در این مقاله به توضیح url کنونیکال میپردازیم و درباره آن صحبت خواهیم کرد.
مقاله پیشنهادی:
سئو چیست؟
موتورهای جست و جو چگونه کار میکنند؟
URL های کنونیکال چیست و چرا مهم هستند؟
SEO برای هر وب سایت مهم است و یک فروشگاه آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از URL های کنونیکال می تواند در آگاهی بهتر موتورهای جستجو که URL ها دارای محتوای یکسان یا کاملاً مشابه هستند، کمک کند.
<"link rel="canonical" href="https://example.com>
بنابراین یک URL معمولی چیست؟
یک URL معمولی به یک عنصر پیوند HTML اشاره می کند، با این ویژگی rel="canonical" که در head عنصر صفحه وب شما وجود دارد. URL مربوط به موتورهای جستجو را مشخص می کند. این بدان معنی است که عنصر URL کنونیکال به Google و سایر موتورهای جستجو برای خزیدن یک وب سایت اطلاع می دهد که کدام URL را برای فهرست بندی آن محتوای صفحه خاص قرار می دهد. این مهم است زیرا URL ها می توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی دارای تنوع باشند، اما در حال ارائه مطالب یکسان یا مشابه هستند.
هر URL به محتوای صفحه اصلی متفاوت هستند. این می تواند مسئله ای برای موتورهای جستجو باشد، زیرا موتور لزوماً نمی داند کدام صفحه باید منبع حقیقت باشد و ممکن است فقط یک URL متعارف را به صورت الگوریتمی برای شما انتخاب کند.
به عبارت دیگر، اگر یک صفحه وب توسط چندین آدرس اینترنتی یا صفحات مختلف با محتوای مشابه (مانند نسخه های جداگانه موبایل و دسک تاپ) در دسترس هستند، باید برای موتور جستجو مشخص کنید که URL برای آن صفحه معتبر (مجاز) است.
چرا URL های کنونیکال اهمیت دارند؟
آنها برای مشخص كردن URL كه می خواهید افراد در نتایج جستجو مشاهده كنند، یاری میکنند.
آنها معیارهای ردیابی را برای یک محصول / موضوع واحد ساده می کنند.
هنگامی که URL های متنوعی وجود دارد، دریافت معیارهای تلفیقی برای یک قطعه خاص از مطالب دشوارتر می شود.
کنونیکال ها، سیگنالهای پیوند را برای صفحات مشابه یا تکراری ادغام می کنند و محتوای تکراری را مدیریت می کنند.
اگر محتوای خود را برای انتشار در حوزه های دیگر انتشار می دهید، URL های کنونیکال به ادغام رتبه بندی صفحه به URL مورد نظر شما کمک می کنند. به عبارت دیگر، محتوای مشابه یا کپی شده در وب سایت ها مجبور نیستند برای ترافیک / رتبه بندی در موتورهای جستجو رقابت کنند.
canonical_url
روش های مختلفی برای کنونیکال کردن چندین آدرس اینترنتی:
در خارج از استفاده rel="canonical" چندین روش برای کنونیکال کردن URL وجود دارد. در بیشتر موارد، rel="canonical" روش توصیه شده برای ادغام محتوای تکراری برای موتورهای جستجو است.
اما در اینجا چند روش دیگر از کانونیکال کردن مورد بررسی قرار گرفته است.
تغییر مسیر 301
301 یک کد وضعیت است که به گوگل یا موتورهای جستجو دیگر می گوید شما می خواهید یک مسیر مستقیم را از یک URL به آدرس دیگر ایجاد کنید. یک تغییر مسیر 301 بازدید کنندگان و موتورهای جستجو را به آدرس اینترنتی متفاوت از محلی که در ابتدا در مرورگر خود درخواست می کنند ارسال میکند. این تغییر مسیرها URL های مختلفی را نیز به هم پیوند می دهند، به گونه ای که موتورهای جستجو بر اساس اقتدار دامنه از پیوندهای ورودی، کلیه آدرس ها را رتبه بندی می کنند.
استفاده از پارامترهای Passive در کنسول جستجوی Google
در کنسول جستجوی Google، پس از تأیید وب سایت خود ، می توانید گزینه تنظیم پارامترهای URL را پیدا کنید(url parameter). این کار به شما این امکان را می دهد تا به Google بگویید که کدام پارامتر را می خواهید غیرفعال بدانید. این بدان معنی است که شما می توانید به Google بگویید ، "هر وقت این پارامتر URL را مشاهده کردید، فقط با آن رفتار کنید که وجود ندارد".
استفاده از هشتگ های موقعیت مکانی
یک هشتگ در URL می تواند وجود داشته باشد و Google به همراه سایر موتورهای جستجو آن را به عنوان یک URL واحد در نظر می گیرند. این بدان معنی است که محتوای پرش به طور متفاوتی رتبه بندی نمی شود و به همین دلیل متفاوت ایندکس نمی شوند اساساً به همان URL کنونیکال می شوند.
چیزهایی که باید در خاطر داشته باشید یا از آن جلوگیری کنید.
هنگام بازی با SEO و کنونیکال، درک کامل پیامدهای آن با رتبه بندی جستجو بسیار مهم است. اینها هم می توانند خوب و هم بد باشند، اما برای جلوگیری از بیت های بد، من چند نکته را برای استفاده در URL های کنونیکال ذکر کرده ام.
URL کانونی یا یک تغییر مسیر 301؟
، انجام انتخاب بین یک تغییر مسیر 301 یا تنظیم یک آدرس اینترنتی معمولی گاهی ممکن است دشوار باشد. به گفته متخصص SEO Joost de Valk در Yoast ، "اگر هیچ دلیل فنی برای عدم انجام تغییر مسیر وجود نداشته باشد، همیشه باید یک تغییر مسیر را انجام دهید. زیرا این امر باعث می شود تجربه کاربر خراب شود یا در غیر این صورت مشکل ساز باشد، یک URL عادی تنظیم کنید. "
Google را از خزیدن URL های خاص مسدود نکنید
می توانید از robots.txtGoogle برای گفتن صفحات استفاده کنید. disallow، در واقع کد پستی و خزیدن نیست. با این حال، وقتی صحبت از محتوای تکراری می شود، این مسئله مشکل ساز است. دلیل این امر این است که شما در واقع به Google می گویید که به صفحه خاصی نگاه نکند، بنابراین Googlebot به هیچ وجه صفحه را خزیده و فهرست نمی کند، این بدان معنی است که هر سیگنال رتبه بندی که صفحه ممکن است داشته باشد (هرچند محتوای تکراری)، می تواند در این زمینه سهیم باشد. منبع اصلی اگر با یک URL معمولی مشخص شده باشد. این بدان معناست که شما، سیگنال های محتوا و هر چیزی را که به شما در رتبه بندی Google کمک می کند، از دست ندهید.
مقاله های مرتبط:
بازاریابی و اهمیت محتوا در سئو
تجربه و تعامل کاربری در سئو
از اینکه با مجموعه نرم افزاری ایماهو همراه بودید ممنونم.
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
09907104568
09305365207
نظرات