در این مقاله به توضیح اهمیت محتوا و بازاریابی آن میپردازیم.
مقاله های پیشنهادی:
شناسایی و اهمیت کلمات کلیدی در سئو
سئو چیست؟
ابزارهای گوگل
بازاریابی محتوا در سئو چه تاثیری دارد؟
بازاریابی اینترنت در دنیای تکنولوژی پرسرو صدا است و بسیار کارآمد و مفید واقع شده است. در واقع روشی مدرن و نو به شمار میرود. که البته قدمت این تکنیک نسبت به اینترنت از سالها پیش تا به الان وجود دارد. کتیبه کوروش بزرگ از نمونه های بازاریابی کشور ایران در تمامی کشورها نشان داده شده است.
بازاریابی اینترنت از عوامل اصلی جذب کاربر است به شرط آنکه راه و روش آن را بلد باشید و بتوانید در این زمینه کار کنید. البته کار چندان سختی نیست فقط باید مشتری هایتان را بشناسید. همه ی سایت ها در این زمینه فعالیت یکسانی را انجام میدهند آن هم اینکه محتوا تولید میکنند. بله، تولید محتوا مهم اما تفاوتی که در هر سایت به چشم میخورد تفاوت کیفیت این محتواها است.
شما با تولید محتوای قوی و مفید میتوانید کاربرتان را راضی نگه دارید. اگر شما در این زمینه موفق باشید میتوانید در ابتدا کاربر را جذب کنید و سپس او را به مشتری تبدیل کنید.
بعضی ها بر این باورند که تولید محتوا و سئو به هم ربطی ندارند و از یکدیگر جدا هستند. کاملا در اشتباه هستند.
آنها فکر میکنند که باید راه و روش هایی را در سایت پیاده و اعمال کنند که فقط مورد پسند گوگل باشد. اگر در خاطرتان باشد ما در مقاله های قبلی عنوان کردیم که اولین و اصلی ترین پارامتر گوگل رضایت کاربران اینترنتی است.
پس این دسته از طراحان و یا سئوکاران در اشتباه هستند چون رابطه مستقیمی میان سئو و تولید محتوا است. تا شما محتوای خوبی در سایتتان قرار ندهید که نیاز کاربر را پاسخ دهد پس گوگل هم سایت شما را دوست نخواهد داشت و به آن امتیازی نخواهد داد.
پس کاملا به این موضوع ایمان داشته باشید که تولید محتوا و سئو رابطه مستقیم و بسیار نزدیکی بهم دارند.
تکنیک هایی که میتوانید برای بازاریابی محتوا استفاده کنید چیست؟
-
تولید وبلاگ (وبلاگ نویسی)
-
ارائه و معرفی محصولاتتان
-
معرفی برند و دادن نظرات و انتقادات درباره آنها
-
از خودتان بپرسید : How & What (چطور و چگونه)
-
تولید وبلاگ (وبلاگ نویسی):
از رایج ترین و معروفترین راه های بازاریابی محتوا وبلاگ نویسی است. با داشتن یک وبلاگ شما میتوانید در این بازار شناخته شوید و به درآمدزایی برسید. شما باید نکاتی را در وبلاگتان برای بازاریابی محتوا در نظر بگیرید:
- مطالب و محتوایی مفید و با درک کامل قرار دهید که کاربر زمان خواندن ن لذت ببرد و به این نتیجه رسیده باشد که نیاز وی برطرف گردیده است.
- استراتژی و قانونی برای محتواگذاری در وبلاگتان وضع کنید.
- کپی نکنید. خلاق باشید.
-
ارائه و معرفی محصولاتتان
وبلاگ شما حتما لازم نیس که شلوغ باشد و کاربر را انبوهی از متن ها و عکس ها روبرو کنید. این کار پسندیده نیست.
حتی اگر بسیار مفید و تمیز کار کرده باشید و محتوایی مناسب قرار داده باشید.
هر چقدر ساده تر باشید زیباتر نمایان خواهید شد. اما به نکاتی باید توجه کنید.
- سرعت سایتتان بسیار مهم و ضروری است. حتما به آن توجه داشته باشید.
- از تصاویر با حجم و کیفیت مناسب استفاده کنید.
- سادگی را در سایتتان رعایت کنید و در کنار آن مطالبی مفید ارائه بدهید.
-
معرفی برند و دادن نظرات و انتقادات درباره آنها
شما میتوانید در مورد هر چیزی مطلب بنویسید و در رابطه با آنها سخن بگویید و مطالبی را به اشتراک بگذارید. این کار قدیمی است ولی بازدهی بالایی دارد. شما با قراردادن فرم های نظرسنجی در سایتتان به مخاطب این پیوند را میرسانید که نظر و انتقاد شما در رابطه با سایت من بسیار برای من باارزش است و من میخواهم ایراد کارم را بدانم.
پس شما با این کارتان به مشتری حق انتخاب میدهید و همچنین باعث پیشرفت سایت خودتان خواهید شد.
- شما باید حتما در یک زمینه خاص و مطرح شده صحبت کنید. در زمینه های مختلف هرگز بحث نکنید برای تبلیغات سایتتان.
- حتما لینکی برای سایتتان معرفی کنید.
- استراتژی های خوب و بدتان را مشخص کنید.
- از بک لینک های درست و به جا در سایتتان استفاده کنید.
- در نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی دخیل شوید.
-
از خودتان بپرسید : How & What (چطور و چگونه)
این دو سوالاتی هستند که همه افراد مختلف از خودشان میپرسند و در زندگی روزمره شان در هر زمینه ای استفاده میکنند. پس این طبیعی است که برای پاسخ به نیاز خود هم برای بازدید سایت ها از این سوالها دور نیستند.
