متا تگ های بد در سئو

متا تگ های بد در سئو

شما به عنوان یک وبمستر ابعاد کسب و کارتان هرچه قدر که باشد نیاز به استفاده از پارامترهایی دارید که در سئو موثرند. یکی از مهمترین موارد در این حوزه متا تگ ها هستند. با اینکه متا تگ ها تنها توسط موتورهای جستجو خوانده می شوند اما با این وجود یکی از پارامترهای مهم در الگوریتم رتبه بندی گوگل محسوب می گردند بنابراین نبایست از آنها غافل شد. متا تگ ها اطلاعاتی هستند که در توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و در واقع اطلاعات تکمیلی صفحات وب شما می باشند و توسط بازدید کنندگان قابل رویت نیستند.

متا تگ ها از دو قسمت کلی تشکیل شده اند:

 :Name         مشخص کننده نام متا تگی است که شما قصد استفاده از آن را دارید.
 : Description
تعیین کننده محتویات متاتگ برای موتورهای جستجو است.

هدف اصلی از به کار بردن متا تگ ها توصیف بهتر محتواست بنابراین متا تگ ها به جای قرار داشتن در قسمت <body> در قسمت <head>  صفحه قرار دارند. از آنجا که پیاده سازی متا تگ ها نیاز به دانش برنامه نویسی دارد شاید مهارت کافی برای قرار دادن آنها را نداشته باشید.

 

 

 

متا تگ های بد

در ابتدا روشن کنیم که اتفاق بدی در صورت استفاده از این متا تگ ها نمی افتد. استفاده از آنها به منزله هدر دادن فضای صفحه است. با متا تگ های زیر آشنا شده و در صورت وجود آنها در سایت نسبت به حذف آنها اقدام کنید:
 
 

Revisit after 

این متا تگ به منزله دستوری به ربات های موتورهای جستجوست تا بعد از مدت زمان خاصی به آن صفحه بازگردند. این متا تگ دیگر توسط هیچ موتور جستجویی پشتیبانی نمی شود.
 
Rating  این متا تگ برای تعیین امتیاز یک محتوا استفاده می شود.
 

Expiration/date 

 
تگ Expiration  برای تعیین تاریخ انقضای یک محتوا و تگ date برای مشخص کردن تاریخ ایجاد آن استفاده می شود. این تگ دیگر کاربردی ندارد چرا که روش های بهتری جای آن را گرفته است. اگر محتوایی را نمی خواهید خیلی راحت آن را حذف کنید.
 

Abstract 

این تگ در بعضی مواقع برای اشاره به چکیده یک مطلب اشاره شده و اغلب در وب سایت های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.
 

Generator 

این متا تگ برای اشاره به نرم افزار یا سیستم مدیریت محتوای سایت استفاده می شود و همانند author دیگر کاربرد خاصی ندارد.
 

Cache control 

این تگ برای کنترل زمان و چگونگی کش محتوا در مرورگر به کار می رود. روش بهتر و امروزی تر این کار استفاده از هدرهای HTTP است.

Resource type 

این متا تگ برای اشاره کردن به نوع منبع صفحه استفاده می شود. زمان خود را از دست ندهید چرا که روش DTD جای آن را گرفته است.
 
 

برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.

 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09305365207

 

 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