تجربه و تعامل کاربری در سئو

تجربه و تعامل کاربری در سئو
برای خرید یا مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.
در این مقاله به توضیح تعامل و تجربه کاربران در سئو میپردازیم و خواهیم گفت که چه تاثیراتی بر سئو سایت شما دارد.
 
پس با ما باشید.
 
 

مقاله های پیشنهادی:

سئو چیست؟

موتورهای جست و جو چگونه کار میکند؟

 

سوالهایی که کاربران در رابطه با عامل تجربه و تعامل کاربری از ما پرسیده اند:

  • تجربه و تعامل  کاربری در سئو چه تاثیراتی دارد؟

  • تجربه و تعامل  کاربری بهتر است یا سئو؟

  • چگونه تجربه و تعامل کاربری در سئو سایت من تاثیرگذار است؟

  • اهمیت تجربه و تعامل کاربری در سایت من چیست؟

  • تجربه و تعامل کاربری در رتبه بندی سایت من اثرگذار است؟

  • رابطه بین سئو و تجربه و تعامل کاربری سایت چیست؟

  • چگونه تجربه و تعامل کاربران در سایتم را بررسی کنم؟

  • چگونه تجربه کاربری را در سایتم طراحی کنم؟

  • و ...

 

در این مقاله، به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 
 

تاثیر تعامل و تجربه  کاربری در سئو

 
 
در اولین و مهم ترین قدم ها شما باید سایتتان را برای کاربرانتان ارائه بدهید. چون موتور جست و جوی گوگل بهترین سایت ها که مفیدترین خدمات و محتواها را دارند به کاربر ارائه میدهد. پس شما باید علاوه بر اینکه سایتتان را به گوگل معرفی کنید، در صدد این باشید که بهترین هایتان را برای کاربران انتشار دهید چرا که گوگل هم بر این اساس شما راانتخاب خواهد کرد.
 
تجربه کاربری در سئو
 
شما باید در سایتتان:
 
محتواهای مفید و با کیفیت قرار دهید.
 
عکس های مربوط به محتوا را قرار دهید.
 
برای بازدهی بهتر کاربر و درک مطلب از طرف وی، میتوانید ویدئو قرار دهید.
 
از نمودارها و جداول استفاده کنید. چرا که بازخورد بسیار بالایی را به همراه دارد.
 
از نظرات کاربران استفاده کنید و به آنها اجازه دهید در سایت شما انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند.
 
خدماتی رایگان مانند مقاله های رایگان، پادکست های رایگان و ... را ارائه بدهید.
 
در شبکه های اجتماعی فعال باشید و در آن به طور مرتب فعالیت کنید.
 
و ....
 
همه اینها در بازخورد سایت شما از طرف کاربر بسیار موثر خواهد بود.
 
تاثیر وتجربه  و تعامل کاربر در سئو
 

تجربه کاربری یعنی چه و چه تاثیری در سئو میگذارد؟

 
در واقع اولین و مهم ترین موردی که روی سئو تاثیرگذار است، تجربه کاربری است.
 
چرا؟
 
در واقع همانطور که گفته شد، رضایت کاربر از سایت شما باعث میشود که گوگل به شما رتبه خوبی بدهد. چرا که اولویت گوگل، رضایت کاربران است.
رضایت کاربران اعتبار گوگل را هم بالا میبرد. پس طبیعی است که گوگل هر ساله اولویت خود را رضایت کاربران اعلام میکند.
در واقع تجربه کاربری به این معناست که کاربر بتواند بسیار راحت در سایت شما وقت بگذراند و همه چیز برای کاربر قابل درک و راحت باشد.
در سایت شما زمانی را اختصاص دهد که با کمترین کلیک ها به نیاز خود برسد نه اینکه از سایت شما لذت نبرد و در آخر نتیجه ای هم نگیرد.
 
به طور کلی تجربه کاربری یعنی:
راحتی کاربر هنگام استفاده از سایت شما و درک سریع و راحت محتواهای درون سایت شما
 
کاربر در سئو چه تاثیراتی دارد؟
 
خب این فاکتورها کدامند:
 
طراحی ظاهری و گرافیکی سایت شما
 
سرعت سایت
 
کاربرپسند بودن سایت
 
ریسپانسیو بودن (یعنی اینکه در نسخه های موبایل هم به خوبی نمایش داده شود)
 
محتوای قابل درک و ساده
 
رنگ و فونت عکس ها و محتواهای شما
 
و...
 
