لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست؟

در این مقاله به توضیح صفحات فرود و لندینگ پیج ها میپردازیم.

پس با ما باشید.

مقاله پیشنهادی:

تعامل و تجربه کاربری

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج یکی از مهمترین عناصر نرخ تبدیل است، اما بیشتر شرکت ها از آنها به اندازه کافی استفاده نمی کنند یا حتی اصلاً. به جای آن توجه بیشتر به صفحه اصلی وب سایت است. بعلاوه، صفحه فرود یا همان لندینگ پیج، اولین اتاق در فروشگاه مجازی شماست که بازدید کنندگان از آن طریق وارد سایت شما میشوند.

با کمال تعجب، مطالعات نشان می دهد که میانگین نرخ تبدیل برای یک وب سایت بین 1 تا 3 درصد است. به این معنی که تنها بخش کوچکی از ترافیک سایت را تبدیل می کند. با چنین نتیجه ضعیف، چرا مشاغل هنوز به صفحه اصلی اعتماد دارند تا بالابری سنگین انجام دهند؟

یک صفحه فرود و یا به اصطلاح لندینگ پیج، برای هر وب سایت ضروری است، زیرا یک بستر هدفمند برای تبدیل درصد بیشتر بازدید کنندگان به مشتری، فراهم می کند. در حقیقت، لندینگ پیج، به طور متوسط 5-15٪ نرخ تبدیل دارند. با این حال، آنها اغلب تحت تأثیر صفحه اصلی یا صفحات محصول قرار دارند.

دلیل این امر این است که، سالهاست که بازاریابان بدون اینکه تصور دقیقی از نحوه بازدیدکنندگان به آنجا داشته باشند، تمرکزشان بر هدایت افراد به وب سایت شرکت است. امروزه، ما از بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات با پرداخت به ازای هر کلیک PPC  و سایر کانال های آنلاین استفاده می کنیم که بازاریابان را قادر به ارسال ترافیک به مکان های خاص (صفحات فرود) می کند که حاوی پیام های مناسب برای هر مخاطب است.

کار یک لندینگ پیج این است که دقیقاً به بازدید کنندگان خود بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهند و چرا باید این کار را انجام دهند. صفحه های خانگی، گرچه هنوز عنصر مهمی از یک وب سایت هستند. صفحات اصلی برای ترافیک مستقیم عالی هستند، اما هنگامی که می توانید نحوه ورود بازدید کنندگان به سایت شما را کنترل کنید، یک لندینگ پیج، بهترین مکان برای ارسال آنها است. هنگامی که به درستی انجام شد، صفحات فرود می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی تولید شما داشته باشد.

در حالی که لندینگ پیج با سرعت تبدیل 5-15٪ بهتر از صفحات سایت اصلی عمل می کنند، در صورت استفاده از بهترین شیوه های توضیح داده شده در زیر، می توانند خیلی بهتر عمل کنند. در حقیقت، بسیاری از مشتریان که این نکات را اجرا کرده اند، نرخ تبدیل 30-45٪ را تجربه می کنند  این بالاتر از حد متوسط ​​است!

برای چشم انداز لندینگ پیج، اگر 10،000 بازدید کننده را به صفحه اصلی خود هدایت کنید، حدود 300 پیش بینی را دریافت خواهید کرد. اگر در عوض آنها را به یک لندینگ پیج هدفمند با میانگین تبدیل 30٪ نرخ تبدیل کرده باشید، می توانید 3000 لید ایجاد کنید. کدام یک را ترجیح می دهید؟

نمی دانید چه چیزی برای دریافت نرخ تبدیل صفحه فرود ستاره ای لازم است؟ برای ایجاد صفحه فرود مناسب نکات زیر را بررسی کنید.

 

هدف از لندینگ پیج چیست؟

هرگز از صفحه اصلی خود به عنوان لندینگ پیج استفاده نکنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، صفحه های خانگی به طور معمول دارای پیام های خیلی زیاد هستند و باعث می شوند بازدید کنندگان احساس سردرگمی کنند. ما توصیه می کنیم از صفحه اصلی محصول سایت استفاده نکنید. حتی اگر صفحه اصلی و زیر صفحات شما بسیار جذاب باشد، یک لندینگ پیج اختصاصی (با استفاده از این نکات) در تبدیل بازدید کنندگان به مشتری، بهتر عمل می کند. زیرا آنها روی یک کار متمرکز هستند.


لندینگ پیج باید دارای عناصر زیر باشد

  • یک عنوان و زیر عنوان
  • شرح مختصری از آنچه ارائه می شود
  • حداقل یک تصویر پشتیبان یا فیلم کوتاه
  • از عناصر ثابت مانند توصیفات، آرم مشتری یا نشان های امنیتی
  • مهمتر از همه، فرم در صفحه فرود برای گرفتن اطلاعات است. اگر به دلایلی نمی توانید یک فرم در صفحه فرود داشته باشید، از یک دکمه بزرگ تماس با عمل (CTA) استفاده کنید تا بازدید کنندگان به مرحله بعدی هدایت شوند.

