در این مقاله به توضیح الگوریتم پاندا و دلیل بوجودآمدن آن میپردازیم.
مقاله های پیشنهادی:
سئو چیست؟
الگوریتم های گوگل
بازاریابی محتوا و تاثیر آن بر سئو
الگوریتم پاندا در گوگل
خب شاید دوست داشته باشید از خصوصیات پاندا بدانید و این سوال برایتان پیش بیاید که خصوصیات این جانور چیست؟
به نقل از سایت https://fa.wikipedia.org/ :
در حیات وحش پانداها جزو جانورانی هستند که بر روی زمین زندگی میکنند و وقتشان را به گشت وگذار و در تپهها و تغذیه از گیاه بامبو میگذراند. پانداها چه نر چه ماده به تنهایی زندگی میکنند و حتی حیوانات ماده حضور یک ماده دیگر در محدوده خود را تحمل نمیکنند. پانداها با صداهایی که از خود تولید میکنند با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و همچنین با پنجه کشیدن بر درخت و همچنین با بوی ادرار خود محدوده خود را نشانهگذاری میکنند. این حیوان میتواند از درخت بالا برود و در درختان توخالی یا شکاف سنگها پناه بگیرد اما برای خود لانه دائمی نمیسازد. پانداها مانند سایر خرسها به خواب زمستانی نمیروند بلکه در زمستانها به ارتفاعات گرمتر نقل مکان میکنند. نکته دیگر درباره پاندا این است که این حیوان بیشتر روی حافظه فضایی تکیه میکند تا حافظه دیداری.
خب این هم از خصوصیات پاندا!!!
هم اکنون به این خبر توجه کنید: روزنامه معتبر Business Insiderاعلام کرد :
الگوریتم جستجوی گوگل تبدیل به یک ویرانه شده. وقت درمان است!
Google's search algorithm has become a ruin. It's time for treatment!
گوگل یکی از بهترین کمپانی های جهان با این خبر از طرف یک روزنامه خبری معتبر سر زبان ها افتاد. این خبر برای گوگل فاجعه آور است. چرا این خبر پخش شد؟ مگر چه اتفاقی افتاده بود که گوگل نتوانسته بود از پس آن برآید؟
نکند الگوریتم پاندا اینجا شکل گرفت؟
بله! درست حدس زدید. الگوریتم پاندا در سال 2011 بوجود آمد و در بازار تکنولوژی ارائه شد و پاسخی بسیار محکم و قطعی به روزنامه خبری Business Insider را داد.
خب چرا این الگوریتم Panda بوجود آمد؟
مقصر گوگل نبود بلکه کسانی مقصر بودند که سایت هایشان را سمت گوگل میفرستادند.
«قرار دادن محتوای تکراری و بی کیفیت در صفحات سایت»
سایت هایی بودند و هنوز هم وجود دارند که بسیار راحت مطالب را کپی میکردند و در صفحات خود قرار میدادند. گوگل با اینکار به شدت مخالف است و آن را از روشهای ناپسند میداند.
رضایت کاربران برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. شما باید هشدارهای گوگل را راعایت کنید.
در غیر اینصورت شما ضرر میکنید و در صورتی که این پارامترها را رعایت نکنید گوگل پنالتی خواهید شد.
وقتی صدای طراحان وب درآمد که مطالب سایت های ما کپی میشود و یا مطالب سایت های ما غنی تر از سایت دیگری است که رتبه اش بیشتر از من شده است، گوگل متوجه این قضیه شد که عدالتی باید برقرار کند تا همگان راضی باشند.. خب معلوم است. اگر همه سایت ها یک محتوا را کپی کنند و انتشار دهند گوگل اعتبارش را میان کاربران از دست خواهد داد و همچنین دیگر مطلب جدیدی وجود ندارد که کاربر جذب آن شود. هم رضایت کاربر را در پی نداشت و هم اعتبار شرکت گوگل از دست میرفت.
گوگل توانست الگوریتم پاندا را ارائه بدهد که این الگوریتم میان سایت ها بگردد و بتواند سایت هایی که محتواهای تکراری و بی کیفیت را قرار میدهند را شناسایی کند و همچنین آنها را جریمه کند. بله! گوگل برای اعتبار خودش هم که شده بود با کسی شوخی نداشت. میتوانست بیاید آن کلمه کلیدی اختصاصی سایت را که در نتایج بالا می آمد را از صفحه نتایج حذف کند و همچنین میتوانست به یکباره رنک و رتبه سایت را از 1 به 300 ببرد و حتی جریمه های بالاتر که نسبت به خطاهای انجام شده ارائه میداد و هنوز هم بر اساس این الگوریتم ها پیش میرود و هر روز آنها را به روزرسانی میکند تا بتواند از وجود افراد سودجو جلوگیری کند.
الگوریتم پاندا، صفحاتی را که محتوای بی کیفیت ارائه میدهند را پیدا میکند و باعث افت رتبه آنها خواهد شد و یا آنها را به طور کامل حذف خواهد کرد.
شما میتوانید برای اینکه روی صفحاتتان کار کنید و همچنان افت رتبه نداشته باشید، آدرس های غیرضروری را در ابزار Google Search Concole حذف کنید.
مقاله های مرتبط:
گوگل پنالتی چیست؟
راه های نجات از گوگل پنالتی
الگوریتم کبوتر
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم پنگوئن
امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد.
برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.
نظرات