فهرست و چک لیست سئو
فهرست و چک لیست سئو برای فهرست بندی مطالب سئو برای شما عزیزان آورده شده است که میتوانید با مراجعه به آن به مقاله های مجزا در مورد هریک از مطالب سئو دسترسی پیدا کنید.
فهرست و چک لیست سئو برای فهرست بندی مطالب سئو برای شما عزیزان آورده شده است که میتوانید با مراجعه به آن به مقاله های مجزا در مورد هریک از مطالب سئو دسترسی پیدا کنید.
SEO چیست؟ بهینه سازی سایت برای کاربر و موتورهای جست و جو
SEM چیست؟ Search Engine Marketing، باعث بالا رفتن ترافیک سایتتان می شود اما این ترافیک پولی است.
SMO چیست؟ Social Media Optimization، بهینه سازی رسانه های اجتماعی
SMM چیست؟ Social Media Marketing، در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید.
سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی «بهینهسازی موتورهای جستجو» است و به مجموعه اقدامات برنامهریزی شده و دقیقی گفته میشود که رنکینگ سایت شما را در رتبهبندی موتورهای جستجو بهبود میبخشد. در واقع با انجام روشهای سئو برای سایت خود از رقبای خود پیشی خواهید گرفت و فروش شما افزایش می یابد.
موتورهای جست و جو، ابزاریست که به منظور جُستجو برای بدستآوردن اطلاعات درخواست شده، به کار میرود. نتایج یافته شده بهطور معمول در صفحهای با عنوان صفحهٔ نتایج جستجو(Search engine results page) فهرست میشوند.
سئو داخلی و سئو خارجی هر دو به صورت کاملا بهینه و قدرتمند در سئو سایت شما کمک خواهند کرد و نقش بسزایی دارند. برای رتبه بندی سایت شما، باید تمامی موارد مربوط به سئو onpage و سئو offpage مدنظر قرار دهید و هر کدام از موارد را رعایت کنید. پس همواره با رعایت تکنیک های مربوط به سئو داخلی و سئو خارجی میتوانید از رقبای خودتان پیشی بگیرید و رتبه سایت شما افزایش یابد.
سئو کلاه سفید یا White Hat و سئو کلاه سیاه یا Black Hat قانونهای سفید و سیاه سئو به شمار میروند. شما باید روشهای سئو کلاه سفید را رعایت کنید و از انجام روشهای سئو کلاه سیاه بپرهیزید. در صورت رعابت نکردن قوانین گوگل و استفاده از Black Hat ها گوگل حتما شما را جریمه خواهد و اگر این کار ادامه دهید به مرور زمان وبسایت شما حذف خواهد شد.
سئو داخلی و تکنیک های سئو داخلی یکی از موارد بسیار مهم و اصلی سئو است. شما باید قوانین مربوط به سئو داخلی را بدانید و از آنها به روش احسنت استفاده کنید تا بتوانید به افزایش رتبه بندی وبسایت خودتان کمک کنید.
گوگل برای راحتی کار طراحان سایت و سئو کاران ابزارهایی بسیار دقیق و کاربردی را در اختیار قرار داده است تا به کمک آنها بتوان بر اساس قوانین سئو، سایت هایی مفید و قابل درک را ارائه داد. ابزارهای سئو بهترین راهکارها را برای مدیران وبسایت فراهم می آورند.
الگوریتم پاندا در سال 2010 ارائه شد. چون طراحان سایت از محتوای تکراری و بی کیفیت استفاده میکردند و زحمتی به خود نمیدادند که به دنبال محتوایی جدید و مفیدتر بروند گوگل، الگوریتم پاندا را معرفی کرد.
شما با تولید محتوای قوی و مفید میتوانید کاربرانتان را راضی نگه دارید.اگر شما در این زمینه موفق باشید میتوانید در ابتدا کاربر را جذب کنید و سپس او را به مشتری تبدیل کنید.
گوگل پنالتی در واقع جریمه هایی از طرف گوگل میباشد که به سایت هایی رجوع خواهد شد که بر خلاف قوانین و پارامترهای گوگل یا همان سئو کلاه سیاه برای بهینه سازی سایت ها عمل میکنند.
الگوریتم پنگوئن در سال 2012 ارائه شد که باعث شد از بک لینک های اسپم و تکرار کلمات کلیدی بسیاری در سایت جلوگیری شود تا محتوایی مربوط به نیاز کاربر ارئه شود.
الگوریتم کبوتر در سایت ها با سرعت بالا و با دقت بسیاری در سایت ها جست و جو میکند و آنها را از میان هزاران جست و جوی کاربر شناسایی میکند و در صفحه نتایج بالا می آورد.
الگوریتم مرغ مگس خوار رفتار و نیاز کاربر را درک میکند و در نمایش جست و جوها مرتبط ترین مطالب را در اختیار شما قرار میدهد.