سئو و تجربه کاری در کنار یکدیگر دو عنصر بسیار قوی هستند و عملکرد بالایی را دارند اما همیشه اینطور نیست بلکه زمانی هم امکان دارد مقابل هم بایستند.
 
تعامل کاربر و تجربه کاربر چه تاثیراتی بر سایت و سئو دارد؟
 
با چند روش این مطلب را برای شما توضیح خواهم داد.
 

آدرس دهی و ساختار صفحه خود را بهینه انتخاب کنید.

شما باید برای هر مطلبی صفحه ای اختصاصی ترتیب بدهید. اگر کاربر مطلبی را در موتور جست و جو سرچ میکند یعنی اینکه نیازی دارد و میخواهد به جوابی برسد. پس شما باید صفحاتتان را نسبت به هر موضوع اختصاصی کنید.
 
یعنی چه؟
 
به فرض مثال، کاربری برای اولین بار میخواهد مطلب «سئو چیست» را جست و جو کند تا اولین قدم یادگیری در این مبحث را یاد بگیرد. حالا شما تصور کنید که در یک صفحه سئو را تعریف کرده اید و در کنار آن سریعا به سراغ توضیح ابزارهای گوگل هم اشاره کرده اید.
خب ممکن است گوگل آن را به کاربر نشان دهد و کاربر روی آن کلیک کند ولی به محض اینکه وارد سایت شما بشود و مطلبی سنگین را ببیند که مطابق نیازش نبوده است، شما را ترک خواهد کرد.
 
تجربه کاربری و سئو در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.
 
رضایت کاربر در سئو
 
این سایت باید یک صفحه اختصاصی برای مطلب «سئو چیست» داشته باشد و یک صفحه اختصاصی برای «ابزارهای گوگل»
 
با اینکار کاربر میتواند هر گونه که میخواهد جست و جو کند و نیازهایش را پاسخ دهد.
پس اینکار شما بسیار اشتباه است چون هم به تجربه کاربری و تعامل در سایتتان ضربه خواهید زد و هم اعتبارتان رفته رفته از سمت گوگل کاهش می یابد.
 
ارتباط کاربر و سئو
 

بهینه سازی در منوهای سایت ها

 
تا جایی که میتوانید تعداد کلیک ها را برای کاربرانتان محدود کنید تا سریع تر به پاسخ خود دست پیدا کند.
کاربران را به صفحات زیادی ارجاع ندهید. در حد اینکه لینک سازی داخلی کنید و کاربر را به جایی ارجاع دهید خوب است اما اینکه او را بچرخانیداصلا کار خوبی نیست.
 

محصولات و خدماتتان را دسته بندی کنید.

 
موتورهای جست و جو و کاربران عاشق این هستند که جدیدترین محصولات را ببینند، پربازدید ترین ها را ببینند.
 
یه دیجی کالا نگاه کنید. یکی از دلایل کاربرپسند بودن این سایت، استفاده از تخفیف ها و پیشنهادات است. کاربر را به سرعت به جذاب ترین قسمت میکشاند و کاربر هم از این قسمت را بسیار دوست دارد.
پس بهترین مسیرها و کوتاهترین مسیر را به کاربرانتان نشان دهید.
 

محتواها و عنوان های شما غیرحرفه ای نباشد.

 
در اینجا بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که از متا تگ ها یعنی (تگ Title) و (تگ Description) استفاده کنید.
به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. شما باید بتوانید عنوان ها و محتواهای جذابی را برای کاربرانتان ارائه بدهید و تولید نمایید. چرا که به جست و جوی کاربران نزدیک تر باشد.
بیشترین کلمات کلیدی و مطالبی را که از طرف کاربران جست و جو میشود را در محتوای خود استفاده کنید تا شما در نتایج بالا بیایید و کاربران شما را انتخاب کنند.
 
رضایت کاریر در سئو چیست
 
نتیجه:
 
همچنان به تجربه کاربری توجه کنید و آن را در اولویت قرار دهید چرا که گوگل هم با توجه به رضایت کاربران شما را شناسایی خواهد کرد و به شما ارزش میدهد.
 
 
مقاله های مرتبط:
تکنیک های سئو داخلی و بهینه سازی سایت
سئو داخلی و سئو خارجی
 
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
 
 
 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09305365207
 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