تکنیک های سئو داخلی
سئو داخلی از مهم ترین موارد اولیه گوگل است.
گوگل تا قبل از سال 2016 به انبوه متن در صفحات بسیار توجه میکرد و از اهداف اصلی آن بود اما با گذشت زمان متوجه شد که متن زیاد در صفحات سایت خوب است اما نه الزاما همه نوع متنی. دریافت که تمام متن ها باید مفید باشند و نیاز کاربر را برطرف کنند. به همین دلیل در سال 2016 از الگوریتم مرغ مگس خوار رونمایی کرد. این اگوریتم به محتویات سایت و رضایت کاربر بسیار اهمیت میدهد. در صورتی که رضایت کاربر را به همراه داشته باشد گوگل هم آن را قبول دارد. متوجه این موضوع باشید که بر اساس رضایت کاربر تولید محتوا کنید. اگر فقط به فکر سئو سایت هستید شما شکست میخورید.
ما دراین مقاله به این سوالات شما در رابطه با تکنیک های داخلی سئو پاسخ داده ایم:
نقش کلمات کلیدی در سئو داخلی:
انتخاب کلمات کلیدی از اساسی ترین اولویت های ما برای جذب کاربر و بازدید از سایتمان است. در واقع شما باید با ادبیات و جست و جوی کاربران آشنا باشید. مثلا در مورد متنی سرچ کنید و ببینید بقیه کاربران آن را با چه نوع ادبیات دیگری جست و جو کرده اند. در واقع خودتان را به عنوان کاربر در نظر بگیرید و نیازهای بک کاربر را در زمان ورود به سایتتان برآورد کنید. شما با این روش به پیشرفت هرروزه خواهید رسید.
بر اساس کلمات کلیدی است که گوگل سایت شما را در صفحه نتایج بالا می آورد. پس در انتخاب کلمات کلیدی بسیار توجه کنید. در کنار این، ابزارهایی نیز وجود دارد که به شما کلمات کلیدی که زیاد از طرف کاربر جست و جو شده است را نشان میدهد همانند: Keyword Planner
نقش عنوان و متا تگ توضیحات در سئو داخلی:
عنوان ومتا تگ توضیحات در سئو سایت شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این دو پارامتر برای کاربر در صفحات نمایش داده نمیشود ولی براساس این دو گوگل سایت شما را در صفحه نتایج بالا می آورد. تاثیر دو پارامتر بالا در سئو چندان زیاد نیست ولی گوگل آنها را مهم تلقی کرده است. شما اگر عنوان و توضیحات مناسبی را برای سایتتان در نظر بگیرید گوگل براحتی آن را برای کاربر بالا می آورد. پس سعی کنید که عنوان و توضیحات دقیقا مربوط به محتوای صفحه باشد.
این دو پارامتر در هدر صفحات سایت شما قرار میگیرند. description و title
Description برای توضیحات صفحه به کار میرود که البته محدودیت کاراکتر دارد.
Title نیز برای عنوان صفحه. که هرچه کوتاه تر و واضح تر باشد کارایی و بازدی بیشتر است.
توجه داشته باشید که گوگل اگر متوجه شود عنوان و توضیحات سایت شما با محتوای صفحات شما یکی نیست و بهم ربطی ندارند آن را به کاربر نشان نخواهد داد!
چند پارامتر مهم در انتخاب عنوان و توضیحات سایت در سئو داخلی سایت:
- عنوان حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات 320 کاراکتر. در صورت بیشتر بودن امکان دارد گوگل آن را به کاربر نشان ندهد.
- از ویرگول، کاما، نشانه گذاری ها تا جایی که میتوانید در قسمت متا تگ ها(توضیحات) استفاده نکنید.
- عنوان های شما در تگ H1 باشد.
- از کلمات کلیدی یک الی دوبار استفاده کنید اما در کنارش از ترکیب و فرمولهای جذاب برای کاربر استفاده کنید.
استفاده از تگ های H1 , H2 , H3
در نظر داشته باشید که هدینگ صفحه برای کاربر بسیار جذاب خواهد بود. مخصوصا اگر آن را بزرگ و پررنگ جلوه دهید. در هر صفحه از سایت شما فقط یک تگ H1 باید وجود داشته باشد. پس مهم ترین کلمه کلیدی خود را در این تگ بنویسید که هم برای کاربر و هم برای گوگل جذاب باشد و براحتی به آن دسترسی پیدا کنند.
تگ های H2 , H3 در صفحات میتوانند چند بار تکرار شوند. یعنی اینکه شما میتوانید بعد از هر 300 کاراکتر از این دو تگ استفاده کنید. زیرا مشتری میخواهد بعد از پاراگراف ها و یا اتمام موضوعی، موضوع بعدی را از جمله قبل تشخیص دهد و با عنوان دیگری شروع کند.
تاثیر آدرس دهی در سئو داخلی:
در آدرس دهی باید به دو نکته اصلی و اساسی توجه کرد. کوتاه بودن آدرس و شاخه بندی آدرس ها و استفاده هر چه کمتر از /
گوگل طی اعلامیه ای بیان کرد که تعداد / را در آدرس دهی کمتر کنید. هر چه / کمتری استفاده کنید کار را برای گوگل راحت تر خواهید کرد.
همچنین از کلمات کوتاه و مفید برای نام آدرس سایتتان پیدا کنید. تا برای کاربر جذاب باشد.
شما برای آدرس دهی صفحات فارسی هم میتوانید از کلمات فارسی برای آدرس دهی استفاده کنید و محدودیتی برای اینکه الزاما کلمات انگلیسی باشند نیست.
