آموزش سئو
تفاوت میان SEO و SEM و SMO و SMM و CEO (بخش اول)
با سلام خدمت شما همراهان همیشگی ایماهو
در این مقاله ما راجع به موارد زیر صحبت خواهیم کرد:
-
SEO چیست؟ | سئو چیست؟
-
SEM چیست؟
-
SMO چیست؟
-
SMM چیست؟
-
تفاوت SEO و SEM چیست؟
-
تفاوت SEO و SMO چیست؟
-
تفاوت SEO و SMMچیست؟
پس با ما تا آخر این مقاله پربار همراه باشید.
مقالات آموزش سئو
در بخش دوم این مقاله نیز راجع به تفاوت SEO و CEO که یکی از موضوعات مهم است و اکثرا این 2 را با هم اشتباه می گیرند، صحبت خواهیم کرد.
(توجه داشته باشید که CEO به مباحث سئو مربوط نمی باشد و دلیل توضیح شباهت کلمه ای آن به SEO می باشد.)
-
CEO چیست؟
-
تفاوت SEO و CEO چیست؟
SEO و SEM و SMO و SMM : کدامیک بهتر است؟ شما چه میگویید؟
سئو چیست؟
در ابتدا ما برای شما توضیح خواهیم داد که SEO چیست. این مقاله خیلی چیزها را برای شما روشن می کنند. بنابراین تا پایان این مقاله همراه ما باشید و از این مقاله برای اطلاعات بیشتر خود استفاده کنید.
بازاریابی اینترنتی حتی برای باهوش ترین فرد فناوری می تواند یک کار هولناک باشد! بنابراین چه چیزی باعث می شود برخی وب سایت ها که حتی کاری روی سایتشان نمی کنند اما درامد دارند، در حالی که بعضی وب سایت های بهتر حتی فاقد ترافیک مورد نظر خود هستند؟ برای یافتن اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را بخوانید و به پیشرفت خودتان و سایتتان کمک کنید.
برای برخی از ما واژه های SEO ، SMO ، SEM و SMM ممکن است غریب باشد، با این حال، این شرایط است که منجر به افزایش ترافیک و در نهایت پول می شود.
دو راه برای ایجاد ترافیک وجود دارد: یکی از طریق جستجوی ارگانیک (SEO) ) و دیگری از طریق جستجوی پرداخت شده (SEM).
بنابراین در نبرد SEO در مقابل SEM، کدام یک برنده می شود؟
(در بخش دوم این مقاله برنده این نبرد را خواهید دید.)
SEO یا SEM؟
ترافیک ناشی از SEO تقریباً همیشه رایگان است، در حالی که ترافیک ناشی از SEM نیست! اما قبل از هرچیزی، ایده آل این است كه ابتدا SEO و SEM را در كنار SMO و SMM بشناسیم.
SEO ، SMO ، SEM و SMM مخفف چه اصطلاحاتی هستند؟
-
SEO مخفف چه اصطلاحی است؟
-
SMO مخفف چه اصطلاحی است؟
-
SEM مخفف چه اصطلاحی است؟
-
SMM مخفف چه اصطلاحی است؟
(SEO (Search Engine Optimisation
-
بهینه سازی موتور جستجو چگونه است؟
کاربرد سئو
سئو با رتبه بندی وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو SERP سروکار دارد. تکنیک سئو، بهبود رتبه موتورهای جستجوگر یک وب سایت، نمایش بیشتر به آن و از این رو ترافیک بیشتر است. این تکنیک شامل بهینه سازی وب سایت، اضافه کردن کلمات کلیدی در عنوان، برچسب های متا، محتوا و توضیحات متا، به روزرسانی مکرر یک وب سایت و افزایش سرعت بارگیری آن بر روی دسک تاپ و دستگاه همراه است.
این بدان معناست که اگر وب سایت شما مطابق با تکنیک های SEO بهینه شده باشد، شانس ظاهر شدن وب سایت شما در SERP برای مقام های اول و دوم در سؤالات مربوط به جستجوی مربوط به کار شما بسیار زیاد است!
بهینه سازی سئو سایت
بهینه سازی سئو داخلی سایت و راهکارهای کاربردی در On Page Optimization:
اولین کاری که می توانید در یک صفحه وب انجام دهید، بهینه سازی آن برای کلمات کلیدی است. به عنوان مثال، شما می توانید یک کلمه کلیدی خاص با نسبت تراکم 2-3٪ را در صفحه وب خود وارد کنید، همچنین می توانید از آن کلمه کلیدی به نام فایل، عنوان صفحه، توضیحات متا به همراه کلمه کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنید.
بهینه سازی سئوخارجی (بیرونی) سایت و راهکارهای کاربردی در Off Page Optimization:
این نوع بهینه سازی با گرفتن بک لینک از سایر وب سایتهای مرتبط قابل انجام است. به عنوان مثال، می توانید با جستجوی بک لینک های یک طرفه از وب سایت های دارای رتبه بالاتر، صفحه خود را بهینه کنید و مطمئن شوید که این لینک شامل کلمه کلیدی شما در متن لنگر یا همان anchor text است. این نه تنها بک لینک های با کیفیت بلکه شانس رتبه های بالاتر را نیز به همراه خواهد داشت.
انکرتکست (نام دیگر: متن لنگر یا متن لینک شده) چیست؟
کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک میشوند را انکرتکست میگویند. انکرتکست در واقع همان قسمتی از یک لینک است که کاربر آن را مشاهده میکند و قادر است بر روی آن کلیک کند.
