متا تگ عنوان چیست؟

متا تگ عنوان چیست؟
برای خرید یا مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید.
در این مقاله به توضیح متا تگ title صحبت خواهیم کرد.
 
مقاله های پیشنهادی:
21 راز سئو
بهترین و کاربردی ترین ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی
خطرات کلمات کلیدی در سئو
متا تگ توضیحات چیست؟
 
 

متا تگ عنوان چیست؟

 

 

متا تگ عنوان عنصری HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. متاتگ های عنوان در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به عنوان قابل کلیک برای یک نتیجه مشخص نمایش داده می شوند و برای  سئو و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مهم هستند. تگ عنوان یک صفحه وب به معنای توصیف دقیق و مختصر از محتوای یک صفحه است.
نمونه کد:
<head> <title> عنوان مثال </title> </head>
 
 
مثالی از متا تگ عنوان

طول مطلوب عنوان:

گوگل معمولاً 50-60  کاراکتر اول یک متا تگ عنوان را نشان می دهد. اگر عناوین خود را زیر 60 کاراکتر نگه دارید، تحقیقات نشان می دهد که می توانید حدود 90٪ عناوین خود را به درستی نمایش دهید. محدودیت دقیقی برای کاراکترها وجود ندارد، زیرا کاراکتر ها می توانند در عرض متفاوت باشند و عناوین نمایشگر Google حداکثر (در حال حاضر) در 600 پیکسل باشد.

چرا تگ های عنوان مهم هستند؟

متا تگ های عنوان یک عامل اصلی در کمک به موتورهای جستجو است تا بدانند صفحه شما چیست و آنها اولین احساسی هستند که بسیاری از افراد در صفحه شما دارند. متا تگ های عنوان در سه مکان اصلی استفاده می شوند: (1) صفحات نتایج موتور جستج (SERP) ، (2) مرورگر وب و (3) شبکه های اجتماعی.

1. صفحات نتیجه موتور جستجو

متا تگ عنوان شما (با چند مورد استثناء) عنوان صفحه نمایش خود را در SERP ها تعیین می کند و اولین تجربه بازدید کننده جستجو در سایت شماست. حتی اگر سایت شما رتبه خوبی داشته باشد یک عنوان خوب می تواند عامل تعیین یا شکست در تعیین اینکه کسی روی پیوند شما کلیک کند یا خیر، باشد.

2. مرورگرهای وب

متا تگ عنوان شما نیز در بالای مرورگر وب شما نمایش داده می شود و به عنوان یک مکان نگهدارنده عمل می کند، به خصوص برای افرادی که بسیاری از برگه های مرورگر آنها باز است. عناوین منحصر به فرد و به راحتی قابل تشخیص با کلمات کلیدی مهم، باعث می شود که افراد پیگیری محتوای شما را از دست ندهند.

3.شبکه های اجتماعی

برخی از وب سایت های خارجی - به ویژه شبکه های اجتماعی - از متا تگ عنوان شما استفاده می کنند تا هنگام اشتراک آن صفحه، بدانندچه چیزی را نمایش دهند.
 
چرا از متا تگ عنوان استفاده کنیم؟

 

چگونه می توانم یک متا تگ عنوان خوب بنویسم؟

از آنجا که متا تگ های عنوان بخش مهمی از هر دو بهینه سازی موتور جستجو و تجربه کاربر هستند، نوشتن آنها به طور مؤثر در SEO تاثیر بالایی دارد.
 در اینجا توصیه های مهم برای بهینه سازی متا تگ های عنوان برای موتورهای جستجو و اهداف قابلیت استفاده وجود دارد:

1. طول عنوان خود را تماشا کنید.

