سئو داخلی چیست؟ سئو خارجی چیست؟ تفاوت های میان onpage و offpage

سئو داخلی چیست؟ سئو خارجی چیست؟ تفاوت های میان onpage و offpage

سئو داخلی (On-page) و سئو خارجی (Off-page)

 

از نکات بسیار مهم سئو سئو داخلی و سئو خارجی است که همچنان باید به طور یکسره و مداوم به آن توجه کرد. اکثر افراد فقط تمرکزشان بر روی سئو داخلی است و بعضی نیز بر روی سئو خارجی تمرکز دارند.

در هر دو صورت راه اشتباهی را انتخاب کرده اند!

چه کنیم که هم بتوانیم بر روی سئو داخلی  هم سئو خارجی تمرکز کنیم و بر اساس معیارهای آنها رتبه سایتمان را بهتر کنیم.

در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با سئو onpage و سئو offpage پاسخ داده ایم:

1- سئو داخلی چیست؟
2- سئو خارجی چیست؟
3- روش های سئو داخلی چیست؟
4- روش های سئو خارجی چیست؟
5- سئو داخلی چگونه بر افزایش رتبه سایت ما تاثیر میگذارد؟
6- سئو خارجی چگونه باعث افزایش رتبه سایت ما در نتیج گوگل خواهد شد؟
7- کدام مهم تر است؟ سئو onpage یا سئو offpage؟
 

سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

در نظر بگیرید خانه باغی دارید که بسیار بزرگ است. ورودی آن باغی بزرگ و بعد از آن به خانه میرسید. وقتی وارد میشوید حیاط آن خانه بسیار کثیف و شلوغ است.

خب اولین عکس العمل و فکری که با خود دارید چیست؟

شما از در ورودی وارد شده اید اما به دلیل شلوغی و نامرتبی حیاط (ظاهر خانه باغ) سریع آن جا را ترک خواهید کرد. ما انسان ها از محیط های نامرتب به طور غریزی طرد میشویم و دوست نداریم در جایی شلوغ و بهم ریخته قدم بگذاریم.

پس به دلیل ظاهر نامناسب حیاط آن خانه را ترک خواهید کرد بدون آنکه وارد خانه شوید.

حالا حالت بعد را در نظر بگیرید. وارد خانه باغ میشوید و حیاطی بسیار مرتب و تمیز دارد. در وهله اول شما وارد میشوید و از آن بازدید خواهید کرد. تا اینجای مسیر خوب پیش رفتید و راضی هستید. به خانه میرسید و میخواهید وارد شوید. زمانی که وارد خانه شدید متوجه میشوید که هی چیزی سرجای خودش قرار نگرفته است و شما چیزی را پیدا نخواهید کرد و باعث کلافگی شما خواهد شد. چون شما سردرگم شدید و به نیازهایتان دسترسی پیدا نمیکنید.

پس به همین خاطر آنجا را نیز ترک خواهید کرد.

درست است که شما وارد خانه باغ شدید ولی الزاما ورود شما به دلیل ظاهری مناسب مبتنی بر این نیست که شما حتما در آنجا بمانید.

در واقع شما به این نتیجه پی بردید که شما هم ظاهر را دوست دارید و هم دلتان میخواهد نیازهایتان برآورده شود.

ظاهر بدون محتوا را نمیخواهید!

محتوای بدون ظاهر مناسب را هم نمیپسندید!

 

این همان چیزی است که در سئو به عنوان سئو داخلی و سئو خارجی مطرح میشود. مثال بالا را در حیطه سئو بررسی میکنیم.

شما وارد سایتی میشوید:

  • در حالت اول (بهم ریختگی حیاط خانه باغ) وقتی ببینید ظاهر سایت نامرتب است و زیبا نیست سریع سایت را ترک خواهید کردید و آن را دوست ندارید.
  • در حالت دوم (نامرتب بودن خانه) شما سایتی را با ظاهری زیبا پیدا میکنید و وارد آن میشوید. تا اینجا همه چیز بر وفق مراد شما است و لذت میبرید. در هنگام گشتن در منوهای آن مطلب موردنظری که جست و جو کرده اید را پیدا نخواهید کرد. این موضوع باعث کلافگی شما میشود که چرا مطلب را پیدا نکرده اید. پس باز هم ناراضی آ« سایت را ترک میکنید.

پس اینجا به این مطلب کلی و اصلی میرسیم که سئو داخلی  سئو خارجی خوب هستند ولی نه به تنهایی! بلکه در کنار هم.

 

کاربردهای سئو داخلی وسئو خارجی چیست؟

سئو داخلی چیست و به چه چیزهایی ربط دارد؟

این عنوان به سئو offpage هم معروف میباشد. شما میتوانید به منظور رتبه بالاتر از طریق موتورهای جستجو ترافیک بیشتری کسب کنید. سئو داخلی به بهینه سازی هر دو محتوا و کد منبع HTML یک صفحه اشاره دارد.

