در این مقاله به توضیح انواع متا تگ ها در سئو میپردازیم.
پس با ما باشید.
مقاله پیشنهادی:
سوالهایی که کاربران عزیز در رابطه با انواع متا تگ ها در سئو پرسیده اند:
-
انواع تگ های مهم در سئو را نام ببرید.
-
نقش متا تگ ها در سئو چیست؟
-
متا تگ ها چه هستند و چه تاثیراتی بر سئو دارند؟
-
meta tag در سئو یعنی چه؟
-
مهم ترین meta tag های سئو چه تگ هایی هستند؟
-
چرا باید از متا تگ ها استفاده کنیم؟
-
چه متا تگ هایی در سئو وجود دارند؟
-
کاربرد متا تگ ها در سئو چیست؟
-
ابزار ساخت متا تگ چیست؟
-
و ...
ما به تمامی این سوالات در رابطه با تاثیرات و کاربردهای متا تگ ها در سئو پاسخ خواهیم داد.
متا تگ ها در سئو کدامند؟
متا تگ محتوا در سئو
نوع محتوا و چارست صفحه وب را به عنوان نحوه نمایش صفحه مشخص می کند.
متا تگ Cashe در سئو
به مرورگر اینترنت این امکان را می دهد که صفحه را ذخیره نکند. با استفاده از این برچسب اطمینان حاصل می شود که آخرین اطلاعات برای بازدید کننده نمایش داده می شود. فقط توصیه می شود از این برچسب در صفحه ای استفاده شود که اغلب به روز می شود زیرا زمان بارگذاری را افزایش می دهد.
متا تگ سن در سئو
برای کنترل سن بینندگانی که ممکن است به صفحه مراجعه کنند، از نرم افزار کنترل والدین و ربات ها استفاده می شود. این برچسب مهم نیست. اما می تواند برای هر صفحه مرتبط با بزرگسالان مفید باشد.
متا تگ نام نویسنده در سئو
توضیحات نویسنده صفحه.
متا تگ نوع زبان در سئو
زبانی که در این صفحه به زبان انگلیسی نوشته شده است. امروزه اگر این زبان را در برچسب HTML طبقه بندی کنید، می توانید از این برچسب استفاده کنید. به عنوان مثال ،
<html lang = "en"> در ابتدای صفحه خود.
متا تگ توضیحات در سئو
تگ توضیحات شامل چه نوع اطلاعاتی در صفحه وب است. تگ توضیحات یکی از مهمترین برچسب ها است، این خط یکی از مواردی است که موتور جستجو برای رتبه بندی صفحه شما در نتایج جستجو از آن استفاده می کند. طول توضیحات باید بین 150 تا 160 نویسه باشد.
متا تگ تولیدکننده صفحات وب در سئو
نرم افزاری که برای تولید صفحه وب استفاده می شود.
متا تگ کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی جدا شده با کاما که به توصیف آنچه در صفحه موجود است کمک می کند. به دلیل سوء استفاده، بسیاری از موتورهای جستجو از جمله Google دیگر به کلمات کلیدی نگاه نمی کنند. بسیاری از سایت ها، از جمله Computer Hope، دیگر متا تگ های کلیدی را در هر یک از صفحات خود درج نمی کنند.
متا تگ موضوع صفحه در سئو
موضوع صفحه، توسط برخی موتورهای جستجو استفاده می شود. همه صفحات به این نیاز ندارند.
متا تگ نوع صفحه در سئو
نوع صفحه، توسط برخی موتورهای جستجو استفاده می شود. همه صفحات به این نیاز ندارند.
متا تگ ناشر صفحه در سئو
ناشر صفحه وب.
متا تگ ربات در سئو
اخطار به روبات های وب که چه اقداماتی را می توان در صفحه انجام داد، در این حالت تمام پیوندهای موجود در صفحه را دنبال کنید.
توضیح متا تگ ها به طور کامل و جامع:
تگ های اصلی:
• متا تگ title
تگ Title یک کد HTML است که به توصیف محتوای یک صفحه می پردازد. محتوای این تگ در تب مرورگر و همینطور در نتایج جستجو به نمایش در می آید. وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه هنوز یکی از قدرتمند ترین سیگنال های رتبه بندی در موتورهای جستجوست.
وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه باعث جذب کاربران برای کلیک بر روی آنها نیز می شود. این مسئله موجب افزایش نرخ کلیک می گردد چرا که کاربران به دنبال نتایج مرتبط تر با عبارت مورد جستجوی خود هستند. اگر آنها هیچ قسمتی از عبارت مورد جستجوی خود را در نتایج جستجو مشاهده نکنند احتمالا کمتر به کلیک بر روی آن ترغیب خواهند شد.
