ترافیک سایتتان می شود اما این ترافیک پولی است.

SMO چیست؟ Social Media Optimization، بهینه سازی رسانه های اجتماعی

SMM چیست؟ Social Media Marketing، در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

سئو چیست؟ چرا سئو اهمیت دارد؟
سئو چیست؟ چرا سئو اهمیت دارد؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» است و به مجموعه اقدامات برنامه‌ریزی شده و دقیقی گفته می‌شود که رنکینگ سایت شما را در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهبود می‌بخشد. در واقع با انجام روشهای سئو برای سایت خود از رقبای خود پیشی خواهید گرفت و فروش شما افزایش می یابد.

موتورهای جست و جو در سئو چه کاربردی دارند و وظیفه آنها چیست؟
موتورهای جست و جو در سئو چه کاربردی دارند و وظیفه آنها چیست؟

موتورهای جست و جو، ابزاریست که به منظور جُستجو  برای بدست‌آوردن اطلاعات درخواست شده، به کار می‌رود. نتایج یافته شده به‌طور معمول در صفحه‌ای با عنوان صفحهٔ نتایج جستجو(Search engine results page) فهرست می‌شوند.

سئو داخلی چیست؟ سئو خارجی چیست؟ تفاوت های میان onpage و offpage
سئو داخلی چیست؟ سئو خارجی چیست؟ تفاوت های میان onpage و offpage

سئو داخلی و سئو خارجی هر دو به صورت کاملا بهینه و قدرتمند در سئو سایت شما کمک خواهند کرد و نقش بسزایی دارند. برای رتبه بندی سایت شما، باید تمامی موارد مربوط به سئو onpage و سئو offpage مدنظر قرار دهید و هر کدام از موارد را رعایت کنید. پس همواره با رعایت تکنیک های مربوط به سئو داخلی و سئو خارجی میتوانید از رقبای خودتان پیشی بگیرید و رتبه سایت شما افزایش یابد.

 سئو کلاه سفید چیست؟ سئو کلاه سیاه چیست؟تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه
سئو کلاه سفید چیست؟ سئو کلاه سیاه چیست؟تکنیک های سئو کلاه سفید و سیاه

سئو کلاه سفید یا White Hat و سئو کلاه سیاه یا Black Hat قانونهای سفید و سیاه سئو به شمار میروند. شما باید روشهای سئو کلاه سفید را رعایت کنید و از انجام  روشهای سئو کلاه سیاه بپرهیزید. در صورت رعابت نکردن قوانین گوگل و استفاده از Black Hat ها گوگل حتما شما را جریمه خواهد و اگر این کار ادامه دهید به مرور زمان وبسایت شما حذف خواهد شد.

ابزارهای سئو و کاربرد آنها در سئو
ابزارهای سئو و کاربرد آنها در سئو

گوگل برای راحتی کار طراحان سایت و سئو کاران ابزارهایی بسیار دقیق و کاربردی را در اختیار قرار داده است تا به کمک آنها بتوان بر اساس قوانین سئو، سایت هایی مفید و قابل درک را ارائه داد. ابزارهای سئو بهترین راهکارها را برای مدیران وبسایت فراهم می آورند.

الگوریتم پاندای گوگل
الگوریتم پاندای گوگل

الگوریتم پاندا در سال 2010 ارائه شد. چون طراحان سایت از محتوای تکراری و بی کیفیت استفاده میکردند و زحمتی به خود نمیدادند که به دنبال محتوایی جدید و مفیدتر بروند گوگل، الگوریتم پاندا را معرفی کرد.

گوگل پنالتی ( Google Penalty ) چیست؟
گوگل پنالتی ( Google Penalty ) چیست؟

گوگل پنالتی در واقع جریمه هایی از طرف گوگل میباشد که به سایت هایی رجوع خواهد شد که بر خلاف قوانین و پارامترهای گوگل یا همان سئو کلاه سیاه برای بهینه سازی سایت ها عمل میکنند.

الگوریتم پنگوئن  گوگل
الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن در سال 2012 ارائه شد که باعث شد از بک لینک های اسپم و تکرار کلمات کلیدی بسیاری در سایت جلوگیری شود تا محتوایی مربوط به نیاز کاربر ارئه شود.