علاوه بر کمک به موتورهای جستجو، محتوای صفحه را تفسیر می کند، سئو داخلی نیز به کاربران کمک می کند تا به سرعت و به وضوح درک کنند که یک صفحه درمورد چیست و اینکه آیا آن را جستجو می کندیا نه. در حقیقت، سئو onpage در سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند که اگر یک صفحه را بازدید کنند، ببینند که یک انسان چه چیزی را مشاهده می کند (و چه ارزشی را کسب می کند).
 

در واقع هر اتفاقی که داخل سایت انجام شود منظور سئو داخلی است. هر فعالیتی که انجام میدهید برای بهینه سازی سایت.

از تولید محتوا گرفته تا طراحی صفحات و ریسپانسیو و کاربرپسند بودن و ...

هر چیزی که موتورهای جست و جو براحتی و با سرعت بیشتری در سایت شما مطالب مفید را به دست آورند.

عوامل مهمی که بر روی سئو داخلی تاثیرگذار خواهد بود:

  • استفاده صحیح از لینک ها و نداشتن لینک خراب
  • استفاده درست و صحیح از متا تگ ها
  • استفاده درست از کلمات کلیدی
  • رعایت کردن نگارش ها
  • ریسپانسیو بودن سایت( قابل استفاده در تمامی دستگاه ها بخصوص گوشی موبایل )
  • ارائه و تولید محتوای با کیفیت و مربوط به موضوع موردنظر
  • بهینه سازی تصاویر و فیلم ها (رعایت کردن پسوند و حجم و ...)
  • آدرس دهی مناسب
  • و ...

 

بهینه سازی سایت با سئو داخلی

سئو خارجی  چیست و به چه چیزهایی ربط دارد؟

سئو خارجی، به اقدامات انجام شده در خارج از وب سایت شخصی شما برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) اطلاق می شود.  

بهینه سازی برای عوامل رتبه بندی خارج از سایت شامل بهبود موتور جستجو و درک کاربر از محبوبیت سایت، ارتباط، اعتماد به نفس و اقتدار سایت می باشد. این کار توسط سایر مکانهای معتبر در اینترنت (صفحات، سایتها، افراد و غیره) که به وب سایت شما پیوند دارند یا تبلیغ می شوند، انجام می شود و به طور مؤثر "کیفیت" مطالب خود را می بخشد.
 

چرا سئو offpage اهمیت دارد؟

در حالی که الگوریتم های جستجو و عوامل رتبه بندی به طور مداوم در حال تغییر هستند، اجماع عمومی در جامعه سئو این است که ارتباط، قابلیت اطمینان و اقتدار که برای جستجوگرهای مناسب در خارج از صفحه امکان یک وب سایت را فراهم می کند، باز هم نقش مهمی در توانایی رتبه بندی یک صفحه ایفا می کند.
 

سئو خارجی دارای اهمیت است:

در حالی که ما الگوریتم کامل گوگل را برای رتبه بندی محتوا نمی دانیم ، داده های حاصل از مطالعه عوامل رتبه بندی موتور جستجوگر نشان می دهد که عوامل مرتبط با سئو خارج از سایت احتمالاً بیش از 50٪ از وزن عامل رتبه بندی را دارند.
 

در واقع هر چیزی که به بیرون از سایت ربط دارد و باعث تبلیغ سایت از بیرون برای جذب کاربر میشود را سئو خارجی میگویند. از چه طریق هایی میشود سایت را در بیرون تبلیغ کرد؟

با استفاده از بک لینک ها!

یعنی اینکه سایت های دیگر لینکی به سایت شما بدهند و کاربر را از سایت خودشان به سایت شما راهنمایی کنند. که گوگل از این کار خوشش می آید و رتبه خوبی برای این مورد در نظر گرفته است. بالاخره اینکار کمک زیادی که به کاربر میکند و حتی به خود گوگل هم بسیار کمک میکند که در موضوعی سایت ها را سریع تر شناسایی کند.

عوامل مهمی که بر روی سئو خارجی تاثیرگذار خواهد بود:

  • خرید بک لینک
  • تبادل لینک ها در سایت ها
  • فعال بودن و تبلیغ در شبکه های اجتماعی (Social Network)
  • تولید محتواهای ارزشمند و مفید
  • رعایت سرعت لود شدن صفحات سایت که برای کاربر بسیار مهم است.
  • و ...

 

بهینه سازی سایت با سئو خارجی

بک لینک ها به طور شدیدی در نتیجه رتبه بندی تاثیر میگذارد که یکدفعه همگانی شد و گوگل برای سازماندهی بهتر آن الگوریتم های مختلفی را در این حیطه ارائه داد. (الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار)

در صورت هر گونه تخلف نسبت به قانون های لینک و بک لینک این الگوریتم ها متخلفین را شناسایی کرده اند و در نتیجه آنها را جریمه میکند و ارزش رتبه آنها را نیز پایین خواهد آورد.

در واقع سایت هایی را با لینک سازی غیر طبیعی جریمه میکند که در طی همین روند غیر طبیعی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه اجرا شد.

در ادامه با ما باشید تا به مبحث کلاه های سفید و سیاه سئو بپردازیم.

رفتن به صفحه اصلی

برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.

 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09359840831
 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