در این مقاله با ما باشید با توضیح مقاله پنالتی سایت ها در گوگل.
پس با هم بخوانیم.
مقاله های پیشنهادی:
سئو چیست؟
روش های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
گوگل پنالتی چیست؟
Google Penalty چیست؟
خب شاید شما از نام گوگل پنالتی تا حدودی متوجه موضوع بشوید. شما بازی فوتبال را در نظر بگیرید. تعداد بسیاری از بازیکنان به همراه داور در وسط زمین، در حال مسابقه دادن هستند. خب این بازی فوتبال از قوانین مختص به خودش برخوردار میباشد و کسی نمیتواند خارج از قوانین با آن برخورد کند. در صورتی هم که این قوانین اعمال نشوند حتما بازیکنان از سوی داور مسابقه جریمه خواهند شد. خب این جریمه ها رتبه بندی دارند. ارزش مخصوص به خود را دارند. مثلا نسبت به خطای کوچکی شما اخراج نمیشوید یا برعکس. بسته به نوع خطای شما، جریمه هم نسبت به آن مشخص خواهد شد. اگر خطایی بزرگ انجام بدهید که کاملا قوانین را نقض کند، آنموقع شما از زمین بازی بیرون میروید و یا به نفع تیم رقیب پنالتی گرفته میشود. بله دقیقا گوگل پنالتی همین است. (به نقل از سایت https://modireweb.com/)
گوگل را به عنوان داور مسابقه و وبسایت ها را به عنوان بازیکنان زمین بازی در نظر بگیرید.
آن زمان ها که گوگل به تازگی پا در عرصه ی بازار گذاشت، خب به این دلیل که ضعیف بود و بسیار و هوشمند و حساس نبود، خیلی از طراحان وبسایت ها گوگل را دور میزدند و کارهایی خاف قوانین انجام میدادند و سایت هایی غیر مفید رواج پیدا میکرد. گوگل کم کم با تحقیق در مورد این مبحث خودر را قدرتمندتر کرد و هربار الگوریتم های جدیدی را به بازار تکنولوژی ارائه داد. در واقع هر بار که گوگل الگوریتمی را ارائه داد و میدهد، افرادی نیز در کنارش پیدا میشوند که راه هایی برای گول زدن گوگل پیدا کنند. اما خب همچنان گوگل برنده است. چرا که درست است گوگل برای شناسایی سایت های متقلب کار زمان بیشتری را اختصاص میدهد اما بالاخره شناسایی میکند و حتما آنها را جریمه خواهد کرد. مانند داور مسابقه فوتبال نوع جریمه آنها را با کارت قرمز و کارت زرد نشان خواهد داد. در اینجا بگوییم وای به حال آنهایی که کارت قرمز را خواهند دید.
گوگل مهربان است چون دقیقا با استفاده از الگوریتم ها و ابزارهایش ایراد و قوت کار شما را میگوید و بسیاری از این ابزار را رایگان در اختیار شما قرار داده است. پس توقع ندارد که شما او را گول بزنید و از راه هایی وارد شوید که گوگل را به زحمت بیندازید و باعث شوید که شما را جریمه کند.
پس شما هم با گوگل مهربان باشید. این به نفع خود شماست و گوگل در این بین ضرری نخواهد کرد!!!
متوجه این موضوع باشید که در صورت هرگونه خطایی از جانب شما، گوگل شما را جریمه خواهد کرد و در صورت بی اعتنایی شما نسبت به پارامترهای گوگل، پنالتی خواهید شد.
یکی از جریمه های گوگل برای سایت شما، پایین آمدن نرخ رتبه سایت شما و افت نمایش سایت شما در صفحه نتایج خواهد بود. پس علنا سئوسایت شما رو به کاهش و خرابی میرود و صددرصد عواقب دیگری که پشت این ماجرا خواهد آمد. مانند: نداشتن بازدیدکننده، نرخ کلیک پایین، معتبر نبودن سایت شما و ...
خب حالا به شما بگوییم که گوگل روی چه کسانی حساس است و جریمه ی این سایت ها در اولویت قراردارد:
- کسانی که به روش های غیرقانونی سعی در ثبت سایت خود دارند.