الگوریتم کبوتر  گوگل
الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر در سایت ها با سرعت بالا و با دقت بسیاری در سایت ها جست و جو میکند و آنها را از میان هزاران جست و جوی کاربر شناسایی میکند و در صفحه نتایج بالا می آورد.

شناسایی و اهمیت کلمات کلیدی در سئو
شناسایی و اهمیت کلمات کلیدی در سئو

تولید محتوا بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی بی ارزش است و نتیجه ای مطلوب را به شما ارائه نمیدهد. شما باید در ابتدا، بتوانید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید که براساس آن مقاله تان را بنویسید و به کاربر ارائه بدهید.

راه های نجات از گوگل پنالتی
راه های نجات از گوگل پنالتی

چرا سایت ما از طرف گوگل پنالتی میشود؟ خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت روشهای سئو کلاه سیاه میروید. 
این روش ها برای گوگل بسیار ناخوشایند میباشد و در صورت مشاهده نقض قوانین با جانورهای استخدامیش به سراغ شما خواهد آمد.

تجربه و تعامل کاربری در سئو
تجربه و تعامل کاربری در سئو

در اولین و مهم ترین قدم ها شما باید سایتتان را برای کاربرانتان ارائه بدهید. چون موتور جست و جوی گوگل بهترین سایت ها که مفیدترین خدمات و محتواها را دارند به کاربر ارائه میدهد. پس شما باید علاوه بر اینکه سایتتان را به گوگل معرفی کنید، در صدد این باشید که بهترین هایتان را برای کاربران انتشار دهید چرا که گوگل هم بر این اساس شما راانتخاب خواهد کرد.

متا تگ در سئو چیست؟
متا تگ در سئو چیست؟

برچسب های متا قطعات متنی هستند که محتوای یک صفحه را توصیف می کنند. برچسب های متا در صفحه ظاهر نمی شوند، بلکه فقط در کد منبع صفحه هستند.

"متا" مخفف "ابرداده" است، یعنی نوع داده ای که این برچسب ها ارائه می دهند - داده هایی مربوط به داده های صفحه شما.

 

انواع متا تگ ها در سئو
انواع متا تگ ها در سئو

متا تگ های سئو بسیار زیاد و متنوع هستند و هر کدام کاربرد متفاوتی را دارد. این متا تگ ها به موتورهای جست و جو اطلاعات صفحات شما را می دهند و موتور جست و جوی گول یا دیگر موتور جست و جوها سایت شما را به وسیله ی این متا تگ ها کاربردی و پراهمیت  شناسایی خواهند کرد.

الگوریتم های گوگل در سئو
الگوریتم های گوگل در سئو

در سالهای متوالی موتور جست و جوی گوگل الگوریتم های متفاوتی را ارائه داد که به وسیله ی این الگوریتم ها بتواند بهینه سازی سایت ها را ارتقا بدهد. در واقع گوگل، باغ وحشی با انواع جانوران را دارد که هر کدام در این باغ وحش استخدام شده اند و کارهای مختلفی را انجام میدهند.

روش‌های ساخت بک لینک در سئو
روش‌های ساخت بک لینک در سئو

ساخت بک لینک روشهای زیاد و متنوعی دارد. بک لینک و در کل لینک ها، در سئو بسیار تاثیرگذار و قدرتمند هستند. روش های بک لینک سازی، از طریق کامنت مارکتینگ، از طریق شبکه های اجتماعی، از طریق ارسال دیدگاه، پست مهمان و ... انجام میگیرد.

پس با ایجاد لینک طبیعی سئو سایت خود را قوی کنید.

GTmetrix (ابزار تحلیل سرعت سایت)
GTmetrix (ابزار تحلیل سرعت سایت)

ابزار GTmetrix ابزاری بسیار قدرتمند و پر کاربرد برای تحلیل سرعت وب سایت است که بسیار پرطرفدار است. این ابزار رایگان است و برای داشتن اطلاعات و گزارشهای دقیق و کامل تر باید آن را ارتقا بدهید. جی تی متریکس به شما خواهد گفت که چگونه سرعت سایت خود را بهبود ببخشید تا در کمترین زمان سایت شما برای کاربرانتان لود و اجرا شود.

