سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه
از آنجایی که به دلیل اینکه بعضی ها میخواستند گوگل را دور بزنند و بر آن چیره شوند، گوگل تدابیری چید که در برابر آنها بایستد.
هر خلافی از سمت برنامه نویسان و طراحان در برابر گوگل به خطا خواهد رفت و گوگل در صورت شناسایی آنها را جریمه خواهد کرد و ارزش رتبه سایتشان را میگیرد.
در واقع فلسفه ی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه از فیلم های وسترن می آید. همیشه آدم های منفی کلاه های سیاه بر روی سرشان دارد.
اما هدف ما از این بحث علت نامگذاری نیست بلکه علت بوجود آمدن این دو کلاه سیاه و سفید است.
ما در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه پاسخ داده ایم:
اول از همه از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تعریفی داشته باشیم که چه هستند.
سئو کلاه سیاه:
در واقع این نوع تکنیک های کلاه سیاه رضایت کاربر را به دنبال ندارد. دقیقا برعکس خواسته گوگل! ارائه بیش از 200 پارامتر فقط برای رضایت کاربران است. پس از همین اول باید بدانیم که گوگل بر روی این موضوع بسیار حساس است و نباید با این موضوع شوخی کرد.
این تکنیک در واقع فقط برای اینکه در صفحات اول و در رتبه ای بهتر بالا بیاید از هر روشی برای اینکار استفاده میکند. برایش مهم نیست که آیا پارامترها و قوانین گوگل را اجرا کرده است یا نه. فقط تصمیم دارد به سرعت در صفحات نتایج صفحه اول بیاید. اما زهی خیال باطل. ممکن است به این مراحل هم برسد اما در نهایت گوگل آن را شناسایی خواهد کرد و جریمه سنگینی به آن سایت خواهد داد.
در واقع در جایگاه غیرواقعی قرار میگیرد و عمر چندانی هم نخواهد داشت و در صورت شناسایی آن به پایین ترین ارزش رتبه بندی خواهد رسید.
پس اینکه ما از طریق گول زدن به رتبه های بالا با سرعت بیشتری دست پیدا کنیم در واقع خودمان را گول زدیم نه گوگل را.
به طور کلی:
برخی از نشانه هایی که گوگل به طور مستقیم به آنها اشاره کرده است عبارت اند از:
- تکرار غیرطبیعی کلمات کلیدی در متن ها
- تقلب در نشانه گذاری ها
- محتوای کم ارزش و غیرمفید
- کپی کردن متن
- متن یا لینک های مخفی شده در صفحات
- و ...
سئو کلاه سفید:
و حالا سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه!
در واقع این نوع تکنیک بر اساس چارچوب قوانین و پارامترهای سئو برآورد شده است. در صورت استفاده از هر کدام از پارامترهای سئو به صفحه اول نتایج نزدیک خواهید شد. درست است که سریع نتیجه نهایی را نمی بینید اما، جایگاهتان بسیار قوی و مفید در جای خود باقی میماند.
در اصل بر خلاف سئو کلاه سیاه هدف از این تکنیک صرفا و اول برای رضایت کاربر طراحی میشود. در صورتی که کاربر رضایت خود را از صفحه شما اعلام کند نتیجه رتبه بندی سایت شما نیز هر روز بهتر خواهد شد. چرا که برای گوگل بسیار مهم است.
در واقع استراتژی این نوع تکنیک فرآیند طولانی را به ارمغان می آورد ولی در هر زمان هم که به نتیجه های بالا و بهتر برسید از جایگاهی مستحکم برخوردار هستید.
برخی از نشانه هایی که گوگل به طور مستقیم به آنها اشاره کرده است عبارت اند از:
- نداشتن لینک های خراب
- ارسال پست مهمان در سایت های دیگر
- معرفی سایت شما از دیگر سایت ها به طور واقعی
- محتوای ارزشمند و مفید
- و ...
البته در کنار این دو کلاه، کلاه دیگری به نام کلاه خاکستری نیز وجود دارد. این کلاه بین دو کلاه سفید و سیاه قرار میگیرد اما به کلاه سیاه نزدیکتر است. فقط با این تفاوت که طوری طراحی و برنامه ریزی میشوند که درک و شناسایی آنها از کلاه سفید به سختی مشخص میشود.
با ما باشید.
برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.
نظرات