اگر عنوان شما خیلی طولانی است، موتورهای جستجو ممکن است با اضافه کردن سه نقطه ("...") آن را قطع کنند و می توانند کلمات مهم را حذف کنند. در حالی که ما به طور کلی توصیه می کنیم عناوین خود را زیر 60 نویسه نگه دارید، حد دقیق کمی پیچیده تر است و بر اساس یک ظرف 600 پیکسل ساخته شده است.
سعی کنید از عناوین CAPS جلوگیری کنید.(منظور از این جمله این است که: اگر عنوان شما انگلیسی است آن را به حروف بزرگ ننویسید). خواندن این نوع عنوان ها ممکن است برای بازدید کنندگان سخت باشد و ممکن است تعداد کاراکترهای Google را به شدت محدود کند.
به خاطر داشته باشید که حتی در مدت زمان معقول، موتورهای جستجو ممکن است عنوان دیگری را نسبت به آنچه در متا تگ عنوان خود ارائه می دهید، نشان دهند. به عنوان مثال، Google ممکن است نام تجاری شما را به عنوان اضافه کند
در اینجا، زیرا گوگل قبل از افزودن مارک متن را قطع کرده است (متن قبل از "..." متن اصلی است) ، فقط 35 کاراکتر با عنوان اصلی نمایش داده شد. در مورد چگونگی جلوگیری از بازنویسی برچسبهای عنوانهای موتورهای زیر، اطلاعات بیشتری را در زیر مشاهده کنید.
به خاطر داشته باشید که عناوین طولانی تر در بعضی موارد ممکن است برای به اشتراک گذاری اجتماعی بهتر عمل کند و برخی از عناوین فقط به طور طولانی، طبیعی هستند. خوب است به این نکته توجه داشته باشید که عناوین شما در نتایج جستجو ظاهر می شوند، اما هیچ مجازاتی برای استفاده از عنوان طولانی وجود ندارد. از قضاوت خود استفاده کنید و مانند بازدید کننده جستجو(کاربر) فکر کنید.

2. از کلمات کلیدی بیش از حد خودداری کنید.

در حالی که برای عناوین طولانی هیچ جریمه ای در الگوریتم گوگل وجود ندارد، اگر شروع به پر کردن عنوان خود با کلمات کلیدی به روشی کنید که باعث ایجاد یک تجربه کاربری ناخوشایند می شود، شما جریمه خواهید شد. مانند:
از عناوینی که فقط لیستی از کلمات کلیدی هستند یا تکرار تغییرات همان کلمه کلیدی بارها و بارها، حتما خودداری کنید. این عناوین برای کاربران جستجو بد است و می تواند شما را با موتورهای جستجو روبرو کند. موتورهای جستجو تغییرات کلمات کلیدی را درک می کنند، و پر کردن هر نسخه از کلمه کلیدی شما به یک عنوان غیر ضروری و مفید است.
 

3. به هر صفحه عنوانی منحصر به فرد اختصاص دهید.

عناوین منحصر به فرد به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که محتوای شما بی نظیر و با ارزش است و همچنین نرخ کلیک بالاتر را نیز به همراه دارد. در مقیاس صدها یا هزاران صفحه ممکن است تهیه یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه غیرممکن به نظر برسد، اما الگوهای CMS  مدرن و الگوهای مبتنی بر کد باید به شما امکان دهد حداقل برای هر صفحه مهم عناوین منحصر به فرد مبتنی بر داده را ایجاد کنید. 
به طور کامل از عناوین پیش فرض مانند "صفحه اصلی" یا "صفحه جدید" خودداری کنید. این عناوین ممکن است باعث شود Google فکر کند که شما محتوای تکراری را در سایت خود (یا حتی در سایتهای دیگر در وب) دارید. علاوه بر این، این عناوین تقریباً همیشه نرخ کلیک را کاهش می دهند. از خود بپرسید: شما چقدر احتمال دارید روی صفحه ای به نام "بدون عنوان" یا "صفحه محصولات"  کلیک کنید؟
 
بهینه سازی متا تگ title

4. کلمات کلیدی مهم را ابتدا قرار دهید.

کلمات کلیدی نزدیک به ابتدای برچسب عنوان شما ممکن است تأثیر بیشتری در رتبه بندی جستجو داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات مربوط به تجربه کاربر نشان می دهد که افراد ممکن است معادل دو کلمه اول یک عنوان را اسکن کنند. به همین دلیل ما عناوینی را توصیه می کنیم که در آن ابتدا منحصر به فردترین جنبه صفحه (به عنوان مثال نام محصول) ظاهر شود. از عناوینی مانند:
 
نام تجاری | دسته بندی عمده محصولات - دسته بندی محصولات جزئی - نام کالا
عناوینی مانند این مثال، اطلاعات تکراری بار سنگین را نشان می دهد و در نگاه اول ارزش منحصر به فرد بسیار کمی را ارائه می دهد. 
 

