در این مقاله به توضیح الگوریتم fresh content خواهیم پرداخت و شرح میدهیم که الگوریتم freshness چیست و چه کاربردی خواهد داشت.
مقاله پیشنهادی
الگوریتم های گوگل
الگوریتم تازه سازی محتوا چیست؟
آیا بروزرسانی محتوا برای گوگل مهم خواهد بود؟
همان طور که از نام این الگوریتم مشخص است fresh content یعنی تازه سازی محتوا. روش بسیار موثر و جادویی در رتبه بندی محتوای سایت شما خواهد بود.
این روش برای گوگل بسیار مهم است و از روش های کاربردی در سئو داخلی (درون سایت خودتان) خواهد بود.
گوگل براساس freshness به سایت ها و محتواهای آنها رتبه میدهد و آنها را در لینک های اولیه قرار میدهد.
این کار برای گوگل بسیار ارزشمند است و این مورد را از اعتبارهای یک وبسایت در نظر میگیرد.
همین که متوجه شود یک سایت با بروزرسانی محتواهایش، در صدد گرفتن رضایت کاربر است، این مورد را متوجه میشود و به او رتبه خواهد داد.
این مورد را خیلی ها به چشم دیده اند و خواهند دید. پس اطمینان داشته باشید که با بروزرسانی با کیفیت مقاله و محتواهایتان، در صدر گوگل قرار خواهید گرفت.
چرا گوگل الگوریتم fresh content را معرفی کرد؟
همانطور که گفتیم گوگل تازه سازی محتوا برایش بسیار پراهمیت است و همچنین مهم تر از آن این است که کاربران عاشق محتواهای جدید هستند. وقتی یک کاربر از موتور جست و جوی گوگل در حال جست و جوی یک مطلب جدید است توقع دارد بروزترین محتوا برایش بالا بیاید. خب گوگل هم این را از مدیران وبسایت ها میخواهد تا کاربر را راضی نگه دارد. در ازای بروز کردن محتوای خودتان، گوگل شما را در رتبه های اولیه نشان میدهد. این هم به نفع شماست و هم گوگل.
حتی برای اینکه بدانید در چه ابزاری به دنبال رایج ترین جست و جوهای کاربران باشید میتوانید به ابزار google Trends مراجعه کنید که این ابزار را خود گوگل ارائه داده است و بسیار پرطرفدار و قوی است.
آیا با freshness فقط رتبه خواهیم گرفت و همین الگوریتم کافی است؟
ببینید نمیتوان گفت همه ی رتبه را با الگوریتم تازه سازی محتوا خواهید گرفت. اما این را بدانید که بسیار تاثیرگذار است و امری حیاتی برای وبسایت شما خواهد بود.
همانطور که مثلا شما با سئو محلی به تنهایی رتبه نمیگیرید، یا به تنهایی با سئو خارجی رتبه نمیگیرید، سئو داخلی هم همینطور خواهد بود. اما سئو داخلی به این دلیل که رضایت کاربر را در پی دارد از موارد اساسی خواهد بود. به این صورت که حتی گوگل الگوریتم های سندباکس و هانی مون را ارائه داد و به مدیران وبسایت گفت در این دوره فقط روی سئو داخلی ساییتان فعالیت کنید تا ما به شما ارزش و اعتبار بدهیم.
گوگل از چه سایت هایی بیشتر توقع دارد که بروزرسانی محتواهایشان را انجام دهند؟
1. سایت های خبری
2. سایت های رویدادی
3. سایت های سینمایی
4. سایت های دانلودی
این سایت ها طرفداران بسیاری دارند و باید نیاز کاربر را بلافاصله برطرف کنند.
خب موتور جست و جوی گوگل از کجا میفهد که این محتوا بروز شده است؟ یا بحث داغ این روزها چیست؟
الان ما در سال 1399 هستیم و خب متاسفانه ویروس کووید19 یا همان کرونا دامن گیر کل مردمان جهان شده است.
وقتی کاربران زیادی در سراسر جهان این کلمه را سرچ میکنند و به دنبال مطالب در رابطه با آن هستند، گوگل متوجه میشود که این موضوع جدید است و اتفاقی است که در کل جهان اتفاق افتاده است. پس به راحتی با دیدن این عکس العمل متوجه خواهد شد.
