الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار
برای خرید یا مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.

از اینکه با مجموعه ایماهو همراه شده اید، متشکریم.

 

در این مقاله میخواهیم الگوریتم مرغ مگس خوار را برای شما عزیزان شرح دهیم.

 

پس با ما باشید.

 

الگوریتم مرغ مگس خوار ( Hummingbird Algorithm ) چیست و چرا بوجود آمد؟

الگوریتم مگس خوار گوگل

 

در مقاله های قبلی از الگوریتم های پاندا و پنگوئن  برای شما عزیزان صحبت کردیم. در سال 2013 الگوریتم مرغ مگس خوار روانه بازار شد.

خب گوگل الگوریتم های بسیار دقیق و باهوشی را ارائه میدهد که از خصوصیات جانورانی مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، کبوتر و ... استفاده کرده است.

در واقع این الگوریتم به سرعت و دقت بالایی معروف میباشد که دقیقا خصوصیات مرغ مگس خوار میباشد.

زمانی که سایت ها به تولید محتوا و سئو سایت ها پرداختند، گوگل هم ساکت ننشست و الگوریتم ها و پارامترهایش را روز به روز هوشمندتر کرد و  به عنوان پارامتر اصلی سایت ها ارائه داد.

در آن زمان ها سایت هایی که به وسیله روشهای سئو کلاه سیاه، سایت های خود را ثبت کرده بودند و مطالب مفیدی را نداشتند به صورت سایت های معتبر و اولیه در نتایج گوگل ظاهر میشدند. فاجعه بود. چرا که مطالب موردنیاز برای کاربر نمایش داده نمیشد و فقط کاربر با سایت های غیرمرتبط و اسپم شروع میشد. کاربران مدت زیادی را برای پیدا کردن مطالب خود هدر میدادند دریغ از اینکه مطالب مفیدی را به دست آورند.

گوگل با ارائه این الگوریتم توانست علاوه بر شناخت کلمات کلیدی، مترادف آنها را نیز متوجه شود. مثلا اگر شما کلمه ای را قبلا جست و جو میکردید شاید به حل نیازتان نمیرسیدید و نتایج نامناسبی برای شما ظاهر میشد. الان اینطور نیست.

گوگل خیلی راحت منظور شما را متوجه خواهد شد و جالب تر هم آنکه مطالب جذابی از آن موضوع را نیز به شما نشان میدهد.

شما میتوانید مثلا به جای اینکه در مقاله تان فقط از کلمه کلیدی سئو استفاده کنید از کلمات و جملات مترادف آن هم استفاده کنید. مثلا (بهینه سازی سایت)

در واقع این الگوریتم رفتار و نیاز کاربر را درک میکند و در نمایش جست و جوها مرتبط ترین مطالب را در اختیار شما قرار میدهد.

hummingbird algorithm

شاید این سوال برای شما پیش آمده که گوگل چطور متوجه منظور یا هدف کاربر خود می‌شود؟ سوال بسیار خوبی است و ما هم قصد داریم این سوال را زیر ذره‌بین ببریم. برای رسیدن به پاسخ این سوال لازم است با دو مفهوم گراف دانش و جستجوی معنایی گوگل آشنا شوید.

گراف دانش گوگل  (The Knowledge Graph)

گوگل با کمک گراف دانش خود، می‌تواند اطلاعات دیگری که ممکن است مکمل یا مرتبط با جستجوی شما باشد را در اختیارتان قرار دهد. مثلاً فرض کنید قصد دارید بدانید یک بازیگر در چه فیلم‌هایی بازی کرده است. در اینجا گوگل با استفاده از گراف دانش خود و سایت‌هایی مانند ویکی پدیا و IMDB علاوه بر اینکه به سوال شما پاسخ می‌دهد، تمام اطلاعات تکمیلی همچون جوایز این بازیگر را هم در اختیار شما می‌گذارد.

درک ارتباط موضوعی صفحات، نیازمند الگوریتم‌های پیچیده‌ای است که گوگل موفق به پیاده سازی آن‌ها شده. گراف دانش تلاش می‌کند ارتباط میان موضوعات و صفحات اینترنتی را درک کرده و براساس اطلاعات جمع‌آوری شده چکیده‌ای از آنچه مورد نیاز شماست را در اختیارتان قرار دهد.

جستجوی معنایی  (Semantic Search)

دومین مفهوم با‌ارزش و مهم برای درک رفتار کاربران، قابلیت جستجوی معنایی است. جستجوی مفهومی یا معنایی چیزی فراتر از یک جستجوی کلمه به کلمه است. در جستجوی معنایی، تمرکز تنها روی کلمات جستجو شده نیست، بلکه معنا و مفهوم آن‌ها اهمیت دارد. همین مسئله باعث می‌شود که دیگر نیاز نباشد تنها با استفاده از یک کلمه منحصر به فرد در باکس جستجو، به پاسخ خود برسید.

 

به نقل از سایت https://websima.academy/

 

 
مقاله های مرتبط:
الگوریتم های گوگل
گوگل پنالتی چیست؟
راه های نجات از گوگل پنالتی

امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

رفتن به صفحه اصلی

 

برای دیدن رزومه مجموعه نرم افزاری ایماهو اینجا کلیک کنید.

 
لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.
 
برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)
 
09907104568
09305365207
 

 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