در این مقاله به توضیح بهینه سازی url در سئو خواهیم پرداخت.
آدرس های اینترنتی
url، كه بیشتر به عنوان "آدرس وب" شناخته می شود، موقعیت یك منبع (مانند صفحه وب) را در اینترنت مشخص می كند . همچنین یک url نحوه بازیابی آن منبع را که همچنین به عنوان "پروتکل" نیز شناخته می شود، مانن HTTP ، HTTPS ،FTP و غیره را مشخص می کند.
نمونه کد
http://www.exampledomain.com
محدودیت های تحمیل شده:
برای ارائه صحیح در همه مرورگرها ، URL ها باید از 2.083 نویسه کوتاه تر باشند.
قالب بهینه
http://www.example.com/categ-keyword/subcateg-keyword/primary-keyword.html
URL چیست؟
URL متنی قابل خواندن توسط انسان است که برای جایگزین کردن شماره ها یاآدرس های IP که رایانه ها برای برقراری ارتباط با سرورها از آن استفاده می کنند، طراحی شده است. آنها ساختار فایل را در وب سایت داده شده مشخص می کنند. یک URL شامل یک پروتکل، نام دامنه و مسیر است (که شامل ساختار زیر پوشه خاصی است که یک صفحه در آن قرار دارد) و دارای فرمت اساسی زیر است:
پروتکل:
//domain-name.top-level-domain/path
پروتکل نشان می دهد که چگونه یک مرورگر باید اطلاعات مربوط به یک منبع را بازیابی کند. استاندارد وب http:// یا https://("s)" که s مخفف "safe" است. اما ممکن است شامل مواردی مانند mailto: برای باز کردن مشتری پیش فرض پست الکترونیکی شما یا ftp: برای انجام انتقال پرونده ها باشد.
نام دامنه یا نام میزبان، نام قابل خواندن انسان از محل مشخصی است که یک منبع (در بیشتر موارد، یک وب سایت) در آن قرار دارد.
به دامنه سطح بالا (TLD) به عنوان یک مقوله برای وب سایتها فکر کنید. اگرچه احتمالاً با .com آشنا هستید، برای سایتهای آموزشی، برای سایتهای دولتی و موارد دیگر نیز وجود دارد.
URL ها همچنین حاوی مواردی مانند پوشه های خاص یا زیر پوشه هایی هستند که در یک وب سایت خاص قرار دارند، هر پارامتر (مانند ردیابی کلیک یا شناسه جلسه) که ممکن است در URL ذخیره شود و لنگرهایی که به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا از یک نقطه خاص در پرش کنند.
چرا URL ها برای SEO اهمیت دارند؟
3 مزیت اصلی URL وجود دارد:
1. تجربه کاربر بهبود یافته است
یک URL خوب و دستکاری شده هم برای انسانها و هم موتورهای جستجو علامت قابل فهم از صفحه مقصد را در اختیار شما قرار می دهد.
حتی اگر متا تگ عنوان این صفحه پنهان باشد، آدرس اینترنتی قابل خواندن، معنایی دقیق، هنوز ایده واضحی از آنچه در مورد صفحه مقصد در نظر گرفته شده است ارائه می دهد و با مشخص کردن اینکه چه چیزی را تجربه می کنند، نشان داده خواهد شد. ببینید که آیا آنها روی پیوند کلیک می کنند
2. رتبه بندی
URL ها یک موتور رتبه بندی جزئی هستند که موتورهای جستجو هنگام تعیین یک صفحه خاص یا ارتباط منبع با پرس و جو از آن استفاده می کنند. در حالی که آنها به اقتدار دامنه کلی خود اهمیت می دهند، استفاده از کلمات کلیدی در یک URL نیز می تواند به عنوان یک عامل رتبه بندی عمل کند .
در حالی که استفاده از URL که شامل کلمات کلیدی است می تواند دید جستجو در سایت شما را بهبود بخشد، اما خود URL ها معمولاً تأثیر عمده ای در توانایی رتبه بندی یک صفحه ندارند. بنابراین در حالی که ارزش فکر کردن در مورد آن وجود دارد، به راحتی URL های غیرمترقبه ایجاد نکنید
3. پیوندها
به طور خلاصه، URL های نوشته شده به خوبی می توانند به عنوان متن لنگر خود در هنگام کپی و چسباندن به عنوان پیوندها در انجمن ها، وبلاگ ها، شبکه های رسانه های اجتماعی یا سایر مکان های آنلاین خدمت کنند.
استفاده از کلمات کلیدی در URL شما ممکن است احتمال رتبه سایت شما را برای شرایطی که انتخاب کرده اید نیز افزایش دهد.
بهترین روش SEO برای URL ها
• نگه داشتن آدرس های اینترنتی به طور ساده، مرتبط، قانع کننده و دقیق که ممکن است برای درک کاربران و موتورهای جستجو و برای درک آنها مهم است (یک پیش نیاز برای رتبه بندی خوب). اگرچه URL ها می توانند شامل شناسه و کد باشند، اما بهترین روش استفاده از کلماتی است که افراد می توانند درک کنند.
• URL ها باید قطعی اما مختصر باشند. با مشاهده URL، کاربر (و موتور جستجو!) باید ایده خوبی از آنچه انتظار می رود در صفحه داشته باشد.
در صورت لزوم خوانایی، از جداول برای جدا کردن کلمات استفاده کنید.
URLها برای جدا کردن کلمات نباید از زیرنویس ها، فاصله ها یا کاراکتر های دیگر استفاده کنند.
از حروف کوچک استفاده کنید. در بعضی موارد، حروف بزرگ می توانند باعث ایجاد مشکل در صفحات تکراری شوند. به عنوان مثال، imahoo.ir/Blog و imahoo.ir/blog ممکن است به عنوان دو URL مجزا دیده شوند که ممکن است با محتوای تکراری مشکلاتی ایجاد کنند.
نظرات