سایت شما باید جوابگوی تمام نیازهای کاربران باشند. شما میتوانید در مورد موضوع های مختلفی ولی مختص به یک زمینه و فیلد صحبت کنید. مثلا سایت ایماهو پایه اساسی آن بر اساس نرم افزاری و برنامه نویسی است که در فیلدهای سئو، دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن های موبایل، طراحی سایت و ... کار میکند و برای هرکدام مقاله ای مفید و کارآمد را در قرار داده است. پس تا جایی که میتوانید نیاز کاربرانتان را پاسخگو باشید. به نفع خودتان است.
نکات مهم این مبحث این است که:
- میتوانید چندین سال سابقه کار داشته باشید ولی برای اینکه کاربر خود را جذب کنید از مطالب ساده استفاده کنید که میدانید کاربر به آن نیاز دارد.
- کاربرتان را راغب کنید که به بحث و گفت و گو در سایت شما مشغول شود.
- ابزارهای ساده و راحتی برای کاربرانتان قرار دهید. میتوانید بعضی از تنظیمات سایت را به دست خود کاربر دهید که با سلیقه خودش آن را تنظیم کند.
- سادگی را از یاد نبرید.
چه تکنیک هایی را رعایت کنیم و به کار ببریم تا بازدهی کارمان بالا رود.
-
Info Graphic (اینفو گرافیک):
به این مطلب توجه کنید چون متاسفانه در ایران این موضوع را کمرنگ میبینند. در واقع این تکنیک سرعت تبادل اطلاعات را بین مخاطبین بالا میبرد. کار سخت و زمانبری است ولی به عمر محتوای تولیدی شما بسیار کمک خواهد کرد.
- متن هایتان را میتوانید به طور داستان هم تعریف کنید و بعد از آن مثالی واقعی را روی کار بیاورید.
- اطلاعات مهم و کاربردی و قاب بازخورد را رو کنید.
- در کنار متنهای اینفوگرافیک از محتوای متنی هم حتما استفاده کنید.
- استفاده از پارمترهایی مثل جدیدترین ها، داغ ترین ها، پربازدیدترین ها و ...
بسیار کارآمد است و بازدهی خیلی بالایی دارد. کاربران عاشق این مطالب هستند چون سریع تر به خواسته هایشان میرسند. پس شما براحتی از این طریق میتوانید مخاطبانتان را جذب کنید. مثلا بگویید گوشی هایی با قیمت 2 میلیون تومان
-
مصاحبه با افراد مشهور و سرشناس:
میتوانید با افراد مشهور مربوط به شاخه ی کاری خود صحبت کنید و مصاحبه را بصورت فیلم یا متن در اختیار کاربران قرار دهید. البته جادوی قراردادن فیلم و عکس را در سایت خود به هیچ عنوان فراموش نکنید.
برای این کار:
- ساختاری مشخص کنید که بر اساس آن صحبت کنید.
- از فایل های تصویری برای ارائه مصاحبه استفاده کنید.
- با افراد مشهور و شناخته شده کار کنید.
-
استفاده از فایل های فشرده مانند فیلم و پادکست ها:
شما در زندگی روزمره هم اگر حرفی را به صورت عملی یا تصویری به شما نشان دهند خیلی راحتتر و آسان تر به درک آن مطلب میرسید و بازدهی شما برای پاسخ دادن بیشتر و سریع تر است. پس در سایتتان هم رعایت کنید تا شما را بشناسند و دوستتان داشته باشند. حتی شما اگر از رسانه ها در سایت استفاده کنید مخاطبان خیلی راحت تر آنها را به اشتراک میگذارند. درست است که زمان زیادی را از شما میگیرد و هزینه دارد ولی از عوامل تاثیرگذار است. همچنان رضایت کاربر را به همراه دارد.
شما باید مواردی را رعایت کنید:
- هزینه و بودجه ای را در نظر بگیرید برای ضبط فیلم و پادکست
- در شبکه های مانند آپارت و یوتیوب به اشتراک بگذارید.
- میتوانید همزمان برای درک بالاتر از زیرنویس در فیلم تان استفاده کنید.
-
از بهترین های این تکنیک ها تولید کتاب الکترونیکی است.
اینها درست است که زمان و زحمت زیادی را می طلبد اما بسیار کارآمد هستند. همانطور که ارزشی برای تولید دارند به همان اندازه هم کاربر را جذب خواهد کرد.
هدف اصلی از تولید این کتاب ها برای بدست آوردن مشخصات کاربران مانند ایمیل و شماره و ... است. راهی برای دیجیتال مارکتینگ.
شما بعدها میتوانید راه های تبلیغاتی خود را از طریق ایمیل آنها به نمایش بگذارید.
به نکاتی باید توجه کنید:
- عنوان های کتاب ساده و مختصر باشند
- تعداد صفحات بالا نباشد.
- از توانایی ها و کاربردهای سایت خود بگویید تا از شما کپی نکنند.
کپی نکنید!! گوگل به سرعت متوجه میشود. برای بازی کردن با گوگل مهره درستی را جا به جا کنید.
اشکالی ندارد که شما مطالب را سرچ کنید و از آنها نکته ای یاد بگیرید و آن را به زبان خودتان نشر دهید. اما کپی کردن اشتباه است. پس به خودتان و سایتتان کمک کنید با توانایی های خودش به نتیجه برسد وگرنه گوگل آن را از بازی بیرون می اندازد.
بازاریابی محتوا از عوامل بسیار مهم و اساسی در سئو است. شما باید توجه کنید که برای رضایت کاربر محتوایی قوی تولید کنید که این کار با روشهای بازاریابی محتوا امکان پذیر خواهد بود.
با ما باشید. در مقاله های بعدی مطالب مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت..
برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.
نظرات