تاثیر کلمات کلیدی تکراری در سئو سایت
تاثیر کلمات کلیدی تکراری در سئو سایت

در زمان های قدیم، همه ی سایت ها بای دیده شدن در نتایج اول گوگل، از کلمات کلیدی بسیاری استفاده میکردند و در واقع کلمات کلیدی را تکرار میکردند. ایتکار مدت زمانی جواب داد اما پاسخگو نیاز کاربران نبود و گوگل متوجه شد که اینکار مورد سو استفاده عموم قرار گرفته است. پس الگوریتمی پنگوئن را ارائه داد.از تکرار کلمات کلیدی به طور زیاد ر مقاله هایتان بپردازید.

تاثیر کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی دم کوتاه
تاثیر کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی دم کوتاه

کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی دم کوتاه (short-tail-keywords) در سئو بسیار تاثیرگذار است. رقابت، حجم جست و جو و نرخ بازدید درکلمات کلیدی دم کوتاه بسیار بالا است. اما در کلمات کلیدی دم بلند (long-tail-keywords) حجم جست و جو، رقابت و نرخ بازدید کمتر است. اما احتمال اینکه کاربر شما به مشتری تبدیل شود نسبت به کلمات کلیدی کوتاه بسیار بیشتر خواهد بود.

خطرات کلمات کلیدی در سئو
خطرات کلمات کلیدی در سئو

چاشنی کلمات کلیدی یا استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در سئو جای بحث دارد و همچنان کارشناسان گوگل بر روی این نکته بسیار تاکید دارند و در حال انجام بهترین تکنیک ها برای بهینه سازی کلمات کلیدی هستند. در واقع استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی تکراری در سئو به عنوان روش های سئو کلاه سیاه خوانده میشود. چون نیاز کاربر برطرف نخواهد شد. 

بهترین و کاربردی ترین ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی
بهترین و کاربردی ترین ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی

شما برای اینکه بتوانید مقاله ای درخور کاربرانتان تولید کنید و سپس انتشار دهید، باید بتوانید کلمات کلیدی بسیار خوب و پرکاربرد را پیدا کنید و از آنها به نحو احسنت استفاده کنید. بدون داشتن ابزارها شما کلمات کلیدی پربازدید را پیدا خواهید کرد اما، ابزارهای موجود از تمامی اطلاعات کلمات کلیدی، مانند: سختی کلمات کلیدی، میانگین نرخ جست و جو هر کلمه کلیدی، میزان تبلیغات کلمات کلیدی و ... شما را باخبر خواهند کرد. در این مقاله چند ابزار بسیار پرکاربرد برای شما عزیزان معرفی شده است.
 

21 راز سئو (بهترین روش های بهینه سازی سایت)
21 راز سئو (بهترین روش های بهینه سازی سایت)

شما از طریق روش های مختلف و پرکاربردی میتوانید سئو سایت خود را به بهترین نحو به نتیجه برسانید. گوگل هر ساله بهترین متدها و پارامترهای خود را ارائه میدهد و همچنان تولید محتوای با کیفیت را در اولویت قرار داده است و هرساله بر این باور است که بهترین ها باید سهم مخاطب و کاربری باشد که به جست و جوی چیزی در گوگل است. در این مقاله 21 راز سئو را به شما خواهیم گفت.

بهینه سازی تصاویر در سئو
بهینه سازی تصاویر در سئو

یکی از فاکتورهای مهم در سئو استفاده از محتوای غیرمتنی همانند فیلم ها، عکس ها، نمودارها، فایل های الکترونیکی و ... است. برای اینکه بتوانید در نتایج اولیه قرار بگیرید هم از محتواهای متنی و هم از محتواهای غیرمتنی استفاده کنید تا به سرعت به این روند برسید. برای هر یک از این موارد بهینه سازی هایی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت.

تفاوت میان  SEO  و SEM و  SMO  و  SMM و CEO (بخش دوم)
تفاوت میان SEO و SEM و SMO و SMM و CEO (بخش دوم)

در این مقاله راجع به تفاوت SEO و CEO که یکی از موضوعات مهم است و اکثرا این 2 را با هم اشتباه می گیرند، صحبت خواهیم کرد. (توجه داشته باشید که CEO به مباحث سئو مربوط نمی باشد و دلیل توضیح شباهت کلمه ای آن به SEO می باشد.)