 5. از برند خود استفاده کنید

اگر مارک قدرتمند و شناخته شده ای دارید، افزودن آن به عناوین خود ممکن است به افزایش نرخ کلیک کمک کند. ما به طور کلی هنوز هم توصیه می کنیم نام تجاری خود را در انتهای عنوان قرار دهید، اما مواردی وجود دارد (مانند صفحه اصلی شما یا صفحه در مورد آن) که ممکن است بخواهید بیشتر روی مارک تجاری باشید. همانطور که قبلاً ذکر شد، Google  ممکن است نام تجاری شما را به طور خودکار در عناوین صفحه نمایش شما قرار دهد، بنابراین به نحوه نمایش نتایج جستجو در حال حاضر توجه داشته باشید.

6. برای مشتریان خود بنویسید

در حالی که متا تگ های عنوان برای سئو بسیار مهم هستند، به یاد داشته باشید که اولین کار شما جذب کلیک از بازدیدکنندگان با هدف است که احتمالاً محتوای شما را با ارزش می دانند. مهم است که علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی، در هنگام ایجاد متا تگ های عنوان، به کل تجربه کاربر فکر کنید. برچسب عنوان اولین تعامل بازدید کننده جدید با نام تجاری شما است که در نتیجه جستجو را پیدا می کند. باید پیام مثبت و دقیق تر را منتقل کند.
 
روش های بهینه سازی متا تگ عنوان چیست؟

 

چرا Google از متا تگ عنوان من استفاده نمی کند؟

بعضی اوقات، Google  ممکن است عنوانی را نشان دهد که با متا تگ عنوان شما مطابقت ندارد .این می تواند ناامید کننده باشد، اما هیچ راهی آسان برای مجبور کردن آنها برای استفاده از عنوانی که تعریف کرده اید وجود ندارد. وقتی این اتفاق بیفتد، چهار توضیح احتمالی وجود دارد ...

1. عنوان شما پر از کلمات کلیدی است

همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، اگر می خواهید عنوان خود را با کلمات کلیدی (که بعضاً به آن "بهینه سازی بیش از حد" گفته می شود) پر کنید، Google  ممکن است بازنویسی مجدد آن را انتخاب کند به دلایل بسیاری، بازنویسی عنوان خود را برای جستجوی کاربران مفیدتر بدانید.

2. عنوان شما با پرس و جو مطابقت ندارد

اگر صفحه شما مطابق با جستجو است که به خوبی در عنوان نمایش داده نمی شود، Google ممکن است انتخاب کند که عنوان صفحه شما را بازنویسی کند این لزوما چیز بدی نیست. هیچ عنوانی نمی تواند با هر جستجوی قابل تصور مطابقت داشته باشد. اما اگر عنوان شما برای جستجوی مطلوب و با حجم بالا رد می شود، بازنویسی آن را در نظر بگیرید تا بهتر با آن کلمات کلیدی جستجو و هدف آنها مطابقت داشته باشد.

3.شما یک عنوان جایگزین دارید

در بعضی موارد، اگر داده های مربوط به عنوان های دیگر، مانند برچسب های متا برای فیس بوک یا توییتر را وارد کنید، ممکن است Google به جای آن از این عناوین استفاده کند باز هم، این لزوما چیز بدی نیست اما اگر این یک عنوان صفحه نمایش نامطلوب ایجاد کند، ممکن است بخواهید داده های عنوان جایگزین را بازنویسی کنید.
 

آیا تگ عنوان در رتبه بندی موثر است؟

 

ما در این مقاله به این سوالات پاسخ دادیم:

متا تگ title چیست؟

آیا متا تگ عنوان در رتبه بندی گوگل موثر است؟

چرا گوگل متا تگ عنوان خودم را نشان نمیدهد؟

روش های بهینه سازی متا تگ عنوان چیست؟

آیا استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد در تگ عنوان هم مهم است و باعث جریمه ما میشود؟

و ...

 

مقاله های مرتبط:
تاثیر کلمات کلیدی تکراری در سئو سایت
الگوریتم های گوگل در سئو
انواع متا تگ ها در سئو
 
امیدوارم مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.
 

برای سفارش پروژه های سئو و طراحی سایت همین حالا با تماس بگیرید (همراه با مشاوره رایگان)

 
09907104568
09359840831
 
تهیه شده در مجموعه نرم افزاری ایماهو
 
 

نظرات

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