- کسانی که در تلاش هستند با روشهای غیرقانونی، سایت های رقبا را بی ارزش کنند.
خب بیایید کمی صحبت کنیم که عملکرد گوگل دراین موارد چگونه است.
در مورد اول آمارها توسط 70 درصد از الگوریتم های گوگل ثبت و بررسی میشوندو به گوگل اعلام خواهند کرد که مشکل چیست. این روش به دلیل استفاده از سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه خاکستری از خط قرمزهای گوگل به شمار میرود.
گوگل جریمه سنگینی را برای این مورد در نظر گرفته است و در صورت وقیح بودن خطا، آن سایت حتما از زمین بازی پنالتی و خارج خواهد شد.
در مورد دوم نیز، بسیاری از افراد هستند که از روشهای غیراخلاقی و نامناسب دست به کارهایی میزنند که باعث میشود ارزش سایت رقیبشان کاهش یابد. مانند قراردادن اسپم و بک لینک های غیر مرتبط در این صفحات.
خب گوگل هم بیکار ننشسته است!!! او تمامی اینها را زیر نظر دارد.
خب نحوه ی رسیدگی گوگل به این مورد هم از طرف کارشناسان خود وبسایت ها میباشد. از طریق شکایت هایی که از طرف کارشناسان سایت برای گوگل فرستاده میشود، شناسایی میشوند و این کارشناشان گوگل هستند که به صورت دستی و با نیروی انسانی این موارد را بررسی میکنند.
پارامترهای عنوان شده برای جریمه های سایت ها از طرف گوگل
خب همانطور که در قسمت بالا گفتیم، جریمه های گوگل بستگی به نوع خطای شما دارد. گوگل وقتی میبیند هشدارهایش را جدی نمیگیرند خب وارد عمل خواهد شد. در طی بیانیه های گوگل که عنوان کرد: سایتی شناخته شده که نام آن را عنوان نکرد، به هشدارهای گوگل توجه نکرد. در نتیجه، رنک این سایت کاهش یافت و در نتایج پایین تری رصد کرد. این تذکر به او داده شد. بعد از بازگشت این سایت به نتایج بالاتر گوگل دوباره هشدارها را جدی نگرفت و گوگل به حدی ارزش رتبه این سایت را کاهش داد که بازدیدکنندگان این سایت بسیار افت کرد و بازدیدکنندگان به حداقل خودش رسید که در نهایت این سایت و شرکت اعلام ورشکستگی کرد.
روش دیگری که همچنان هم ادامه دارد کپی کردن از دیگر سایت ها و سایت های رقبا بوده است و همچنان هم پیگیری های روزمره آن در حال پیشروی است.
اگر مشخص شود سایتی محتواهای سایت دیگری را کپی کرده است، در ابتدا جریمه های گوگل بر روی آن پیاده خواهد شد و در صورت ادامه این تخلفات، پیگردهای قانونی را به همراه خواهد داشت که بیشتر در کشورهای غربی به چشم میخورد.
خب حالا بیاید مطلبو هیجان انگیزتر کنیم. بنظرتون رایج ترین جریمه های گوگل چه چیزهایی هستند؟
مقاله راه های نجات از گوگل پنالتی را بخوانید.
گوگل پاندا و گوگل پنالتی
خب قبل از صحبت درباره نوع جریمه این الگوریتم ها بگوییم که کاربرد اصلی این الگوریتم ها چیست؟
من به طور مختصری این الگوریتم ها را توضیح خواهم داد و شما میتوانید برای اطلاعات و مقاله های بیشتر به مقاله الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن مراجعه کنید.
گوگل پاندا
یکی از نشانههای اصلی این اتفاق، کم شدن ناگهانی ترافیک ارگانیک سایت یا رتبه شما در موتور جستجوی گوگل درست از یک زمان مشخص آپدیت الگوریتم پاندا است.
