در این مقاله ارزش کلمات کلیدی در محتوا را بررسی خواهیم کرد.
پس با ما باشید.
مقاله های پیشنهادی:
تاثیر کلمات کلیدی تکراری در سئو
تاثیر کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی دم کوتاه در سئو
سوالات کاربران در رابطه با ارزش و تاثیر کلمات کلیدی در سئو:
چرا کلمات کلیدی در سئو اهمیت دارند؟
آیا رتبه بندی سایت ما به کلمات کلیدی مرتبط است؟
چه روشهایی را در پیش بگیریم تا سئو سایت را با کلمات کلیدی بهینه کنیم؟
آیا استفاده از کلمات کلیدی در محتوا اثرگذار است؟
چه تعداد کلمه کلیدی در هر مقاله استفاده کنیم تا مقاله ما بهینه شود؟
و ...
شناسایی کلمات ارزشمند در سئو و محتوا
تولید محتوا بدون در نظر گرفتن کلمات کلیدی بی ارزش است و نتیجه ای مطلوب را به شما ارائه نمیدهد. شما باید در ابتدا، بتوانید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید که براساس آن مقاله تان را بنویسید و به کاربر ارائه بدهید.
در واقع باید بدانید چه مخاطبانی چه کلمه کلیدی را سرچ میکند که بر آن اساس، کلمات کلیدی خود را مشخص کنید. این روزها رقابت بسیار زیاد شده است و خب انتخاب کلمه کلیدی های مناسب و کارآمد سخت تر شده است. اما خب روشهایی هم در کنار آن وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد.
ما در این راستا باید رقبای خود را بشناسیم و جست و جو کنیم که کاربران برای موضوع مقاله ما، چه کلماتی را سرچ کرده اند.
در کنار این موضوعات برای حل و شناسایی کلمات کلیدی، میتوان از ابزار Keyword Planner یا keywordtool.io استفاده کرد.
مقاله بهترین ابزار تحلیل کلمات کلیدی را در اینجا بخوانید.
Keyword Planner میزان جست و جوی کلمات کلیدی را به شما نشان خواهد داد. که یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords است که سایت ها برای تبلیغات از آن استفاده میکنند و مبلغی را برای آن پرداخت میکنند.
keywordtool.io میزان جست و جوی کلمات کلیدی هم به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد.
مثلا در تصویر زیر ما کلمه « سئو » را سرچ کرده ایم که نسبت به کلمه انتخابی ما، میزان جست و جو ها و نوع عبارتی جست و جو شده را در صفحات نتایج می آورد. به تصویر زیر توجه کنید.
در تصویر بالا در نتیجه کلمه ی سئو، کلمه های کلیدی که بیشترین سرچ را داده است به شما نشان داده است و شما میتوانید بر اساس این کلمات، متوجه باشید که از چه کلمات کلیدی استفاده کنید.
شما میتوانید در Google Adwords میزان جست و جوی کلمات کلیدی و هزینه تبلیغات را دریافت کنید. اطلاعاتی دقیق تر و بهینه تر را به شما خواهد داد.
رفته رفته این ابزار پیشرفت کرد و ابزاری مهم برای متخصصین سئو شد. در همین راستا هم گوگل شرایط استفاده از گوگل ادورز را سخت تر کرد. به این ترتیب که کسی میتواند از این قابلیت ها بهره ای بیشتر ببرد که فعالیت سایت تبلیغاتیش زیاد باشد و همیشه فعال باشد. یعنی اینکه محتواهای بهتر، با کیفیت و در کل بهینه سازی خوبی از سایتشان را ارائه بدهند.
خب چندین نکته در رابطه با ابزار Keyword Planner را بدانید.
- اول اینکه دقیقا نرخ درصدهایی که برای هر کلمه کلیدی قرار میدهد در این ابزار دقیق نیست. به آمار بسیار نزیک میباشد اما دقیق نیست.
- دوم اینکه باید بدانید که حتی اگر اولین سایت در نتایج هم باشید فقط 50 درصد از میزان جست و جوها را به خود اختصاص خواهید داد.
- سوم اینکه نمایش کلمات کلیدی در این ابزار فقط به دلیل مباحث سئو نیست بلکه به دلیل هزینه هایی که در گوگل ادورز هم پرداخت شده است، است. ( در واقع میزان تبلیغات گوگل هم در آن تاثیرگذار است. )
- حتما به نرخ صعودی و نزولی بودن کلمات کلیدی توجه کنید که بدانید کدام کلمه میزان جست و جوی بالاتری را دارد.
به این تصویر توجه کنید.
میخواهم بگویم که به پیشنهادات گوگل توجه کنید.
وقتی در موتور جست و جوی گوگل عبارتی را تایپ میکنید، این موتور جست و جو برای شما پیشنهاداتی را بالا می آورد که اینها همان عبارات جست و جو شده توسط کاربران است.
من در تصویر بالا کلمه سئو را سرچ کردم و همزمان، گوگل عبارات پیشنهادی را به من نشان داد. این عبارات پرطرفدارترین عبارات جست و جو شده میباشند.