عنوان صفحه می بایست با موضوع آن در ارتباط باشد. بهتر است که کلمه کلیدی اصلی در ابتدای این تگ قرار داشته و در ادامه نیز یکی از کلمات کلیدی فرعی نوشته شود. آزمایشات نشان می دهند که هرچه کلمه کلیدی اصلی به ابتدای آن نزدیک تر باشد احتمال کسب رتبه و همینطور کلیک افزایش خواهد یافت.
• متا تگ description
متا تگی در HTML است که به توصیف کوتاهی در صفحه (بلند تر از عنوان صفحه) می پردازد. اگرچه این توضیح از دید کاربران مخفیست اما موتورهای جستجو به نمایش آن در نتایج جستجو و در زیر عنوان صفحه می پردازند .با اینکه جز فاکتورهای رتبه بندی گوگل محسوب نمی شود اما استفاده از این متا تگ می تواند موجب ترغیب کاربران به کلیک بر روی سایت شود.
<meta name="description" content="متن">
ویژگیهای لازم برای تگ Description در ادامه قابل مشاهده هستند:
1. طول مناسب برای این توضیحات حداکثر ۱۶۰ نویسه است. توضیحات طولانی ممکن است برش بخورند و اثربخشی لازم در جذب کلیک کاربران را از دست بدهند.
2. همانند آنچه در مورد تگ عنوان گفته شد تکراری نبودن توضیحات اهمیت زیادی دارد زیرا پس از عنوان، توضیحات، موضوع اصلی صفحه را برای موتور جستجو و کاربران مشخص میکند.
3. پیدا کردن صفحاتی با عنوان و توضیحات تکراری در Google Search Console امکانپذیر است.
4. طبق آنچه گوگل اعلام کرده است کلمات کلیدی موجود در این بخش اثری روی سئو ندارند. بنابراین تلاش کنید بهترین متنها را برای جذب کلیک کاربران در این بخش یادداشت کنید.
5. درج توضیحات در صفحه، تضمینی برای نمایش آن در گوگل ایجاد نمیکند بسته به کلمات کلیدی مورد جستجو توسط کاربران ممکن است گوگل بخشی از محتوای صفحه را جداسازی کند و در این بخش به نمایش در آورد. بنابراین نوشتن محتوای با کیفیت در صفحات و درج کلمات کلیدی مهم در توضیحات که ممکن است توسط کاربران جستجو شوند در افزایش کیفیت متن نمایش داده شده به عنوان توضیحات، اثر خواهد داشت.
• متا تگ robots
قطعه کدیست که برای راهنمایی موتورهای جستجو در نحوه تعامل خود با صفحه مورد استفاده قرار می گیرد. این متا تگ به موتور های جستجو اعلام می کند که در زمینه ایندکس و دنبال کردن لینک های آن صفحه چه رفتاری داشته باشند.
• متا تگ keywords
این متا تگ تنها برای اینکه کلمات کلیدی اصلی خود را به رقبا اطلاع دهید به کار می رود. در زمان های دور متا تگ کلمات کلیدی (Keywords) برای توصیف کلمات کلیدی هر صفحه به کار می رفت.
موتورهای جستجو تا سال 2002 از محتوای این متا تگ برای محاسبه میزان ارتباط محتوای صفحه با عبارت جستجو شده استفاده می کردند. این فاکتور بالاخره منسوخ و کنار گذاشته شد چرا که بسیاری از وبمسترها قادر به تعیین درست کلمات کلیدی یک صفحه نبودند. این تگ در هر صفحه ضروریست چرا که با استفاده از آن به بیان نوع کاراکترهای آن صفحه می پردازیم. خالی گذاشتن مقدار این متا تگ موجب اشکال در رندر صفحه در مرورگر خواهد شد. گزینه های زیادی برای این متا تگ وجود دارد که در زیر به معرفی دو نوع متداول آن می پردازیم:
(توجه داشته باشید که گوگل دیگر به این متاتگ اهمیت نمی دهد)
• متا تگ Viewport
برای تنظیمات چگونگی نمایش صفحات سایت در دستگاه ها و سایزهای مختلف صفحه نمایش استفاده می شود. این متا تگ ارتباطی با سئو ندارد اما عدم وجود آن ضربه مهلکی به تجربه کاربری سایت می زند مخصوصا اگر دقت کنید که امروزه سایزهای متنوعی برای صفحه های نمایش وجود داشته و استفاده از موبایل روز به روز بیشتر می شود که به صورت رایج این تگ به شکل زیر است:
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1″>
• متن جایگزین برای تصاویر
متن جایگزین (Alt) به تگ image اضافه شده و به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای عکس ها را درک کنند. موتورهای جستجو قادر به تفسیر محتوای عکس نبوده و از این طریق می توانند آنها را بهتر درک کنند. اگرچه بیشتر جستجو ها مربوط به تصاویر نیستند اما در همان مقدار کم نیز می توانید با این کار رتبه بهتری کسب کرده و کلیک بیشتری دریافت کنید.