 

بهینه سازی فیلم در سئو
بهینه سازی فیلم در سئو

ما دو نوع محتوا داریم. محتوای متنی ومحتوای غیر متنی. حتما قرار نیست که از محتوای متنی برای سئو سایت خود استفاده کنیم تا در نتایج اول دیده شویم. بلکه محتواهی غیر متنی همانند عکس، فیلم، کتاب الکترونیکی و ... هم بسیار مورپسند کاربران قرار گرفته است و از دیدن آنها بیشتر لذت میبرند. پس باید بهینه سازی محتواهای غیرمتنی را هم یاد بگیرید تا بتوانید رضایت  تجربه و تعامل  کاربری را به حداکثر خود برسانید

متا تگ های بد در سئو
متا تگ های بد در سئو

در این مقاله به توضیح انواع متا تگ های بد در سئو میپردازیم. در واقع شما باید بدانید که تمامی متا تگ ها در سئو خوب نیستند و نباید از همه آنها در سایت خود استفاده کنید.

لندینگ پیج چیست؟
لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج ها برای تبدیل کاربران به مشتری کاربرد دارند و همچنین باعث افزایش فروش شما خواهد شد. این کافیست که شما فقط اطلاعاتی را که لازم دارید از کاربران بگیرید و سعی در گمراهی آنها نداشته باشید. یک کاربر باید به شما اعتماد کند تا اطلاعتش را در اختیار شما قرار دهد.

url کنونیکال چیست؟
url کنونیکال چیست؟

برای اینکه چندین مقاله مشابه داشته باشید و همه ی آنها ایندکس شوند و با یکدیگر رقابت نکنند و موتور جست و جوی گوگل، آنها را حذف نکند باید از URL کنونیکال استفاده کنید. این URL بین تگ <HEAD> و <HEAD/> نوشته میشود.

متا تگ توضیحات
متا تگ توضیحات

در بهینه سازی سایت، باید به موارد مهم و اساس فکر کنید و آنها در کار خود استفاده کنید. یکی از مهم ترین موارد، متا تگ توضیحات میباشد که باید آن را در نظر بگیرید و از آن به طور بهینه استفاده کنید که در این مقاله به صورت کامل برای شما عزیزان توضیح داده ایم.

متا تگ عنوان چیست؟
متا تگ عنوان چیست؟

متا تگ عنوان از پارامترهای اصلی و جاب برای گوگل محسوب میشود. شما میتوانید با یک عنوان منحصر به فرد و جاب کاربر را به سمت خود بکشانید و رضایت او را جلب کنید. اگر شما بتوانید تجربه کاربری خوب و به یادماندنی را برای کاربرانتان رقم بزنید پس شما موفق خواهید شد. در این مقاله به شما خواهیم گفت متا تگ های عنوان از چه ویژگی هایی برخوردار هستند.

الگوریتم گورخر چیست؟
الگوریتم گورخر چیست؟

الگوریتم گورخر برای سایت های فروشگاهی طراحی شده است. از آنجایی که فروشگاه  های اینترنتی باید از امنیت بالایی برخوردار باشند پس گوگل هم بسیار بر این گونه سایت ها تاکید دارد. در این مقاله به انواع راه و روش های الگوریتگ گورخر میپردازیم.

بهینه سازی url در سئو
بهینه سازی url در سئو

در سئو پارامترهای زیاد و مهمی وجود دارد که هر سئوکار باید آن را رعایت کند و انجام دهد. در سئو باید تمام نکات مربوط به متا تگ ها را رعایت کنیم و به وسیله آنها کاربر را به خود جذب کنیم. در این مقاله در رابطه با بهینه سازی آدرس سایت صحبت شده است.

الگوریتم سندباکس چیست؟
الگوریتم سندباکس چیست؟

در الگوریتم سندباکس گوگل، شما میتوانید توانایی های سایتتان را به گوگل نشان بدهید و در این دوره، بسیار قوی نمایان شوید و اعتماد گوگل را به خود جلب کنید.

الگوریتم fresh content چیست؟
الگوریتم fresh content چیست؟

موثرترین راه‌ها برای شما باعث پیشرفت شما خواهد شد. گوگل عاشق بروزرسانی محتواها است تا اطلاعات و محتواهای جدیدی به دست کاربران برسد. در این مقاله به شما از قدرت و تاثیر شگفت انگیز این الگوریتم برای شما صحبت خواهیم کرد.