تولید محتوا بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی بی ارزش است و نتیجه ای مطلوب را به شما ارائه نمیدهد. شما باید در ابتدا، بتوانید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید که براساس آن مقاله تان را بنویسید و به کاربر ارائه بدهید.
در اولین و مهم ترین قدم ها شما باید سایتتان را برای کاربرانتان ارائه بدهید. چون موتور جست و جوی گوگل بهترین سایت ها که مفیدترین خدمات و محتواها را دارند به کاربر ارائه میدهد. پس شما باید علاوه بر اینکه سایتتان را به گوگل معرفی کنید، در صدد این باشید که بهترین هایتان را برای کاربران انتشار دهید چرا که گوگل هم بر این اساس شما راانتخاب خواهد کرد.
برچسب های متا قطعات متنی هستند که محتوای یک صفحه را توصیف می کنند. برچسب های متا در صفحه ظاهر نمی شوند، بلکه فقط در کد منبع صفحه هستند.
"متا" مخفف "ابرداده" است، یعنی نوع داده ای که این برچسب ها ارائه می دهند - داده هایی مربوط به داده های صفحه شما.
متا تگ های سئو بسیار زیاد و متنوع هستند و هر کدام کاربرد متفاوتی را دارد. این متا تگ ها به موتورهای جست و جو اطلاعات صفحات شما را می دهند و موتور جست و جوی گول یا دیگر موتور جست و جوها سایت شما را به وسیله ی این متا تگ ها کاربردی و پراهمیت شناسایی خواهند کرد.
در واقع هر بک لینکی که خود شما در سایتتان بوجود آورید را بک لینک سازی داخلی میگویند.
در سالهای متوالی موتور جست و جوی گوگل الگوریتم های متفاوتی را ارائه داد که به وسیله ی این الگوریتم ها بتواند بهینه سازی سایت ها را ارتقا بدهد. در واقع گوگل، باغ وحشی با انواع جانوران را دارد که هر کدام در این باغ وحش استخدام شده اند و کارهای مختلفی را انجام میدهند.
ساخت بک لینک روشهای زیاد و متنوعی دارد. بک لینک و در کل لینک ها، در سئو بسیار تاثیرگذار و قدرتمند هستند. روش های بک لینک سازی، از طریق کامنت مارکتینگ، از طریق شبکه های اجتماعی، از طریق ارسال دیدگاه، پست مهمان و ... انجام میگیرد.
پس با ایجاد لینک طبیعی سئو سایت خود را قوی کنید.
ابزار GTmetrix ابزاری بسیار قدرتمند و پر کاربرد برای تحلیل سرعت وب سایت است که بسیار پرطرفدار است. این ابزار رایگان است و برای داشتن اطلاعات و گزارشهای دقیق و کامل تر باید آن را ارتقا بدهید. جی تی متریکس به شما خواهد گفت که چگونه سرعت سایت خود را بهبود ببخشید تا در کمترین زمان سایت شما برای کاربرانتان لود و اجرا شود.
در زمان های قدیم، همه ی سایت ها بای دیده شدن در نتایج اول گوگل، از کلمات کلیدی بسیاری استفاده میکردند و در واقع کلمات کلیدی را تکرار میکردند. ایتکار مدت زمانی جواب داد اما پاسخگو نیاز کاربران نبود و گوگل متوجه شد که اینکار مورد سو استفاده عموم قرار گرفته است. پس الگوریتمی پنگوئن را ارائه داد.از تکرار کلمات کلیدی به طور زیاد ر مقاله هایتان بپردازید.
کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی دم کوتاه (short-tail-keywords) در سئو بسیار تاثیرگذار است. رقابت، حجم جست و جو و نرخ بازدید درکلمات کلیدی دم کوتاه بسیار بالا است. اما در کلمات کلیدی دم بلند (long-tail-keywords) حجم جست و جو، رقابت و نرخ بازدید کمتر است. اما احتمال اینکه کاربر شما به مشتری تبدیل شود نسبت به کلمات کلیدی کوتاه بسیار بیشتر خواهد بود.
چاشنی کلمات کلیدی یا استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در سئو جای بحث دارد و همچنان کارشناسان گوگل بر روی این نکته بسیار تاکید دارند و در حال انجام بهترین تکنیک ها برای بهینه سازی کلمات کلیدی هستند. در واقع استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی تکراری در سئو به عنوان روش های سئو کلاه سیاه خوانده میشود. چون نیاز کاربر برطرف نخواهد شد.
شما از طریق روش های مختلف و پرکاربردی میتوانید سئو سایت خود را به بهترین نحو به نتیجه برسانید. گوگل هر ساله بهترین متدها و پارامترهای خود را ارائه میدهد و همچنان تولید محتوای با کیفیت را در اولویت قرار داده است و هرساله بر این باور است که بهترین ها باید سهم مخاطب و کاربری باشد که به جست و جوی چیزی در گوگل است. در این مقاله 21 راز سئو را به شما خواهیم گفت.