 

حذف یا محدود کردن ناوبری اضافی

یک لندینگ پیج، برای یک هدف و یک هدف به تنهایی استفاده می شود. برای ترغیب یک بازدید کننده برای انجام یک اقدام خاص. وقتی بازدید کنندگان روی یک صفحه می روند، می خواهیم آنها را تا زمانی که هستند، در آنجا نگه داریم. ترک ناوبری ممکن است باعث شود که آنها همچنان سرگردان شوند. ناوبری سایت اصلی را از صفحه حذف کنید تا آنها از لندینگ پیج شما خارج نشوند.

هدف ساده و واضح را حفظ کنید.

سعی نکنید اطلاعات زیادی را در لندینگ پیج خود جمع کنید. مشخص کنید که صفحه در مورد چیست و بازدید کننده می خواهد چه کاری انجام دهد. تعداد کپی ها، تصاویر، رسانه ها و پیوندها را فقط به آنچه لازم است محدود کنید و محتوای خود را در یک ساختار مناسب ترتیب دهید تا اشیاء به ترتیب منطقی باشند. به خصوص مهم است که تماس با عمل (CTA) به همان اندازه کریستال روشن باشد که بازدیدکننده داشته باشد.


مطالب را با منبع قبلی بازدید کننده مطابقت دهید.

این که آیا یک بازدید کننده از یک تبلیغ PPC، ایمیل یا تماس با ما از یک منبع دیگر تهیه می شود، از پیام های پیام رسانی در کل مسیر تبدیل اطمینان حاصل کند. اگر تبلیغات PPC شما می گوید "کتاب الکترونیکی بازاریابی ما را بارگیری کنید"، لندینگ پیج شما باید دقیقاً همان چیز را بیان کند یا مشابه. اگر قطع ارتباط در پیام شما وجود داشته باشد، بازدید کنندگان احساس می کنند که در جای اشتباهی قرار دارند و به احتمال زیاد دکمه "بازگشت" را فشار می دهند.

اصطکاک را کاهش دهید

اصطکاک توسط اشیاء (یا اشیاء گمشده) در صفحه ایجاد می شود که بازدید کننده را از انجام کار منع می کند. این امر می تواند شامل ارائه اطلاعات بیش از حد (اضافه کردن پیچیدگی) ، انیمیشن هایی که باعث پریشانی، عدم اثبات مشتری یا امنیت و غیره می شوند ، را فراهم کند تا بازدید کنندگان خود در انتخاب خود نسبت به ارائه اطلاعات خود اطمینان داشته باشند. برای کاهش اصطکاک، صفحه را ساده نگه دارید (لازم نیست بازدید کنندگان بیش از حد بخوانند)، شامل عناصر اثبات مانند توصیف مشتری، تعداد بارگیری / فروش (برای نشان دادن پذیرش از دیگران)، نشان های امنیتی (در صورت برخورد داده های حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری) و همانطور که در بالا ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که پیام رسانی در طول مسیر تبدیل آنها مطابقت دارد.

 

فقط آنچه را لازم دارید بپرسید

وقتی صحبت از فرم وب می شود، جواب جادویی برای تعداد فیلدهای فرم مورد نیاز وجود ندارد. اما در اینجا یک قانون ساده وجود دارد: فقط آنچه را که شما یا تیم فروش خود نیاز دارید، بخواهید. اگر به رنگ موهای آنها احتیاج ندارید، آن را نپرسید. سعی کنید از اطلاعات حساس یا محرمانه نیز خودداری کنید و هرگز، هرگز از کلمه "ارسال" بر روی دکمه فرم استفاده نکنید. همیشه از زبان برای آنچه در عوض بدست می آید استفاده کنید. به عنوان مثال، از "اکنون بارگیری کنید"، "ارزیابی رایگان خود را دریافت کنید" یا "به لیست نامه های ما بپیوندید" استفاده کنید.

 

تعداد لندینگ پیج را ایجاد کنید

برای هر کمپین یا پیشنهاد جدید، یک لندینگ پیج جدید ایجاد کنید. هرچه لندینگ پیج بیشتری داشته باشید، فرصت های بیشتری برای تبدیل ترافیک بیشتر به سربالا وجود دارد.

 

لندینگ پیج ها چگونه کار میکنند؟

 

سوالات کاربران در رابطه با لندینگ پیج ها:

لندینگ پیج چیست؟

در واقع صفحات فرود یا همان لندینگ پیج ها، نرخ تبدیل کاربر به مشتری است. شما میتوانید از طریق لندینگ پیج ها، اطلاعاتی را از کاربر دریافت کنید و محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه بدهید.

تاثیرات لندینگ پیج ها بر روی فروش تا چه اندازه است؟

همانطور که در مقاله بالا توضیح داده شد، لندینگ پیج ها، نرخ فروش را چندین برابر افزایش میدهند و باعث میشود که نرخ تبدیل به بالاترین حد امکان برسید.

هدف از لندینگ پیج ها چیست؟

افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری و افزایش فروش

لندینگ پیج ها چه ویژگی هایی دارند؟

در واقع یک لندینگ پیج باید کوتاه و مناسب باشد. شلوغ نباشد. دقیقا نیاز کاربر را منتقل کنید تا بتواند اطلاعات را از کاربر دریافت کند.

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

تهیه شده در مجموعه نرم افزاری ایماهو

 

برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09305365207

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