این اطلاعات در رابطه با این ویروس در سایت های بسیاری نوشته میشود و دست به دست میچرخد و همین باعث فعال شدن الگوریتم fresh content خواهد شد.
چه اقداماتی در رابطه با الگوریتم freshness انجام دهیم؟
1. تازه سازی محتواهای قدیمی:
بله. محتواهایی که قدیمی هستند را بروز رسانی کنید تا جایگاه بهتری کسب کنید و همچنین رضایت کاربر را هم جلب کنید.
2. در صورت تولید محتوای با کیفیت، کاربران در سایت شما بیشتر میمانند. یعنی گوگل بعد از بروزرسانی محتواهایتان، مدت ماندگاری کاربر در سایتتان را هم در نظر خواهد گرفت.
3. سرعت عمل در انتشار محتوای خود داشته باشید.
به این صورت که، شما میتوانید موضوعاتی را انتخاب کنید که تا حدی اطمینان دارید که در آینده ای نه چندان دور، کاربران آن را جست و جو میکنند. با این کار از رقبایتان میتوانید پیشی بگیرید و در رتبه ی اول قرار بگیرید.
4. کار در شبکه های اجتماعی
خب شاید بپرسید که شبکه های اجتماعی چگونه به تازه سازی محتوا کمک میکند درسته؟
خب ممکن است شما محتوایی را به روز کنید و از طریق گوگل سریع ایندکس نشود و در همان حین سایت دیگری آن را کپی کند و انتشار دهد و ایندکس شود. خب وقتی منتشر میشود گوگل فکر میکند که مالک این محتوا سایت کپی کننده است. برای رفع این مشکل شما میتوانید سریعا با انتشار محتوای بروز شده خود، در شبکه های اجتماعی هم آن را منتشر کنید تا از آنها هم لینک بگیرید. وقتی که بک لینکی داشته باشید از شبکه های اجتماعی، گوگل متوجه خواهد شد که صاحب اصلی این محتوا شما هستید حتی اگر کسی آن را کپی کرده باشد!
5. بک لینک با کیفیت و معتبر بگیرید.
به این صورت که محتواهای قدیمی را بروز کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا بک لینک های تازه تر بگیرید.
اگر به این روش پیش بروید که مثلا طی یکماه بک لینک های زیادی بگیرید و در ماه بعد این بک لینک گرفتن، متوقف شود پس گوگل شما را جریمه خواهد کرد و حدس میزند که از قوانینش تبعیت نکرده اید.
پس به روشی که گفتیم بک لینک بگیرید.
6. از سایت هایی بک لینک بگیرید که خودشان هم بروزرسانی محتوا را رعایت میکنند.
اگر از سایت هایی بک لینک بگیرید که الگوریتم fresh content را رعایت میکند گوگل به شما امتیاز خواهد داد.
ولی اگر برعکس این مورد باشد ممکن است حتی امتیاز منفی هم بگیرید.
منظور کلی این است که نباید از هر سایتی بک لینک بگیرید. سایت های معتبری را انتخاب کنید که برای وب سایت خودشان هم ارزش قائل هستند.
این کارها را در رابطه با الگوریتم تازه سازی محتوا انجام ندهید:
1. به بهانه ی بروزرسانی محتوا، تاریخ آن را به تنهایی بروز نکنید.
2. تاریخ انتشار محتوا را پنهان نکنید.
3. در صورت آپدیت نکردن محتوا، به گوگل در سرچ کنسول اعلام نکنید که صفحه ی شما را بررسی کند. این کار هم باعث جریمه شما خواهد شد.
در این مقاله با به این سوالات پاسخ دادیم:
1. الگوریتم fresh content چیست؟
2. کاربرد الگوریتم تازه سازی محتوا چیست؟
3. هدف گوگل از راه اندازی الگوریتم freshness چه بود؟
4. روش هایی که باید در الگوریتم بروزرسانی محتوا در نظر بگیریم؟
5. مزایای الگوریتم freshness چیست؟
6. چه روشهای ناکارآمدی در این الگوریتم ما را جریمه خواهد کرد؟
7. گوگل چگونه متوجه بروزرسانی محتواهای ما میشود؟
مقاله های مرتبط:
الگوریتم پاندا
الگوریتم پنگوئن
از اینکه با ما بودید بسیار ممنونیم.
با ما باشید.
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید.
(همراه با مشاوره رایگان)
09907104568
09359840831
نظرات