متا تگ در سئو چیست؟

متا تگ در سئو چیست؟
برای خرید یا مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

در این مقاله به توضیح اینکه متا تگ چیست و چه کاربردی در سئو دارد، میپردازیم.

 

پس با ما باشید.

 

مقاله های پیشنهادی:

سئو داخلی و سئو خارجی

تجربه و تعامل کاربری در سئو چه تاثیراتی در پی خواهد داشت؟

 

پاسخ  این سوالات را در رابطه با موضوع متا تگ ها در سئو خواهیم داد.

  • متا تگ ها چه هستند؟

  • تاثیرات متا تگ ها در سئو را بیان کنید.

  • متا تگ ها تا چه اندازه در سئو اهمیت دارند؟

  • متا تگ ها چطور به سئو سایت ما کمک میکنند؟

  • متا تگ گوگل را توضیح دهید.

  • نقش متا تگ ها در سئو

  • متا تگ چیست و کدام متا تگ ها به کار ما می آیند؟

  • تگ چیست؟

  • و ...

 

تعریف متا تگ: برچسب های متا تگ در سئو چیست؟

برچسب های متا قطعات متنی هستند که محتوای یک صفحه را توصیف می کنند. برچسب های متا در صفحه ظاهر نمی شوند، بلکه فقط در کد منبع صفحه هستند.

برچسب های متا تگ در واقع توصیف کننده محتوای کمی هستند که به موتورهای جستجو می گویند صفحه وب در مورد چیست.

 

تنها تفاوت بین برچسب هایی که می توانید مشاهده کنید (در یک وبلاگ، پست می گویند) و برچسب هایی که نمی توانید مشاهده کنید مکان است (در واقع هر چیزی را که میبینید به عنوان پست یا مقاله و یا محتوای متنی در سایت وجود دارد و مابقی موارد را که نمیبینید در کدهای HTML قراردارند.)

 تگ های متا فقط در HTML وجود دارند. معمولاً در "سر" صفحه (Header) و همینطور فقط برای موتورهای جستجو قابل مشاهده هستند. (و افرادی که می دانند به کجا نگاه کنند.)

کسانی که متخصص این حیطه به شمار می‌روند.

 

"متا" مخفف "ابرداده" است، یعنی نوع داده ای که این برچسب ها ارائه می دهند - داده هایی مربوط به داده های صفحه شما.

 

چرا متا تگ ها در سئو اهمیت دارند؟

 

آیا برچسب های متا به SEO کمک می کنند؟

بله، کمک میکنند.

اما نه همه آنها و نه همه وقت. یکی از اهداف این صفحه این است که توضیح دهد که برچسب های متا به طور بالقوه به رتبه بندی سئو شما کمک می کنند و از کدام ها اکثراً استفاده میشود.

 

اگر می خواهید دریابید که آیا یک صفحه خاص از برچسب های متا استفاده می کند، کافیست روی هر نقطه از صفحه کلیک راست کرده و گزینه  View Source Source را انتخاب کنید.

 

یک برگه جدید در Chrome باز خواهد شد (در Firefox ، پنجره بازشو خواهد بود).

قسمت بالای صفحه یا "سر" صفحه ، همان جایی است که برچسب های متا در آن قرار دارند.

میتوانید در آن قسمت برچسب های متا یا (meta tags) را ببینید.

 

سئو و متا تگ ها

برچسب های متا را بشناسید.

چهار نوع اصلی از برچسب ها وجود دارد که ارزش دانستن آنها وجود دارد و ما در اینجا درباره همه آنها صحبت خواهیم کرد.

برخی متا تگ ها مانند گذشته مفید نیستند. احتمالاً با اطلاع دادن Google به شما می دانند که شما چه کسی هستید و چه مواردی را ارائه می دهید، که باعث افزایش میزان ترافیک شما خواهد شد.

(بیش از چهار نوع برچسب متا وجود دارد ، اما برخی از آنها کمتر در بازاریابی وب متداول هستند یا اهمیتی ندارند).

 

متا تگ های سئو

 

چهار نوع متا تگ که در اینجا مورد بحث قرار خواهیم گرفت عبارتند از:

 

  • ویژگی متا تگ کلمات کلیدی (keywords)

مجموعه ای از کلمات کلیدی که به نظر شما مربوط به صفحه مورد نظر است.

 

  • عنوان (Title)

متنی است که در بالای مرورگر خود مشاهده خواهید کرد. موتورهای جستجو این متن را "عنوان" صفحه شما در نظر خواهند گرفت. این تگ میتواند دارای 70 کاراکتر باشد.

 

  • ویژگی متا تگ توضیحات (description)

شرح مختصری از صفحه. این تگ میتواند بین 120 الی 150 کاراکتر داشته باشد.

