الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر  گوگل

در این مقاله میخواهیم به شرح الگوریتم کبوتر بپردازیم. پس با ما باشید.

 

مقاله های پیشنهادی:
سئو چیست؟
سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟
سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

 

الگوریتم کبوتر ( Pigeons Algorithm ) چیست و چرا بوجود آمد؟

از معیارهای سئو که گوگل آن را پارامتر اصلی خود قرار داده است، این است که محتواهای خوب و با کیفیتی ارائه شود. حالا این محتواها میتوانند برگرفته از محتوای متنی، عکس، فیلم، فایل های الکترونیکی ( مانند دانلود کتاب و ...) باشد. در این بین تمام الگوریتم های گوگل در حال پیشرفت و ترقی بودند. اما هنوز کمبود موردی به چشم میخورد و گوگل دنبال این موضوع بود که این خلا را پر کند.

آن مورد چیزی نبود جز (محتوای موقعیتی یا لوکیشن)

اینجا بود که الگوریتم کبوتر به باغ وحش گوگل اضاف شد و کنار دیگر جانوران استخدامی گوگل، مشغول به کار شد.

در واقع کبوتر، در طبیعت انسانی به عنوان پرنده ای نامه بر بدون در نظر گرفتن فضای جغرافیایی بوده است. همانطور که در زمان های قدیم، نامه ها را به کبوترها وصل میکردند و به شهرهای مختلف میفرستادند و این پرنده بسیار سریع و با دقت عمل میکند.

علت نامگذاری این الگوریتم نیز همین بوده است.

این الگوریتم در سایت ها با سرعت بالا و با دقت بسیاری در سایت ها جست و جو میکند و آنها را از میان هزاران جست و جوی کاربر شناسایی میکند و در صفحه نتایج بالا می آورد.

الگوریتم کبوتر گوگل

 

در واقع الگوریتم کبوتر بیشتر در سئو محلی نقش داشت. چگونه؟

این الگوریتم در واقع به سمت شخصی سازی سایت ها میرفت. یعنی اینکه مثلا اگر شما رستوران هفت خوان را در اینترنت سرچ کنید، دقیقا لوکیشن این رستوران همراه با قابلیت های دیگر برای شما نشان داده میشود. گوگل علاوه بر نیاز سرچ شده از طرف شما، سایر قابلیت ها و مواردی را که حس میکند شما به آن نیاز دارید و به آن واکنش نشان خواهید داد را برای شما در نتایج بالا می آورد.

الگوریتم کبوتر مثال رستوران هفت خوان

اگر به عکس بالا توجه کنید شما لوکیشن این رستوران را میبینید و همچنین هر مورد مربوط به این رستوران. گوگل به خوبی درک میکند که شما اطلاعات دقیق و شخصی از این رستوران میخواهید. پس با استفاده از الگوریتم کبوتر این امکان را برای شما فراهم کرده است.   

  

خب به عکس بالا توجه کنید. در واقع این الگوریتم رفتار کاربران را درک میکند و بر اساس رفتار کاربر عمل میکند. یعنی متوجه شده است که میتواند جست و جوهای مربوط به رستوران های دیگر را نمایش بدهد و مطلبی غیر مرتبط با سرچ کاربر را نشان نداده. اگر توجه کنید در کنار این قابلیت که لوکیشن را نشان میدهد و آدرسی دقیق را به کاربر میدهد، به او میگوید که دیگران این موارد را هم جست و جو کرده اند. پس احتمال دارد به نیاز شما نزدیکتر باشد و شما زودتر به نتیجه برسید.

پس قابلیت اصلی این الگوریتم، درک رفتار کاربر میباشد و همچنین موقعیت های کسب و کارها را نشان میدهد.

در واقع برای اینکه شما هم در موقعیت های مکانی گوگل مشاهده شوید، باید خودتان را در نقشه گوگل یا Google Map ثبت کنید.

 نتیجه: الگوریتم کبوتر موقعیت های مکانی کسب و کار شما را شناسایی خواهد کرد و کاربر را به سمت شما سوق میدهد و اینکه این الگوریتم رفتار کاربر را درک میکند و بر اساس رفتار کاربر، مطالب مورد نیاز او را به نمایش میگذارد.                                   

 

مقاله های مرتبط:
الگوریتم پاندای گوگل
الگوریتم پنگوئن گوگل
الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

 

امیدوارم که این مطالب مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد.

با مجموعه ایماهو همراه باشید.    

رفتن به صفحه اصلی

 

برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.

 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09305365207
 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