روش دیگری که میتوان نظر شما را به آن جلب کنم عباراتی هستند که در پایین صفحات جست و جو یا SERPS نمایش داده میشوند.
در این تصویر شما میتوانید ببینید که راه دیگر شناسایی کلمات کلیدی چیست.
در پایین صفحه جست و جوهای مربوط به « سئو چیست؟ » را میبینید. این قسمت هم به شما کمک میکند که دیگران چه کلمات کلیدی دیگری را در این موتور جست و جو سرچ کرده اند.
خب شما با ابزار دیگری میتوانید کلمات کلیدی مختص به موضوعتان را بشناسید. استفاده از ابزار kwfinder.com
میباشد.
در این ابزار حتما باید ثبت نام کنید. چنر مدت به صورت رایگان 5 کلمه کلیدی را به شما نشان خواهد داد اما بعد از آن باید حسابتان را ارتقا بدهید و هزینه هایی را برای آن پرداخت کنید.
این ابزار دقیقا کلمات کلیدی را بر اساس فاکتورهای اصلی سئو تخمین خواهد زد و مثل ابزار Keyword Planner تبلیغات را دخیل نمیکند.
در واقع دو فاکتور جست و جو و میزان رقابت را به طور همزمان انجام خواهد داد.
فقط یک ایراد دارد. آن هم اینکه سایت ها و عبارات ایرانی را خیلی خوب تخمین نمیزند. اما همواره به آن توجهات بسیاری شده است و در حال برطرف کردن این موضوع میباشد. اما در صورت کلی ابزار بسیار قدرتمندی است.
بنظر شما کدام کلمه کلیدی به درآمد ما کمک خواهد کرد و ما را به پول خواهد رساند؟
کلمات کلیدی که جست و جوی بالایی را دارند برای ما بسیار اهمیت خواهد داشت. برای ما باید کلمات کلیدی مهم باشد که مستقیما به حیطه کاری ما بستگی داشته باشد. اگر شما تعمیرات جاروبرقی را انجام میدهید ولی کاربری میخواهد جاروبرقی تازه ای بخرد، شاید سایت شما بالا بیاید و کاربر آن را ببیند اما یا وارد سایت شما نمیشود یا سریعا از آن خارج خواهد شد که این برای سایت شما خوب نیست.
کاربر نیازش در سایت شما برطرف نگردیده است.
پس شما باید کلمات کلیدی مناسب و مربوط به کارتان را بنویسید.
یکی از قابلیت هایی که گوگل برای کاربران انجام داده است، این است که عبارات جست و جو را طولانی کرده است و کاربران این را به خوبی متوجه شده اند که با تایپ عبارات طولانی زودتر به هدف خود خواهند رسید. در واقع در حا حاضر حدود 75 درصد از جست و جوهای کاربران از 3 و 6 کلمه بیشتر است.
این فرهنگ شاید در قسمت پیشنهادات گوگل اتفاق افتاد که کلمات کلیدی طولانی تری را به کاربر معرفی میکند.
در اقع فرصتی بهینه برای ما محسوب میشود. چون هر چه عبارات طولانی تر شوند، کلمات کلیدی آنها هم در رقابت کمتر خواهد شد و رقبا بر روی آن کمتر بهینه سازی خواهند کرد. در واقع هر چه کلماتی را که کمتر در جست و جو قرار میگیرند میتوان به عنوان هدف اصلی در نظر گرفت.
نتیجه گیری از این مبحث را بیایید اینگونه بگوییم:
هر چه کلمات طولانی تر باشد ارزش بالاتری خواهند داشت چون هدف اصلی کاربر است و میزان رقابت در آنها کمتر خواهد بود.
مقاله کلمات کلیدی دم بلند و کلمات کلیدی دم کوتاه را در اینجا بخوانید.
و در نهایت بیاید مشخص کنیم که آخرین سنجش کلمات کلیدی چه چیزی خواهد بود.
رقابت در کلمات کلیدی ( در هر عبارت چقدر رقابت وجود دارد )
سنجش این مورد کمی دشوار است اما خب راه هایی برای شروع وجود دارد که بتوانید رقبای خود را به راحتی بشناسید.
در واقع این کار را به وسیله ابزار kwfinder.com میتوانید انجام دهید که بسیار دقیق است. اما تا حدودی خود شما هم متوجه این موضوع میشوید.
مثلا اگر میخواهید کلمه کلیدی « سئو چیست » را جست و جو کنید و رقبایتان را بشناسید به این نکات توجه کنید.
- سایت رقیب شما تخصصی است یا عمومی؟
- رتبه الکسا آن چند است و در چه جایگاهی قراردارد؟
- آیا عنوان مطلب به محتوای صفحه ربط دارد؟
- نظرات و کامنت های کاربران را بخوانید
- متوجه شوید که صفحه اصلی جایگاه خوبی پیدا کرده است یا صفحات داخلی؟
در واقع همه این فاکتورها در کنار ابزار kwfinder.com به شما کمک خواهد کرد.
مقاله مرتبط:
خطرات کلمات کلیدی در سئو
امیدوارم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.
نظرات