سئو چیست؟ چرا سئو اهمیت دارد؟

سئو چیست؟ چرا سئو اهمیت دارد؟

سئو چیست؟

سئو برگرفته از کلمه SEO مخفف عبارت (Search Engine Optimization) که در واقع راهکاری برای افزایش و تامین نیاز کاربر است.

 

در این مقاله به این سوالات شما در رابطه با سئو پاسخ داده ایم:

1- سئو چیست؟
2- کاربرد سئو چیست؟
3- چرا سئو اهمیت دارد؟
4- روشهای بهینه سازی سئو سایت چیست؟
5- نحوه کار سئو به چه صورت است؟
6- یادگیری سئو سخت است؟
 

 

سئو چیست

همه ی طراحان وب سایت ها به دنبال این هستند که وقتی کاربر مطلبی را سرچ میکند از سایت آنها یازدید شود و خب در واقع سایت آنها اولین سایتی باشد که بالا می آید.(در واقع رتبه بالایی داشته باشد)

هرچه جایگاه شما در لیست نتایج بالاتر باشد شانس شما نیز بیشتر است.

پس باید پارامترها و عوامل موثر سئو را پیاده سازی کنید.

 

بهینه سازی موتور جستجو، روند دریافت ترافیک از نتایج جستجوی "رایگان"، "ارگانیک"، "سرمقاله" یا "طبیعی" در موتورهای جستجو است.

خب شاید یک سوال برای شما پیش بیاید: چرا گوگل از پرطرفدارترین موتورهای جست و جو است؟

به این خاطر که بر اساس آخرین آمار جهانی گوگل اولین موتور جست و جو جهان شناخته شده است که 80 درصد از کاربران از آن استفاده میکنند که به ترتیب بعد از آن yahoo(9.5درصد) و bing(8.5 درصد) و مابقی موتور جست و جوها 2درصد قرار گرفته است.

این درست است که همه علاقه دارند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند ولی خب آنچنان آسان هم نیست چون گوگل بخاطر حفظ اعتبارش تقریبا حدود 200 پارامتر اصلی برای سایت ها قرار داده است که باید رعایت شوند.(در غیر اینصورت سایت شما در صفحه اول گوگل قرار نخواهد گرفت.)

اتفاقا گوگل برای کسانی  که مطالب سئو را برای اولین بار میخواهند یاد بگیرند مطالبی را جهت یادگیری این افراد قرار داده است که اگر درک بالایی از این مطالب و پارامترها داشته باشیم موفق خواهیم شد.

ما در این مقاله به همه ی پارامترهای گوگل میپردازیم و یاد خواهیم گرفت که چگونه ترافیک (بازدید) سایتمان را بالا ببریم و در صفحه اول گوگل قرار بگیریم.

تاریخچه سئو:

 کاربرد سئو چیست

با گوگل، سئو راه اندازی شد!!!

اول از اینجا شروع خواهیم کرد که ماجرای سئو از کجا شروع شد و چطور به ذهن گوگل خطور کرد که بتواند سئو را از مهم ترین پارامترهای وب نویسان کند.

تاریخچه سئو به سال 1990 میرسد.آن زمان تازه موتورهای جست و جو میان مردم جاشون رو داشتن باز میکردند. اولین موتورهای جست و جو Altavista-yahoo-Info Seek بودند. ولی خب در هر عرصه ای رقیب پیدامیشود.

در واقع (با کارهایی که انجام میدی حذف نمیشی ولی از تو قوی تر بیاد پنهون میشی!!) که گوگل اینکار رو انجام داد.

درسته که یاهووب در سال 1995 اولین اصول سئو رو ادامه داد ولی خب اینکه چطوری داشت این روال را ادامه میداد، مهم بود. بازار، بازار رقابته!!!!

گوگل استارت کارش را در سال 1998 زد که اصول جدید سئو راه اندازی شد. که حتی یاهو الگوریتم هایش را رها کرد و از قانون های گوگل تبعیت کرد. (در واقع نه فقط یاهو بلکه کل جهان)

گوگل در سال های متوالی الگوریتم های مختلفی را ارائه داد که مهم ترین و اساسی ترین الگوریتمش، الگوریتم پاندا بود.

گوگل اعلام کرد که ما اعتبار را به سایت هایی میدهیم که مطالب تکراری و کپی شده از سایت های دیگر را به کاربر نشان ندهند. در حیطه ی سئو فعال باشند و به اعتبارسنجی گوگل هم کمک کنند.

 

مزایای سئو چیست؟

(الگوریتم پاندا یعنی کپی ممنوع وب نویس محترم!)

و خب در ادامه هم الگوریتم های وابسته را ارائه دادند. گوگل به طراحان سایت گوشزد میکندکه من در صورتی سایت شما را در صفحه اول گوگل قرار میدهم که نکات سئو را رعایت کنید.

مثلا میگوید که :

-از کلمات کلیدی مناسب و پرکاربرد استفاده کنید

-عنوان بندی کنید

-در سایتتان، لینک قرار دهید.

-ساختار سایتتان را بر اساس پارامترهای من قرار دهید.

-و...

روشهای سئو برای بهینه سازی وبسایت ها

 

به این ترتیب سایت شما برای گوگل کاملا شناخته میشود و من هم وقتی کاربر مطلب را سرچ میکند سایت شما را نشان خواهم داد.

و به این صورت گوگل و پارامترهای گوگل برای سئو جهانی شد و همه آن را پذیرفتند و سئو از طرف شرکت گوگل جهانی شد.

 

چرا سئو؟

برای درک معنای واقعی سئو، بیایید این تعریف را بشکنیم و به بخش ها نگاه کنیم:

کیفیت ترافیک: 

شما می توانید همه بازدید کنندگان در جهان را به خود جلب کنید، اما اگر آنها به سایت شما بیایند، زیرا Google به آنها می گوید وقتی واقعاً کشاورز هستید که سیب فروشی می کنید. شما میخواهید کاری کنید که فروش بالا رود. درعوض می خواهید بازدیدکنندگانی را که واقعاً به کالاهایی که ارائه می دهید علاقه مند کنید.
 

مقدار ترافیک:

هنگامی که افراد صحیحی را از روی آن صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده کردید، ترافیک بیشتر بهتر است.
 

نتایج ارگانیک: 

تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک هرگونه ترافیکی است که نیازی به پرداخت برای آن نیست.
 
کاربردهای سئو
 
با استفاده از این راهنمای مبتدی، می توانیم این هفت مرحله را برای رسیدن به سئو موفق دنبال کنیم:
 
1. دسترسی را خزش کنید تا موتورها بتوانند وب سایت شما را بخوانند
2. محتوای قانع کننده ای که به جستجوی جستجوگر پاسخ می دهد
3. کلید واژه بهینه سازی شده برای جذب جستجوگرها و موتورها
4. تجربه کاربری عالی از جمله سرعت بار سریع و UX قانع کننده
5. محتوای ارزشمندی را به اشتراک می گذارید که پیوندها، استنادها و تقویت را کسب می کند.
6. عنوان، URL  و توضیحات برای ترسیم CTR بالا در رتبه بندی ها
7. نشانه گذاری Snippet / Schema برای مشخص کردن در SERP ها
 
 

با مجموعه ایماهو باشید و مقاله های مربوط به سئو را با هم بخوانیم.

مقاله های مرتبط:

موتورهای جست و جو چیست؟

سئو داخلی و خارجی

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

 

رفتن به صفحه اصلی

 

 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید
(همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09359840831
 
این مقاله در حال بروزرسانی است و همچنان ادامه دارد. از صبوری شما سپاسگذاریم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