تکنیک سئو کلاه سیاه یا همان Black Hat SEO:
این تکنیک از استراتژی هایی استفاده می کند که دارای رتبه های بالاتری هستند، با این حال، همانطور که از نام این تکنیک ها وجود دارد غیر اخلاقی است و برای موتورهای جستجوگر محبوب نیست. این تکنیک ها در ابتدا کار می کنند، اما هر زمان که گوگل متوجه آن شود حتما سایت متخلف را پنالتی یا به زبان خودمان جریمه خواهد کرد. بنابراین بهتر است از مورد تا جایی که ممکن است دور شوید!!
تکنیک سئو کلاه سفید یا همان White Hat SEO:
نقطه مقابل مخالف تکنیک Black Hat SEO ، تکنیک White Hat SEO است زیرا اخلاقی است و از کلیه قوانینی که گوگل هر از گاهی برای بهینه سازی موتور جستجو تعیین می کند، پیروی می کند. این تکنیک شامل بهینه سازی وب سایت ها با توجه به قوانین تعیین شده، همراه با سایر دستورالعمل ها است. این تکنیک به زمان نیاز دارد اما مزایای بسیار بیشتری نسبت به تکنیک Black Hat SEO دارد.
اگر در ابتدای کار با یادگیری سئو هستید و یا اگر از پنالتی های گوگل خبری ندارید و یا با این اصلاحات آشنا نیستید لطفا مقاله بالا را تا دیر نشده است، بخوانید!!!
(SEM (Search Engine Marketing
-
بازاریابی موتور جستجو چیست؟
SEM از نزدیک با SEO در ارتباط است. SEM نیز باعث بالا رفتن ترافیک سایتتان می شود اما این ترافیک پولی است. یعنی باید به یک برنامه های خاص و تعریف شده از سمت گوگل، هزینه ای پرداخت کنید. بزرگترین سیستم ها برای استفاده از SEM عبارتند از: Google ، AdWords ، Yahoo! ، Microsoft adCenter و Search Marketing.
SEM ویژگی ها و ابزارهای زیادی دارد که توسط سازندگان بستر تبلیغاتی برای وب مسترها ساخته شده است. اگر می خواهید وارد زمینه ترافیک پرداخت شده شوید، باید کلیه کلمات کلیدی مرتبط با آن، مانند موقعیت جغرافیایی، کلیک از طریق نرخ CTR ، هزینه در هر کلیک (CPC)، کپی تبلیغات و سایر عوامل را در نظر بگیرید.
یکی از تکنیک های اصلی SEM در ترافیک PPC، یا پرداخت هر کلیک است. وقتی کمپین PPC را راه اندازی کنید، دیگرلازم نیست روزها منتظر بمانید تا نتایج را ببینید، زیرا تقریباً بلافاصله این اتفاق می افتد و شما نتیجه را سریعا میبینید. در اصل وقتی بخواهید SEO و SEM را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهیدشد که با SEO می توانید الگوریتم ها و به روزرسانی های موتور جستجو را کنترل کنید و SEM با ویژگی PPC کنترل بیشتری را به شما می دهد، به سرعت کار می کند و ترافیک زیادی را به همراه می آورد که نه تنها باعث افزایش دید می شود بلکه به شما امکان می دهد تبلیغات خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی، زمان روز و بودجه خود تنظیم کنید. با این وجود، اگر به شیوه ای بهینه مورد استفاده قرار نگیرد و بدون اینکه برنامه ای کوتاه مدت و طولانی مدت در نظر داشته باشید، می تواند خطرناک باشد، زیرا لحظه ای که فعالیت PPC خود را متوقف کرده اید، ممکن است به آن تعداد از بازدیدکندده که انتظارش را داشتید، نرسیده باشید.
(SMO (Social Media Optimization
-
بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟
این بدان معناست که ایجاد پروفایل در شبکه های رسانه های اجتماعی در مورد شغل / وب سایت شما به گونه ای باشد که اعضای آن شبکه بتوانند پروفایل / صفحه شما را با دیگران مشاهده و به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، شما یک وبلاگ دارید، بهترین راه برای تبلیغ آن ایجاد پروفایل Facebook ، Twitter ، Instagram و LinkedIn و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوطه با افرادی است که ممکن است علاقه مند به کار شما باشند. این می تواند به عنوان دروازه ای برای به دست آوردن مخاطبان گسترده و ایجاد ترافیک به وب سایت شما بدون صرف یک ریال باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که کانال رسانه های اجتماعی مناسبی را برای تجارت / وب سایت خود انتخاب کنید و برای ارتقاء آن، دستورالعمل های خوبی را دنبال کنید.
(SMM (Social Media Marketing
-
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی چگونه است؟
SMM یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرمهای اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تقریباً برای هر کسبوکاری مفید واقع خواهد شد.
اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر!
درواقع فروش را مستقیماً انجام نمیدهد و نیاز به زمان دارد.
هزینه مارکتینگ در شبکههای اجتماعی نسبت به سایر روشهای دیجیتال مارکتینگ بالاتر است؛ درنتیجه در ابتدا باید بررسی کنید که آیا واقعاً به SMM نیاز دارید؟ باوجود حجم بالای مخاطبان در شبکههای اجتماعی مختلف، تمامی کسبوکارها از بازاریابی در شبکه های اجتماعی بهره نمیبرند، اما در کسبوکار خود موفق هستند. ابتدا باید انتظار خود از SMM را برای کسبوکارتان مشخص کنید و سپس از آن استفاده کنید.
تصویر زیر یک نگاه کلی به این 4 مورد است:
"تهیه شده در مجموعه ایماهو"
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
09907104568
09359840831
نظرات