پس در انتخاب آدرس سایت دقت کنید.
استفاده از تصویر و فیلم در صفحات سایت برای بهینه کردن سئوداخلی:
تا جایی که سایت شما نیاز دارد و این امکان وجود دارد از تصویر و فیلم در کنار متن هایتان استفاده کنید. از عوامل تاثیر گذار سئو و بازدید از سایت شماست. چرا تصاویر یا فیلم ها تاثیر زیادی بر روی سئو یا جذب کاربر دارد؟
شما به عنوان یک کاربر اگر فیلمی را پخش کنید که جوابگوی نیاز شما باشد در سایت مربوطه زمان بیشتری میمانید و ضریب خروج شما کمتر میشود.
همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم گوگل تمام رفتارهای کاربران را رصد میکند. وقتی گوگل میبیند که کاربر بوسیله فیلم در سایت مانده است پس رتبه بندی میکند و به سایت شما امتیاز میدهد.
وقتی متوجه شود که شما کاربر به دلیل وجود متن و فیلم آنها را به اشتراک میگذارد پس بر اساس آن ارزش رتبه شما را بالا خواهد برد.
شما برای اینکه رضایت کاربر را بیش از پیش بخواهید میتوانید از متن، فیلم، عکس، نمودار، جدول و ... در صفحتتان استفاده کنید. رضایت کاربر در این موارد بیشتر خواهد بود و خب گوگل هم بر اساس رضایت کاربر به سایت شما ارزش میدهد. پس همواره از هر طریق درستی که میدانید رضایت کاربر را در اولویت قرار دهید.
بخوانید مقاله بهینه سازی تصاویر
لینک دهی در سایت و صفحات خودتان و به سایت های دیگر چه اثری در سایتتان دارد؟
برخی فکر میکنند که نباید در سایت خود به دیگر سایت ها لینک داده شود. این مورد گاهی اوقات درست و گاهی اوقات اشتباه تلفظ میشود.
اگر شما سایتی مرتبط با سایت خودتان را معرفی کنید اتفاقا کاری بسیار مفید انجام داده اید. چون به گوگل این را فهماندید که مطالب من در این حیطه و شبیه به مطالب این سایت است و گوگل سریعتر سایت شما را شناسایی میکند و در بین لیست نتایج می آورد. ولی اگر شما به سایت های غیرمرتبط که ربطی به سایت شما ندارد محتوای آن سایت، در واقع رتبه و ارزش سایتتان از دست خواهد رفت و افت جایگاه پیدا خواهی کرد.
در مورد اینکه در سایت خودتان لینک قرار بدهید برای صفحات دیگر، این کار هم از نظر گوگل بسیار پسندیده است. شما با این کار باعث میشوید که نزدیکی صفحات به یکدیگر را به گوگل بفهمانید و گوگل با سرعت بیشتری درآن صفحات خزش (Crawl) کند و در نتیجه ایندکس کند و به کاربر نمایش دهد.
پس با لینک دهی در صفحات خود و ربط دادن به آن به سئو سایت خود کمک خواهید کرد و همچنین برای گوگل بسیار خوشند است. اما متوجه باشید که لینک ها باید کاملا درست آدرس دهی شوند و لینک خراب و ناقصی نباشد که به سئو سایت شما آسیب برساند.
در نظر داشته باشید که لینکی را در سایت شما مخفی نباشد. شاید شما فکر کنید که اگر لینک ها را مخفی کنید و کاربر نبیند ولی گوگل آن را رصد کند سخت در اشتباهید!!! چون گوگل خیلی راحت به زبان های CSS مسلط است و متوجه هر گونه اتفاق و تقلب میشود. گوگل این کار را کلاه سیاه تلقی کرده است.
صفحات سایتتان را با متن لنگر یا Anchor Text بهینه کنید.
محتواهای خود رابروز کنید
از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید
فعالیت کاربران در سایت شما چگونه به سئو داخلی کمک خواهد کرد؟
شما در حالت فیزیکی هم با دیگر مشتریانتان در ارتباط هستید. به آنها زنگ میزنید و پیغام های آن ها را جواب میدهید و ...
دنیای تکنولوژی نیز همینطور است. شما اگر سایتی دارید که کاربر به آن سر میزند باید راهی هم بگذارید که کاربراتان با شما صحبت کند و نظرات خودش را برای شما ارسال کند.
و یا انتظار دارد راهی وجود داشته باشد که این مطالب را با دوستانش یا با دیگر سایت ها به اشتراک بگذارد. همه اینها به شما بستگی دارد که رضایت کاربر چقدر برای شما مهم تلقی میشود.
چند راه ارتباطی وجود دارد که شما میتوانید کاربر را به سمت خود جذب کنید. شما میتوانید نظرسنجی در سایتتان قرار بدهید که کاربر بوسیله آنها نظرات خودش را برای شما ارسال کند.
میتوانید از شبکه های اجتماعی که در کشورتان بیشتر استفاده میشود در سایت قرار دهید. شما میتوانید چند شبکه اجتماعی را به کاربر معرفی کنید که کاربر بر حسب نیازش آن را انتخاب کند و خب برنامه اجتماعی هر چه بیشتر بین عموم محبوبیت داشته باشد صد در صد بازدهی و بازخورد بیشتر خواهد بود.
میتوانید قابلیت ارسال دیدگاه را برای کاربر فعال کنید و به پرسش های آنان جواب دهید. طوری به کاربرتان پاسخ دهید که کاربر برای بازدیدهای بعدی نیز راغب باشد که به سایت شما سر بزند.
با ما باشید.
برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.
نظرات