یکی از فاکتورهای مهم در سئو استفاده از محتوای غیرمتنی همانند فیلم ها، عکس ها، نمودارها، فایل های الکترونیکی و ... است. برای اینکه بتوانید در نتایج اولیه قرار بگیرید هم از محتواهای متنی و هم از محتواهای غیرمتنی استفاده کنید تا به سرعت به این روند برسید. برای هر یک از این موارد بهینه سازی هایی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت.
در این مقاله راجع به تفاوت SEO و CEO که یکی از موضوعات مهم است و اکثرا این 2 را با هم اشتباه می گیرند، صحبت خواهیم کرد. (توجه داشته باشید که CEO به مباحث سئو مربوط نمی باشد و دلیل توضیح شباهت کلمه ای آن به SEO می باشد.)
ما دو نوع محتوا داریم. محتوای متنی ومحتوای غیر متنی. حتما قرار نیست که از محتوای متنی برای سئو سایت خود استفاده کنیم تا در نتایج اول دیده شویم. بلکه محتواهی غیر متنی همانند عکس، فیلم، کتاب الکترونیکی و ... هم بسیار مورپسند کاربران قرار گرفته است و از دیدن آنها بیشتر لذت میبرند. پس باید بهینه سازی محتواهای غیرمتنی را هم یاد بگیرید تا بتوانید رضایت تجربه و تعامل کاربری را به حداکثر خود برسانید
در این مقاله به توضیح انواع متا تگ های بد در سئو میپردازیم. در واقع شما باید بدانید که تمامی متا تگ ها در سئو خوب نیستند و نباید از همه آنها در سایت خود استفاده کنید.
لندینگ پیج ها برای تبدیل کاربران به مشتری کاربرد دارند و همچنین باعث افزایش فروش شما خواهد شد. این کافیست که شما فقط اطلاعاتی را که لازم دارید از کاربران بگیرید و سعی در گمراهی آنها نداشته باشید. یک کاربر باید به شما اعتماد کند تا اطلاعتش را در اختیار شما قرار دهد.
برای اینکه چندین مقاله مشابه داشته باشید و همه ی آنها ایندکس شوند و با یکدیگر رقابت نکنند و موتور جست و جوی گوگل، آنها را حذف نکند باید از URL کنونیکال استفاده کنید. این URL بین تگ <HEAD> و <HEAD/> نوشته میشود.
در بهینه سازی سایت، باید به موارد مهم و اساس فکر کنید و آنها در کار خود استفاده کنید. یکی از مهم ترین موارد، متا تگ توضیحات میباشد که باید آن را در نظر بگیرید و از آن به طور بهینه استفاده کنید که در این مقاله به صورت کامل برای شما عزیزان توضیح داده ایم.
متا تگ عنوان از پارامترهای اصلی و جاب برای گوگل محسوب میشود. شما میتوانید با یک عنوان منحصر به فرد و جاب کاربر را به سمت خود بکشانید و رضایت او را جلب کنید. اگر شما بتوانید تجربه کاربری خوب و به یادماندنی را برای کاربرانتان رقم بزنید پس شما موفق خواهید شد. در این مقاله به شما خواهیم گفت متا تگ های عنوان از چه ویژگی هایی برخوردار هستند.
الگوریتم گورخر برای سایت های فروشگاهی طراحی شده است. از آنجایی که فروشگاه های اینترنتی باید از امنیت بالایی برخوردار باشند پس گوگل هم بسیار بر این گونه سایت ها تاکید دارد. در این مقاله به انواع راه و روش های الگوریتگ گورخر میپردازیم.
در سئو پارامترهای زیاد و مهمی وجود دارد که هر سئوکار باید آن را رعایت کند و انجام دهد. در سئو باید تمام نکات مربوط به متا تگ ها را رعایت کنیم و به وسیله آنها کاربر را به خود جذب کنیم. در این مقاله در رابطه با بهینه سازی آدرس سایت صحبت شده است.
در الگوریتم سندباکس گوگل، شما میتوانید توانایی های سایتتان را به گوگل نشان بدهید و در این دوره، بسیار قوی نمایان شوید و اعتماد گوگل را به خود جلب کنید.
موثرترین راهها برای شما باعث پیشرفت شما خواهد شد. گوگل عاشق بروزرسانی محتواها است تا اطلاعات و محتواهای جدیدی به دست کاربران برسد. در این مقاله به شما از قدرت و تاثیر شگفت انگیز این الگوریتم برای شما صحبت خواهیم کرد.
© IMAHOO 2019 حقوق محفوظ است Designed BY IMAHOO