البته باید این را هم در نظر داشت که خیلی عوامل ممکن است در بروز چنین اتفاقاتی دست داشته باشند. بعضی از سناریوهای احتمالی میتوانند پیشرفت یک رقیب در بازار (کسی که اخیراً در صفحه نتایج بالاتر از شما قرار گرفته)، جریمههای دستی گوگل برای چک کردن گزارشهای گوگل به Google Search Console مراجعه کنید، کاهشهای فصلی در میزان علاقه مخاطبان و مشتریان شما (مثلا کم شدن تقاضای چوب اسکی در وسط تیرماه) یا حتی به روز رسانیهای دیگر گوگل (مثلا مربوط به گوگل پنگوئن) باشند.
در صورت بروز چنین اتفاقاتی، مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید مطالعه دقیق اسناد به روز رسانی الگوریتم، مقایسه موارد مطرح شده با وضعیت وبسایت خودتان و تلاش در جهت رفع آن مشکلات است. اگر کاهش ترافیک سایت شما از یک تاریخ مشخص شروع شده، میتوانید آن را با تاریخ آپدیتهای گوگل پاندا مقایسه کنید تا سریعتر مشکل را پیدا کنید. ( به نقل از سایت https://www.novin.com/)
گوگل پنگوئن
دومین مجازات رایج در سئو، گوگل پنگوئن است که در درجۀ اول صاحبان وب سایتی که بیش از حد لینک سازی می کنند را هدف می گیرد. پنگوئن که در سال 2012 معرفی شد الگوریتمی است که به دنبال الگوهای غیر طبیعی لینک سازی می گردد تا وب سایت هایی که با ساخت بیش از حد لینک، قصد دور زدن قوانین گوگل را دارند، شناسایی و مجازات کند.
عقیدۀ گوگل در لینک سازی این است که تمام لینک های خارجی به وب سایت شما باید طبیعی باشند و به دلیل محتوای با کیفیت وبسایت به دست آمده باشد. در نتیجه، هر لینکی که با هدف افزایش رتبه ساخته شده باشد به عنوان ناقض قوانین گوگل شناخته خواهد شد. این لینک ها شامل لینک های خریداری شده، لینک های در خواستی، لینک های تبادلی و لینک های ساخته شده توسط ربات ها می باشد.
هنگامی که الگوریتم های پنگوئن متوجه می شوند شما برای دستکاری رتبۀ وب سایت در حال ساخت لینک های غیر طبیعی هستید، وب سایت شما را برای کلمه کلیدی (یا کلمات کلیدی) که هدف قرار داده اید مجازات می کند.
در صورتی که الگوریتم پنگوئن شما را تنبیه کند، متوجه تغییرات زیر خواهید شد:
وب سایت تان برای یک کلمه کلیدی (یا گروهی از کلمات کلیدی) دچار کاهش ترافیک خواهد شد. (برای مثال: صفحۀ وب سایت شما برای یکی از کلمات کلیدی از رتبۀ 2 گوگل به رتبۀ 364 تنزل پیدا می کند).
صفحه ای که شامل کلمه کلیدی به خصوص می باشد، از ایندکس گوگل خارج خواهد شد (de-indexed) در حالیکه بقیۀ صفحات وب سایت در گوگل ایندکس شده باقی می ماند.
ممکن است در بخش های "Search Queries" یا "Manual Actions" درون Webmaster Tools وب سایت خود، پیغامی با مضمون "لینک سازی غیر طبیعی" دریافت کنید.
در برخی موارد، صفحاتی از وب سایت تان که قرار نیست در رتبه بندی گوگل قرار بگیرند به علت تنبیه توسط الگوریتم پنگوئن در رنکینگ گوگل قرار خواهند گرفت. (به عنوان مثال صفحۀ "تماس با ما" در وب سایت شما به جای "صفحۀ اصلی" برای کلمه کلیدی اصلی شما نشان داده خواهد شد). ( به نقل از سایت https://www.novin.com/)
مقاله های مرتبط:
راه های نجات از پنالتی گوگل
روش های سئو داخلی و سئو خارجی
ممنون که تا اینجا با ما بودید.
برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.
نظرات