در این مقاله به توضیح متا تگ description میپردازیم.
مقاله پیشنهادی:
متا تگ در سئو چیست؟
متا تگ توضیحات چیست؟
متا تگ توضیحات یک ویژگی HTML است که خلاصه ای از یک صفحه وب را ارائه می دهد. موتورهای جستجو مانند Google غالباً متا تگ توضیحات را در نتایج جستجو نشان می دهند که می تواند بر نرخ کلیک تاثیر بگذارد.
نمونه کد:
طول مطلوب:
متا تگ توضیحات می تواند به هر طریقی باشد، اما Google به طور کلی این موضوع را به 155-160 کاراکتر می دهد. بهتر است توصیفات متا به اندازه کافی طولانی نگه داشته شود که آنها به اندازه کافی توصیفی باشند، بنابراین توصیه می کنیم توصیفاتی بین 501-160 نویسه داشته باشید. به خاطر داشته باشید که طول "بهینه" بسته به شرایط متفاوت خواهد بود و هدف اصلی شما باید ارائه ارزش و کلیک باشد.
قالب بهینه:
برچسب های متا تگ های توضیحات، گرچه به رده بندی موتورهای جستجو گره خورده است، در دستیابی به کلیک کاربر از SERP ها بسیار مهم هستند. این پاراگرافهای کوتاه فرصتی برای مدیر وب سایت برای "تبلیغ" محتوا به جستجوگران است و شانس جستجوگرها برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این محتوا مربوط است یا خیر، بیشتر خواهد شد.
متا تگ توضیحات یک صفحه باید به صورت هوشمندانه کلمات کلیدی را که صفحه هدف قرار می دهد استفاده کند، بلکه توضیحی قانع کننده ایجاد کند که جستجوگر بخواهد روی آن کلیک کند. این باید به طور مستقیم به صفحه ای که توصیف می کند، مرتبط باشد و از توضیحات سایر صفحات بی نظیر است.
عامل رتبه بندی گوگل؟
گوگل در سپتامبر 2009 اعلام کرد که نه متا تگ توضیحات و نه متا تگ کلمات کلیدی در الگوریتم های رتبه بندی گوگل برای جستجوی وب قرار ندارند.
متا تگ توضیحات با این حال می توانند CTR یک صفحه (از طریق نرخ کلیک) را در Google تأثیر بگذارند که می تواند بر توانایی رتبه صفحه تأثیر بگذارد.
به همین دلیل، تلاش برای توصیف متا تگ بسیار مهم است.
بهترین شیوه ها SEO
کپی تبلیغاتی قانع کننده بنویسید.
تگ توضیحات عملکرد نسخه تبلیغاتی را ارائه می دهد. خوانندگان را از طریق SERP به یک وب سایت جلب می کند و بنابراین بخشی بسیار مشهود و مهم در بازاریابی جستجو است. تهیه یک عبارت توصیفی قابل خواندن و قانع کننده با استفاده از کلمات کلیدی مهم می تواند نرخ کلیک از طریق یک صفحه وب را بهبود بخشد. برای به حداکثر رساندن نرخ کلیک در صفحات نتیجه موتور جستجو، لازم است توجه داشته باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجو در هنگام مطابقت با پرس و جوهای جستجو، کلمات کلیدی جسورانه نشان می دهند. این متن جسورانه می تواند چشم جستجوگران را به خود جلب کند، بنابراین شما باید توضیحات خود را مطابقت دهید تا اصطلاحات جستجو در حد ممکن نزدیک باشد.
از متا تگ های توصیفی کپی نکنید
مانند متا تگ های عنوان ، مهم است که توضیحات متا در هر صفحه بی نظیر و یکتا باشد. در غیر این صورت، شما با نتایج SERP نتیجه خواهید گرفت.
یکی از راه های مبارزه با متا تگ های کپی، پیاده سازی روشی پویا و برنامه ای برای ایجاد تگ توضیحات منحصر به فرد برای صفحات خودکار است. اما در صورت امکان، توضیحی اصلی که برای هر صفحه می نویسید، جایگزینی وجود ندارد. (برای هر صفحه از توضیحات منحصر به فردی استفاده کنید).