متن جایگزین عکس ها می بایست به صورت واضحی نوشته شده و حاوی کلماتی برای توصیف آن باشد. اگر تصویر شما از نوع object می باشد می توانید سایز یا رنگ object را به آن اضافه کرده تا جزییات بیشتری در مورد تصویر بیان کرده باشید.
• متا تگ noindex
در شرایطی به کار می رود که علاقه به ایندکس شدن یک صفحه و حضور آن در نتایج جستجو ندارید. این تگ برای دور نگه داشتن صفحاتی از سایت از نتایج جستجو بسیار ضروری و کاربردیست. تگ های نوایندکس در شکل متا تگ یا پاسخ های HTTP قابل پیاده سازی هستند.
• متا تگ های شبکه های اجتماعی
این گونه متا تگ ها برای کنترل نمایش یک صفحه در هنگام اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به کار می روند. متا تگ open graph می توانند به هر صفحه ای از سایت اضافه شده و به توصیف مستقل محتوا برای شبکه های اجتماعی بپردازند.
این گونه اطلاعت توسط دو پروتکل ایجاد می شوند: پروتکل Open Graph مخصوص فیسبوک و Twitter Cards مخصصوص شبکه اجتماعی توییتر. همچنین محتوای این تگ ها توسط سایر شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از متا تگ های شبکه های اجتماعی می توانید عنوان، توضیحات و تصویر مجزایی برای هر صفحه در هنگام اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی تعیین کرده و بدین وسیله نرخ کلیک آنها را در این شبکه ها ارتقا دهید.
• تگ language
تنها علت استفاده از این تگ زمانی هست که اگر شما وبسایتی در سطح بین المللی دارید
و نیاز به اعلام زبان اصلی مورد استفاده در صفحاتش دارید می توان از این تگ استفاده کرد.
مثال:
<html lang=”en”> …</html>
• تگ رفرش
رفرش ضعیف ترین نوع ری دایرکت است و تا جایی که ممکن است نباید از آن در سایت خود استفاده کنید. شما همیشه باید از ریدایرکت سمت سرور 301 استفاده کنید. ممکن است گاها مجبور باشید که از رفرش استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید گوگل از این کار شما خوشش نمی اید.
• تگهای عنوان h1 تا h6
تگهای عنوان که با اهمیتهای مختلف از h1 تا h6 برای مشخص کردن موضوعات اصلی در صفحه کاربرد دارند میبایست با قوانین و نظم خاصی در هر صفحه وجود داشته باشند.
• تگ Rel Canonical
علاوه بر عنوان و توضیحات که باعث ایجاد مفهوم در دید موتورهای جستجو میشوند. محتوای صفحات نیز ممکن است برای موتور جستجو ایجاد سردرگمی کنند. برای مثال ممکن است صفحات جستجو با پارامترهای مختلف محتواهایی یکسان به کاربر نشان دهند. در چنین شرایطی درج تگ Canonical در صفحه به موتور جستجو میگوید که صفحهی مادر و اصلی کدام است.
ثبت تگ Canonical از این جهت اهمیت خواهد داشت که ممکن است موتور جستجو برخی صفحات از سایت شما را به دلیل شباهت زیاد با صفحات دیگر از فهرست خود حذف کند. برای جلوگیری از رخداد این اتفاق درج تگ Canonical اهمیت زیادی پیدا میکند.
• تگهای سایتهای چند زبانه
اگر بخواهید سایتی چند زبانه طراحی و تولید کنید قطعاً با افزودن این امتیاز به آن، اعتبار آن را بیشتر خواهید کرد. ولی از نظر موتورهای جستجو نیز چند زبانه بودن سایت امتیازی مثبت در نظر گرفته میشود برای اینکه بتوانید برای موتور جستجو مشخص کنید که هر صفحه از سایت به زیان دیگری هم موجود است میتوانید در تگ link و با استفاده از خصوصیت rel و href lang آن را تعیین کنید.
مقاله های مرتبط:
الگوریتم های گوگل
سئو داخلی و سئو خارجی در سئو
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
با ما باشید.
این مطالب به نقل از سایت www.computerhope.com میباشد.
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
09907104568
09359840831
نظرات