 

  • Meta Robots Attribute

نشانه ای از خزنده های موتور جستجو (روبات یا "ربات") در مورد آنچه باید با صفحه انجام دهند.

ربات هایی که در صفحات وبسایت شما لازم است که موجود باشند.

 

انواع متا تگ ها در سئو

 

ویژگی های متا تگ کلمات کلیدی (keywords)

متا تگ کلمات کلیدی، نمونه ای از برچسب متا است که استفاده از آن‌ها این روزها معنی چندانی ندارد. سالها پیش، متا تگ کلمات کلیدی ممکن بود مفید باشد، اما دیگر نه.

در واقع گوگل بیشتر به محتوای متنی درون وبسایت شما توجه میکند. اگر این کلمات کلیدی را در محتوای متن خود به کار ببرید عالی است.

 

سالها پیش، بازاریابان مشتاقی که صفحات را مشاهده میکردند، در تلاش برای برداشتن کلمات کلیدی خوب و پرطرفدار بودند. کلمات کلیدی کاملاً بی ربط به صفحات خود را در کدهای متا کلمات کلیدی  خود وارد می کردند.

اینکار به "چاشنی کلمات کلیدی" معروف بود.

یا تکرار کلمات کلیدی به طور زیاد و غیرمفید

 سرانجام گوگل به این امر عاقل شد و در پایان تصمیم گرفت ارزش ابزار را تا حد ممکن پایین بیاورد.

این روزها Google به هیچ وجه در الگوریتم رتبه بندی خود از متا تگ کلمات کلیدی  استفاده نمی کند،  

زیرا سوءاستفاده آنها بسیار آسان است.

 

متا تگ ها

 

برچسب عنوان یا متا تگ عنوان (Title)

از طرف دیگر برچسب های عنوان مهمترین برچسب های متا است که در اینجا مورد بحث قرار می گیرند.

این برچسب ها تأثیر واقعی در رتبه بندی جستجو دارند و شاید به همان اندازه مهم.

تنها برچسب هایی هستند که برای کاربر معمولی قابل مشاهده است. آنها را در بالای مرورگر خود پیدا خواهید کرد.

 

متا تگ های مهم در سئو

 

ویژگی متا تگ توضیحات (description)

متا تگ توضیحات، یک متا تگ مفید است، زیرا به سادگی برای موتورهای جستجو و (گاهی اوقات) جستجوگرها توضیح می دهد که صفحه شما درباره چیست.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که برچسب متا توضیحات، همیشه در نتایج جستجو در گوگل نشان نمی دهد (گوگل غالباً بخشی از متن را از صفحه خود می گیرد) اما به روش های دیگری مفید است.

 

متا تگ توضیحات در سئو

 

 Google همچنین اظهار داشته است که کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد.

با این حال ، یک متا تگ توضیحات قانع کننده می تواند جستجوگرها را برای کلیک از SERP  به سایت شما جلب کند، به خصوص اگر توضیحات شامل کلمات کلیدی آنها در جستجوی آن باشد و نرخ کلیک بالا از SERP می تواند به طور غیر مستقیم رتبه شما را بهبود ببخشد.

SERP  همان صفحه نتایجی است که گوگل به کاربر نشان میدهد.

 

دلایل Google تا حدودی مرموز است، اما اقدامات آنها با صدای بلند صحبت

می کنند:

متا تگ کلمات کلیدی دیگر مهم نیستند، اما متا تگ توضیحات مطمئناً این کار را انجام

می دهند.

 

 

متا تگ های پرکاربرد در سئو

 

ویژگی های متا تگ ربات یا Meta Robots Attribute

با این ویژگی، شما به موتورهای جستجو می گویید که با صفحات خود چه کنند:

index / noindex -

این به موتورها می گوید که آیا صفحه شما را در نتایج جستجو نشان دهند یا نه.

Index: نشان بده

Noindex: نشان نده

follow / nofollow –

 این به موتورها می گوید که با پیوندهای موجود در صفحات شما چه کاری باید انجام دهند:

آیا به آنها اعتماد دارند و پیوندهای شما را به صفحه بعد "دنبال" می کنند یا نه.

Follow: دنبال کن که پیش فرض است

Nofollow: دنبال نکن

 

بهترین  متا تگ های سئو

 

 

 

 به طور خلاصه:

عنوان، به تنهایی می تواند در رتبه بندی موتورهای جستجو شما تأثیر بگذارد.

متا تگ توضیحات، ممکن است به عنوان "متن آگهی ارگانیک" باشد.

متا تگ کلمات کلیدی، بیشتر توسط موتورهای جستجو مستهلک می شوند.

 

مقاله های مرتبط:
تاثیرات کلمات کلیدی تکراری در سئو
انواع متا تگ ها در سئو

 

امیدورام از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

با ما باشید.

 

رفتن به صفحه اصلی

 

 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09305365207
 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