شامل علامت نقل قول مضاعف نشوید. (از علامت : استفاده نکنید)
هر زمان که از علامت نقل قول در HTML متا تگ توضیحات استفاده شود، گوگل وقتی در SERP ظاهر می شود، این توضیحات را در علامت نقل قول قطع می کند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق بهترین شرط شما این است که تمام کاراکترهای غیر الفبایی را از متا تگ توضیحات حذف کنید.
اگرچه منطق مرسوم معتقد است که: نوشتن متا تگ توضیحات خوب به جای اینکه موتورها از یک صفحه وب مشخص استفاده کنند، عاقلانه تر هستند اما همیشه اینگونه نیست. از این قاعده کلی استفاده کنید تا مشخص کنید که باید توضیحات متا خود را بنویسید:
اگر صفحه ای بین یک یا سه اصطلاح یا عبارت به شدت جستجو شده را هدف قرار داده است، متا تگ توضیحات خود را بنویسید که به آن دسته از کاربرانی که پرس و جوهای جستجو را انجام می دهند از جمله این شرایط را هدف قرار می دهد.
اگر این صفحه ترافیک دم بلند (سه یا چند کلمه کلیدی) را هدف قرار داده است، گاهی اوقات می توان عاقلانه تر بود که اجازه دهیم موتورها خودشان متا تگ توضیحات را جمع کنند. دلیل آن ساده است:
وقتی موتورهای جستجو متا تگ توضیحات را جمع می کنند، همیشه کلمات کلیدی و عبارات اطراف را که کاربر جستجو کرده است نمایش می دهند. اگر یک وب مستر متا تگ توضیحات را به کد صفحه بنویسد، آنچه را که برای نوشتن انتخاب می کنند می تواند بسته به سؤال از اهمیتی که موتورها بطور طبیعی ایجاد می کنند، خدشه دار شود.
یک مورد احتیاط برای حذف تگ های توضیحات متا:
به خاطر داشته باشید که سایت های اشتراک اجتماعی مانند فیس بوک معمولاً از برچسب توضیحات متا صفحه به عنوان توضیحی استفاده می کنند که هنگام به اشتراک گذاری صفحه در سایت های آنها ظاهر می شود. بدون برچسب متا تگ توضیحات، سایت های اشتراک اجتماعی فقط می توانند از اولین متنی که می توانند پیدا کنند استفاده کنند. بسته به متن اول در صفحه شما، این ممکن است یک تجربه کاربر خوب برای افرادی که از طریق اشتراک گذاری اجتماعی با محتوای شما روبرو می شوند، ایجاد نکند.
موتورهای جستجو همیشه از توضیحات متا شما استفاده نمی کنند.
در بعضی موارد، موتورهای جستجو ممکن است متا تگ توضیحات را که یک مدیر وب در HTML یک صفحه مشخص کرده است، نادیده بگیرند. دقیقاً چه زمانی این اتفاق رخ می دهد غیرقابل پیش بینی است، اما غالباً هنگامی اتفاق می افتد که گوگل فکر نمی کند متا تگ توضیحات موجود به اندازه کافی به سؤال کاربر پاسخ دهد و یک قطعه از صفحه هدف را شناسایی کند که با پرس و جو جستجوگر مطابقت داشته باشد.
مقاله های مرتبط:
انواع متا تگ ها در سئو
ما در این مقاله به این سوالات پاسخ دادیم:
کد متاتگ توضیحات چگونه است؟
چرا باید از متا تگ description استفاده کنیم؟
اهمیت متا تگ توضیحات در سئو در چیست؟
موتورهای جست و جو چگونه از متاتگ توضیحات استفاده میکنند؟
چه نکاتی را باید در متا تگ توضیحات رعایت کنیم؟
آیا متا تگ توضیحات هنوز هم کاربرد دارند؟
آیا متا تگ توضیحات یکی از عوامل رتبه بندی صفحات است؟
متا تگ description دارای چند کاراکتر میباشد؟
آیا میتوانیم متا تگ توضیحات را ننویسیم؟
امکان دارد گوگل، متا تگ description را خودش انتخاب کند؟
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
09907104568
09359840831
با ما باشید.
نظرات